Gianina Cărbunariu, greu de scos de la conducerea Teatrului Tineretului din Piatra-Neamț

4

Într-o lume a teatrului românesc unde schimbarea este adesea un vânt capricios, Gianina Cărbunariu stă ca o fortăreață la conducerea Teatrului Tineretului din Piatra-Neamț. Încercările de a o îndepărta par să fie nu doar zadarnice, ci și lipsite de înțelegere a rețelei de influență și a respectului pe care această regizoare și dramaturg și-a construit-o de-a lungul anilor.

Desigur că viziunea ei asupra teatrului nu corespunde cu așteptările multor nemțeni educați în spiritul creștin, încorsetați de regulile bunului simț și cu mentalități mai puțin libertine. Dar nu de valoarea actului artistic discutăm, deoarece nu avem pregătirea necesară să emitem judecăți de valoarea în această direcție. Discuția este despre faptul că Teatrul Tineretului nu este un teatru privat, care poate face ce vrea, ci unul susținut din banii nemțenilor, deci prin deducție logică ar trebui să facă ce vor nemțenii.

Dar, să revenim la subiect. Născută pe 9 august 1977, în Piatra-Neamț, Gianina Cărbunariu nu este doar o figură emblematică a teatrului românesc contemporan, ci și o prezență influentă în sfera culturală a României. Educația sa impresionantă, cu studii la Universitatea București și UNATC Ion Luca Caragiale, precum și masteratul și doctoratul cu magna cum laude au pus-o pe o traiectorie de neoprit în lumea teatrului, deci greu de contestat în calitatea sa de director al TT.

Inițiativa DramAcum, pe care a co-fondat-o în timp ce era încă studentă, a fost un catalizator pentru revitalizarea teatrului românesc, promovând scrieri contemporane și luptând împotriva conservatorismului ideologic. Lucrările sale, precum „Stop the Tempo” și „Kebab”, au fost nu doar reprezentative pentru stilul său direct și fără compromisuri, dar au și călătorit pe scenele teatrelor europene, aducând o nouă perspectivă asupra României contemporane.

Vedem acum că se încearcă din nou schimbarea sa din poziția de forță pe care o ocupă la TT, dar în ciuda oricăror încercări de schimbare, Gianina Cărbunariu pare să fie ancorată ferm în poziția sa, susținută nu doar de comunitatea teatrală, ci și de recunoașterea oficială. Mulți dintre cei care o contestă nu înțeleg că decorarea sa cu Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler de către Președintele României este o mărturie a impactului și a contribuției sale la cultura națională, dar sugerează și o conexiune profundă cu structurile de putere și influență din România.

Este, poate, o lecție pentru cei care caută schimbarea la nivelul conducerii instituțiilor culturale și care nu conștientizează că influența și respectul nu se câștigă ușor și nu pot fi nici înlăturate ușor. Gianina Cărbunariu nu este doar o regizoare și un dramaturg de succes, ci și un lider în lumea artistică, care a demonstrat că poate naviga cu abilitate în sferele de influență ale României.

Chiar dacă comportamentul managerial și atitudinea Geaninei Cărbunariu nu corespund cu cele ale unei persoane plătite din bani publici și pune pe primul plan propria viziune, nu ce așteaptă unii nemțeni de la ea, poate ar trebui să reflectăm și la valorile și la viziunea pe care Gianina Cărbunariu le-a adus în teatrul românesc. Succesul și recunoașterea sa nu sunt întâmplătoare, ci rezultatul unei munci asidue și al unei pasiuni pentru teatru care a influențat profund scena culturală românească.

În concluzie, Gianina Cărbunariu va fi greu de schimbat, deoarece nu este doar bine ancorată în sferele de influență, ci este și o forță motrice pentru inovație și excelență în teatrul românesc. Schimbarea la nivelul conducerii Teatrului Tineretului din Piatra-Neamț, dacă este să vină, trebuie să recunoască și să respecte această fundație solidă pe care a construit-o Cărbunariu în teatru și să se bazeze doar pe derapajele de management, pe prezența ei reală la serviciu, pe refuzul ei sistematic de a comunica sau pe ”altitudinea” de la care comunică și pe alte lucruri care nu au legătură cu actul artistic. Pe zona teatrului, Geanina Cărbunariu este de necontestat, chiar dacă realizează lucruri care se bat cap în cap cu educația noastră creștină sau cu mentalitățile și bunul simt ce caracterizează județul Neamț.

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
4 Comentarii
  1. Leo Taxil spune

    Si totusi trebuie sã plece; publicul pietrean nu are nevoie de directia aberantã în care a dus Teatrul Tineretului si de degradarea moralã a repertoriului sãu.

  2. Andreimatei spune

    Ce articol bipolar! 😂😂
    N-am înțeles nimic!

  3. Musat Valeriu spune

    Daca este ca in descriere, doamna este ok… arta nu este religie, sau religii, pentru ca sunt cateva mii de secte, dar arta este unica!

  4. Iulian spune

    Geanina nu are ce cauta la conducerea Teatrului Tineretului.Are viziuni psihodelice asupra teatrului.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate