Fetiță grav bolnavă refuzată ca pasager într-o companie aeriană

0

Transportul pasagerilor cu afecțiuni medicale severe sau al bătrânilor poate da mari bătăi de cap însoțitorilor atunci când aleg să o facă prin intermediul companiilor aeriene.

Din acest motiv, vă recomandăm să solicitați toate informațiile necesare cu privire la condițiile care trebuiesc îndeplinite pentru a evita să fiți purtați de la o ușă la alta, cu orele.

Prin această situație deloc plăcută a fost nevoită să treaca mama unei fetițe cu tetrapareză spastică, care deși avea documentele eliberate de către medic pentru a putea duce copilul cu avionul, a fost rugată să părăsească aeronava chiar înainte de a decola.

A reuşit să obţină de la statul român formularul S2 pentru a beneficia de tratament în străinătate şi urma să plece în Italia cu un avion al unei companii aeriene. Cu actele de la medici a ajuns la aeronavă, dar a fost coborâtă apoi de echipajul de zbor.

Mama copilului a declarat: ”A venit şi a cerut nişte acte, actele copilului, le-am arătat. A zis că o să cheme un medic, un medic de la aeroport să vadă copilul. A venit doamna doctor, a văzut copilul, m-a pus să semnez, a zis că e ok şi că putem zbura. 

După 5 minute a venit şi mi-a zis că nu putem pleca. Căpitanul de bord nu a fost de acord cu zborul acesta. Pe actele mele scrie că copilul are voie să zboare.

Femeia a prezentat echipajului de zbor formularul S2, în original, şi referatul medicilor scanat, în care se precizează că “deplasarea nu este de natură să compromită starea de sănătate a bolnavului”.

De cealaltă parte, reprezentanţii companiei aeriene au precizat, într-un răspuns pentru Ştirile Pro TV, că “pasagerul nu a putut prezenta documente medicale corespunzătoare din partea unei autorități medicale care să confirme că pasagerul minor era apt din punct de vedere medical pentru o călătorie la bordul unei aeronave.

Serviciul medical din aeroport a fost, de asemenea, solicitat, dar nu a putut valida în mod oficial că documentul prezentat de pasager confirmă că minorul are acceptul medical pentru a călători cu avionul.

După 8 ore în care au fost puse pe drumuri pentru un alt document, considerat mai bun de compania aeriană, mama şi fiica au reuşit în cele din urmă să plece cu aceeaşi companie în Italia, dar la Napoli, de unde au luat alt mijloc de transport către Roma, oraş spre care era cursa de dimineaţă.

Reprezentanţii fundaţiei care a ajutat-o pe femeie să plece pentru tratament susţin că încă de săptămâna trecută, când au fost cumpărate biletele, compania a fost anunţată de starea de sănătate a fetiţei.

Amalia Năstase: ”Şi am întrebat dacă trebuie să facem ceva în afară de hârtiile pe care le avem ale copilului. Cei de la companie au întrebat dacă are tub de oxigen, am spus că nu, că nu este intubat, şi au spus că e ok, veniţi la avion. Ce era să facă acea mamă?

Politica companiilor aeriene diferă de la caz la caz. Informați-vă din timp, cereți lămuriri, întrebați care este documentația cu care trebuie să vă prezentați pentru a nu vă confrunta cu asemenea scenarii.

Susa: știrileprotv.ro

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate