Drumul de la Tazlau la Borlesi , un drum romanesc cu bani europeni!

7

Ieri, 12 iulie 2010, ora 12 s-a predat amplasamentul lucrarii de modernizare a drumului Roznov – Tazlau de catre Beneficiar.

Ca la orice astfel de eveniment, au participat prefectul jud. Neamt, primarii localitatilor care vor beneficia de aceasta lucrare, constructorii si, nu in ultimul rand, presedintele Consiliului Judetean Neamt . Ce s-a intamplat puteti vedea dumneavoastra in clipul video si pozele aferente acestui articol, insa noi va vom prezenta un aspect mai putin placut al acestei lucrari .

Stim cu totii ca foarte multe sosele din Romania arata foarte bine cand sunt gata, dar in scurt timp devin ruine sau necestita reparatii permanente, lucru care nu se poate spune despre soselele din alte tari din Uniunea Europeana.
Pentru a intelege acest fenomen, am consultat un expert in drumuri si lucrari de modernizare a acestora. Expertul ne-a lamurit imediat problema : “exista 2 moduri in care poti executa un drum : un mod ieftin si unul bun . Pentru a face o lucrare de calitate, asfaltul trebuie sa contina un polimer destul de scump care se numeste celofibra si pentru a rezista in timp trebuie folosite agregate ( pietre ) de cariera, nu de rau. Varianta ieftina este cea care nu contine celofibra si agregate de rau.”
De fapt si de drept , ne-a marturisit expertul pe care l-am consultat , celofibra diminueaza infiltratiile de apa, deci elimina riscul ca bucati din covorul asfaltic sa dispara, iar agregatele de cariera avand o geometrie complexa fata de cele de rau , adera mult mai bine in mixtura asfaltica si fac ca gradul de uzura in timp sa fie mult diminuat.
Noi nu suntem in masura sa analizam financiar aceasta lucrare care se va efectua pe tronsonul Roznov – Tazlau si nici nu incercam sa cautam vinovati pentru ceva care inca nu s-a construit, dar, cu parere de rau, va putem spune ca, potrivit normelor europene de constructie a drumurilor, aceasta lucrare se incadreaza in categoria ieftin, nu in categoria bun .
Suntem in posesia unor informatii interesante despre aceasta lucrare dar le vom prezenta in urma unei documentari atente si dupa ce vom reusi sa adunam dovezi incontestabile.

Vom reveni .

7 Comentarii
  1. Legea este incalcata spune

    Noi nu putem sa participam la licitatii de milioane de euro pentru ca nu suntem portocalii si ca sa se stie clar adevarul patronul firmei ( XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX ) CENZURAT ADMIN
    ATENTIONARE ADMIN – Foarte interesant ce spuneti dumneavoastra , dar in acest ziar nu se accepata discutii politice , pentru pantofii cu toc de la Udrea si pentru cand s-a scobit in nas Basescu exista alte publicatii.

  2. A.A. spune

    Va este ciuda ca a luat lucrarea o firma locala si acum incercati sa o murdariti. De ce nu ati participat voi la licitatie daca sunteti asa de priceputi si de buni ?

  3. Legea este incalcata spune

    Cine rade la urma rade mai bine. Au fost drumuri in Romania care s-au executat exact ca acesta si ulterior , constructorul a fost obligat sa decoperteze tot covorul asfaltic si sa il faca cum trebuie, pierzand zeci de miliarde si intrand normal in faliment .
    Am sa urmaresc sa vedem ce o sa mai scrieti daca nu cumva va cumpara cineva cu totul sau va inchide gura ca vad ca sunteti o publicatie destul de mica si proaspata.

  4. Altcineva spune

    Firma unde sunt eu angajat a luat o mare teapa de la XXXXXXX ( cenzurat admin ) si ulterior seful meu a aflat ca, aceasta firma care castiga licitatii , hocus-pocus-preparatus, are zeci de incidente la plata .
    Tot firma unde lucrez eu a incerca mai de mult sa acceseze un asftfel de proiect si am strans date si am fost controlati si in XXXXXXX ( cenzurat admin ) iar proiectul a fost respins.
    Cum de nu a observat nimeni ca firma XXXXXXX ( cenzurat admin ) a avut zeci de probleme bancare ? Cum XXXXXXX ( cenzurat admin ) dai tu 5 milioane de euro pe mana lor?

    ATENTIONARE ADMIN – daca aveti dovezi inpotriva acestei firme , trimiteti la info@ziarpiatraneamt.ro si le vom publica impreuna cu comentariul dvs. In caz contrar ne rezervam dreptul de a nu publica numele firmei pe care o reclamati.
    Daca pe viitor nu veti folosi un limbaj civilizat indiferent de valoarea comentariilor dumneavoastra , acestea nu vor mai fi listate.

  5. E.D. spune

    Toate companiile din lume folosesc bitumul cu polimeri. Este un ingredient care face asfaltul mai bun cu un procent de 70% iar piatra de cariera mareste viata drumului cu 500% .
    La noi in Romania primordiale sunt alte aspecte pecuniare .

  6. Legea este incalcata spune

    Legat de bitumul cu polimeri, in 2008, Compania de Autostrazi a emis un ordin prin care asfaltatorii sunt obligati sa foloseasca in compozitia asfaltului acest ingredient.

  7. Alecu spune

    Voi vreti sa spuneti ca nu se stia ca asa se fac banii din asfalt si isi ia lumea la copii masini de un miliun de euro ?
    Normal se folosesc piatra de cariera , exista norme clare cu un anume STAS si e la mintea copilului de gradinita ca piatra de rau oricat ai concasa la ea va ramane cu suprafete curbate care nu vor face aderenta si vor sari din asfalt al fiecare solicitare . Azi o pietricica , maine inca una si asa apar gropile.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate