Doi români curajoși, într-o cursă pe Baikalul înghețat în Siberia… pe motocicleta cu ataș

1

România este curajos reprezentată în Siberia!

Alexandru Agatinei și Vlad Grigore au parcurs deja 344 km într-o cursă pe gheață (THE ICE RUN) și se pare că se înțeleg din ce în ce mai bine cu motocicleta lor cu ataș, care se lasă condusă pe gheață.

Putem să susținem cauza singurului echipaj de români de la THE ICE RUN aici: www.youcaring.com/todayinsiberia-1121250.

Ce se întrezărește în imagine este motocicleta cu ataș Ural fabricată prin anii ’80, cu care cei doi români au plecat către ceea ce este aventura caritabilă www.todayyoucandoanything.ro/today-siberia-icerun.

Timp de vreo 2 săptămâni, la temperaturi de până la -35°C cei doi români traversează lacul Baikal, călătorind astfel aproximativ 1,500 de km în sălbăticia iconică a Siberiei.

Poți urmări această experiență AICI.

The Ice Run este o competiție internaţională în cadrul căreia echipajele conduc o motocicletă cu ataş pe suprafaţa îngheţată a lacului Baikal înfruntând frigul extrem timp de două săptamâni.

Cursa pe gheață începe în Irkutsk, unde cele 15 echipaje îsi vor lua motocicletele, Ural-uri fabricate în anii ‘80-‘90, și vor porni spre Nord-Vest, parcurgând aproximativ 800 de km pe gheață spre Severobaikalsk, zonă din care se vor intoarce la Irkutsk prin pădure și pe albiile râurilor înghețate. The Ice Run nu este o competiție clasică în care contează cine ajunge primul, ba chiar mai mult, încurajează impactul social pe care fiecare dintre noi îl poate aduce şi provocă echipajele să se întreacă în strângerea de fonduri pentru cauzele caritabile susţinute.

Motocicleta

Experiența de mers pe o motocicletă cu ataș nu se compară deloc, dar absolut deloc cu mersul pe o motocicletă normală. Se supune mai degrabă principiilor fizice ale mersului pe ATV sau chiar pe tricicletă. Virajele se pot încheia fie cu atașul ce zboară în dreapta ta, fie cu întreaga motocicletă ce se răstoarnă.

Cazarea

În cadrul cursei, echipajele nu sunt însoţite de o echipă de suport, ceea ce face ca toate provocările să fie depaşite doar prin forţele proprii. Timp de două săptămâni, în timpul zilei vor conduce pe lacul Baikal înghețat, își vor repara motocicleta, urmând ca pe timpul nopții să-și găsească un loc în care gheața este mai groasă, pentru a-și monta cortul, căci ei vor campa seară de seară, în mijlocul sălbăticiei înghețate a Siberiei.

Temperatura

Lacul Baikal este cel mai mare lac din lume, având peste 20% din cantitatea totală de apă potabilă disponibilă în lume. Temperaturile extrem de scăzute din Siberia fac ca, pe timpul iernii, suprafaţa lacului să îngheţe și odată cu asta și activitatea din întreaga zonă.

Componenta caritabilă

Cauza internațională a acestei aventuri e reprezentată de Cool Earth, organizație ce contribuie la oprirea despăduririlor din zonele tropicale, lucrând îndeaproape cu oamenii din comunitățile respective și ajutându-i astfel să împiedice tăierile pădurilor tropicale.

Cool Earth şi organizatorii evenimentului au început colaborarea în 2013. De atunci, peste 14.000 de participanţi la competiţii extreme, din 41 ţări, au strâns mai mult de 1.000.000 de lire sterline pentru misiunea acestei organizaţii.

Fiecare echipaj ce participa la „The Ice Run” doneaza minim 500 de lire către , o organizatie globala ce este implicata in refacerea padurilor tropicale.

Cool Earth este una dintre organizatie inscrise pe WowApp. Astfel, puteti participa si voi la salvarea padurilor tropicale utilizand WowApp.

De asemenea, fiecare echipaj este încurajat să aleagă, complementar cauzei internaționale, o cauză caritabilă locală. Astfel, echipajul format din Vlad și Alexandru atrage atenția și asupra unui ONG local, din Piatra-Neamț, Comunitatea Noastră.

Similar cu modul prin care aduce impact și cauza internațională, Comunitatea Noastră se implică activ în rezolvarea problemelor sociale, aducându-i la un loc pe toți reprezentanții relevanți dintr-o comunitate, respectiv oamenii din mediul de afaceri, din administrația publică, din învățământ și din societatea civilă.

Echipa

Alexandru si Vlad s-au întâlnit în martie 2016,  în cadrul unui eveniment organizat de un ONG pe tema dezvoltării comunităților locale.

Doi ani mai târziu, au un scop comun – sa-si testeze limitele fizice si psihice conducând o motocicleta la temperaturi extreme pe lacul Baikal.

De-a lungul timpului au descoperit că sunt mai multe lucruri pe care le au în comun.

Vlad Grigore co-driver
Entuziast, creativ si ambitios, pasionat de calatorii si dornic de adrenalina.
Are o experiență de peste 13 ani ca Trainer si Manager de Proiect. Între timp, a participat la competiții de anduranță si a povestit experiențele trăite în calitate de Speaker la diverse conferințe.
În portofoliul de aventuri intră:
* The Mongol Rally – Cel mai mare raliu caritabil din lume.
* The Mototaxi Junket – Competite caritabila in Peru.
Co-fondatorul comunității Today You Can Do Anything.
Alexandru Agatinei co-driver (este din București, dar locuiește în Piatra-Neamț)
În acest moment poate sta, aproape dezbrăcat, la temperaturi de până la -15°C. timp de 30 de minute.
Iubitor de natură și de sporturi în aer liber, motociclist, implicat în susținerea cauzelor caritabile prin intermediul evenimentelor sportive. Fost fotbalist, alergător în momentul de față, merge cu bicicleta și urcă pe munte în scop recreațional.
Membru în echipa Rubik – un start-up în comunitatea din Nord Est.

 

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
1 Comentariu
  1. NICOLAE spune

    Ar fi INTERESANT de stiut cu ce Benzina alimenteaza motocicleta si de UNDE ? Cati litri sa aibe oare rezervorul acela ,asta in conditiile in care ,in acea parte a lumii masinile de orice tip sunt lasate noaptea mergand la relanti , dar la motocicleta care are motorul expus in afara , au cortul , o geanta cu alimente , hainele lor , trusa de chei , ,, isi repara singuri motorul ,, ? ti se lipesc cheile de mana , la noi uneori in dimineti mai geroase , daramite acolo , Au fost unii cu ARO si tot aveau insotitori asistenta Tehnica .

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate