De ce să mori înecat în somn pe o băncuță de lemn într-o mașină de marfă care te aduce de la muncă?

9

Recentul accident din Neamț unde 9 tineri au murit în timp ce erau aduși de la muncă înghesuiți într-un microbuz de marfă ar trebui să trezească autoritățile atât la nivel local, cât și la nivel național.

Victimele, tineri care au mers să muncească să aibă ce pune pe masă, făceau parte din categoria de români care acceptă orice umilință numai să câștige un ban muncit, iar noi acum ne facem că suntem îndurerați de ce au pățit, dar nu mișcăm un deget ca tragedia să nu se mai repete.

Haideți să deschidem puțin ochii ca acești tineri să nu fi murit degeaba înecați ca niște animale într-o mașină de marfă condusă de cineva care nu avea voie să facă transport de persoane.

  1. Recrutările de persoane care să muncească la negru în România nu se fac de organizații secrete, ci se fac la lumina zilei prin anunțuri pe internet, dar nicio instituție nu vrea să meargă niciodată pe firul unei astfel de recrutări, deși la capătul lui avem o faptă penală. Toată lumea închide ochii și asta e.
  2. Nimeni nu s-ar apuca de transport interjudețean de persoane în dube de marfă dacă nu ar ști că atunci când sunt opriți de poliție nu pățesc nimic decât o eventuala amendă, deși vorbim tot de încălcarea gravă a legii. Mai toate transporturile ilegale de persoane, începând de la cei care o fac zilnic cu mașina mică pe rute scurte și terminând cu cei care transportă cu dubele de marfă oameni, nu sunt o prioritate pentru poliția din nici un județ.
  3. Județul este plin de tineri care vor să muncească și culmea e că Neamțul este plin și de firme care au nevoie de această forță de muncă. Din păcate, instituția care ar trebui să suplinească lipsa de informație pe piața muncii din mediul rural și să facă intermedierea dintre cei care oferă legal de muncă în Neamț și tinerii din mediul rural care vor să muncească nu face absolut nimic concret în acest sens. În schimb sunt cheltuite mormane de bani pe tot felul de cursuri și activități fără efecte concrete.

Lista poate continua și, dacă depășim discuția despre tragedia morții acestor tineri, vom vedea că ei nu mergeau așa pe stradă și cineva i-a înghesuit într-o dubă de marfă și i-a aruncat în râu. Tinerii au căutat să facă un ban muncit, cineva i-a racolat și a negociat condițiile de exploatare ziua în amiaza mare, i-a dus la muncă ilegal ziua în amiaza mare, i-a transportat pe drumul național unde poliția te amendează că nu ai centură, i-a cazat undeva, oameni au mâncat undeva și tot acest circuit în care acești tineri au fost exploatați ca în final să moară la câțiva kilometri de casă s-a întâmplat și se întâmplă în continuare ziua în amiaza mare sub ochii tuturor instituțiilor și organelor de control care se fac că nu vad și nu știu nimic. Aceasta este România în care exploatarea omului de către om este permisă dacă nu se folosește forța.

Dumnezeu să-i ierte pe acești tineri, dar din păcate România e plină de astfel de oameni exploatați, tratați și cărați ca niște animale. Această tragedie nu este decât efectul. Cauza este la instituțiile și autoritățile din România care închid ochii de fiecare dată când dau peste așa ceva. Desigur că nu închid ochii dacă noi, restul oamenilor nu avem rovignetă, avem ITP expirat, nu închid ochii dacă o bătrână vinde zarzavat pe trotuar, nu închid ochii dacă facem un grătar într-un loc neamenajat, trecem strada prin loc nepermis și așa mai departe. La nimicurile noastre nu închid ochii pentru că noi suntem ușor de sancționat. Când opresc în trafic o dubă de marfă ticsită cu muncitori se fac că nu văd, că dacă ar lua măsurile legale ar însemna să muncească, să ia declarații de la toți, să nu mai lase mașina să plece, să vină altă mașina care să ia oamenii. Deci timp și efort consumat. Așa că mai bine opresc un fraier fără centură și în 10 minute au aplicat sancțiunea și cu asta basta.

Un sistem cu instituții unde nimeni nu vrea să muncească cu adevărat și toată lumea închide ochii, iar în final toate adunate duc la tragedii ca aceasta în care 9 tineri au murit, iar singura lor vină a fost aceea ca au vrut să câștige niște bani munciți.

I.R.

made in neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
9 Comentarii
  1. L.M spune

    Familii decimate,tristeti de moment ai celor ce citesc acest articol indraznet…..si atat!Viata merge mai departe !Pentru ca in viata omul primeste ce vrea si ce merita!Si noi….meritam asta!Problema devine grava cand ti se intampla tie…oricare ai fi!Traim cu totii intr-o mocirla care se adanceste de la zi la zi .Pentru ca permitem acest lucru.Pacat de sufletele pierdute inainte de vreme si de cele ranite ramase in urma!

  2. Dana A spune

    Sa vedem daca se va intampla ceva! Exista atata frauda si hotie la nivel local in Neamt incat este posibil ca moartea acestor oameni sa fi fost in zadar! Este saraca Romania noastra, dar Moldova este sub nivelul de saracie al tarii! Cu toate astea, mai marii hoti ai tarii de aici sug seva, de aici exploateaza mare parte a averilor nemuncite, totoate gunoaiele din parlament au afaceri in orasele sarace ale Moldovei. Aici oamenii nu isi cunosc de cele mai multe ori drepturile si abominatii ca cele ce au avut loc la Viisoara inca sunt posibile! Din nestiinta, aparent nepasarea si „prostia” moldovenilor, mai slabi de inger si mai usor de prostit traiesc in lux multi din parazitii acestei tari! Nimeni nu are niciun interes sa se schimbe ceva aici, pt ca schimbarea ar aduce cu sine falimentarea oligarhilor care impart Moldova intre ei ca pe o bucata de paine uscata!

  3. Dana A spune

    Daca erau amendati, tot amaratul din microbuz platea amenda! Nu venea alta masina sa ii transporte! Neglijenta este si din partea firmei angajatoare care dupa ce ca nu i-a angajat cu firme legale nu s-a implicat deloc in asigurarea transportului! Altele ne sunt durerile! De ce calatoreau la atatatia km pentru o bucata de paine acesti oameni?! Nu sunt paduri de plantat in Neamt? Cu totii stim despre diferetele dintre Banat si Moldova! O bucata de paine neagra ar fi putut, probabil , castiga si aici, cred ca o diferenta foarte mica de bani i-ar fi aruncat atatatia km departe de casa, precum si alte beneficii aparent marunte – cazare, masa, conditii de munca relativ umane poate, pe care omul sarac si furat de atatia ani de stat cand le pune in balanta cu numarul mare de guri de hranit de acasa, inghite in sec si se conformeaza! 🙁

  4. anonim spune

    Dumnezeu sa ma ierte!Dar soferul,care era si propietarul dubitei,de transport marfa si nu transport persoane,nu are si el o vina???Eu cred ca el este vinovat ,din pacate si el mort,de aceasta tragedie,de moartea muncitorilor,stiind foarte bine, ca nu era masina de transport persoane,,,poate nu era nici verificata tehnic,de ceva timp,ceea ce a dus la aceasta catastrofa,in aceste familii nevoiase.Dumnezeu sa-i odihneasca in pace pe toti,iar familiilor lor sa le dea putere sa treaca peste aceasta tragedie.

  5. Adrian spune

    Platim cu morti, pentru ca am fost la vot si am ales, influentati de o sticla cu ulei si o gandire ingradita. Platim cu morti, pentru ca ne multumim cu ce le curge printre degete, politicienilor. De vina suntem noi, votantii unui anumit partid, care din ´89 incoace. Si vom mai plati, cu alte zeci de morti. Pentru ca suportam incompetentza la nivel national. Pentru ca suntem boi, si vaci, incolonati ca la abator. Rusine!.

    1. anonim spune

      Ce treaba are mersul la Vot si cu acest accident,nu inteleg???Daca erau transportati ,cu o masina de transport persoane ,verificata tehnic periodic,in siguranta si nu cu una improvizata ,din dorinta de a castiga ,,ceva banuti,,usor de soferul masinii ,care era si proprietarul masinii-dubita,cu siguranta nu ar fi avut loc aceasta nenorocire ,acum in preajma Sfintelor Sarbatori Pascale!

  6. Adri spune

    Intr-o tara de mafioti ati trebuie mare curaj sa scrii un asemenea articol atat de adevarat, cei angajati la marile cotidiene dorm cu capul pe birou!

  7. Robocop spune

    In Piatra Neamt exista la iesire respectiv intrare in zona Ursulet un indicator nerespectat de nimeni si care ar putea fi un motiv al acestui accident dar si al altora si de asemenea al starii deplorabile ale acestui pod si al celorlalte .
    Acest indicator arata ca nu e permisa intrarea si iesirea autovehiculelor cu masa mai mare de 13 tone .
    Intamplator, am aflat recent masa cimentruckurilor care trec zilnic prin oras si pe acest drum national, precum si pe podurile Pangarati, Vaduri , Viisoara si Pangarati .
    Cimentruckul gol are in jur de 20 de tone, acea cisterna e din otel foarte gros, ca sa reziste la presiunea mare cu care se descarca praful de ciment cu ajutorul aerului comprimat al compresoarelor cu ajutorul carora se face incarcarea si descarcarea cimentului !
    Camionul are si el vreo 8 tone .
    Greutatea totala e cam de 54 chiar 57 de tone per ansamblu .Trec bara la bara zilnic .
    Asa ca acele gropi si fisuri dun calea de rulare pot duce in timp la uzuri impresionante la rotile si subansamblurile de directie si franare precum si la anvelope si sistemele de suspensie .
    Moral poate fi un motiv al accidentului, se vede clar prezonul rupt al acestui microbuz, supus ani de zile uzurii cauzate si de aceste gropi din carosabil !

  8. GEORGE spune

    Un articol de bun-simt,perfect mulat pe realitatea cotidiana… Felicitari autorului,un jurnalist adevarat… Tineti-o tot asa… Tara asta nu cred ca-si va mentine vesnic trendul de ,,a merge in jos”… O singura mentiune:Pietrenii isi cauta bunastarea in alte parti si datorita remuneratiilor(de cele mai multe ori injositoare)… Cu toate riscurile si consecintele

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate