Cum se pot revendica compensaţiile în cazul refuzului la îmbarcarea în avion

0

Refuzul îmbarcării la bordul avionului fără un motiv bine stabilit poate apărea din senin şi nu puţini pasageri s-au confruntat sau urmează să se confrunte cu o astfel de situaţie într-adevăr de blamat.

Din fericire, în urma apariţiei unei astfel de situaţii nefaste există posibilitatea unei remedieri sub forma revendicării unei despăgubiri în cazul refuzlui la îmbarcare!

Este bine să ţii cont de faptul că aceste compensaţii pot ajunge până la suma de 600 de euro.   

Ce înseamnă refuzul la îmbarcare al unui pasager

Refuzul la îmbarcare cuprinde situaţiile în care un transportator aerian refuză transportul unui sau unor pasagerilor pe un anumit zbor, cu toate că aceştia s-au prezentat pentru îmbarcare în următoarele condiţii:

  • deţin o rezervare pentru zborul respectiv
  • se prezintă personal pentru înregistrare la ora şi condiţiile stabilite
  • dacă nu este indicată o oră, nu mai târziu de 45 de minute înaintea orei de plecare.

Totodată, refuzul la îmbarcare în baza unor motive bine întemeiate, cum ar fi starea de sănătate, cerinţele de siguranţă sau securitate, documente de călătorie necorespunzătoare, reprezintă o excepţie de la regulă şi intră sub incidenţa drepturilor menţionate.

În cazul refuzului la îmbarcare este recomandat a se invoca dreptul la deservire

Conform Regulamentului Comisiei Europene nr. 261/2004, pasagerii care se confruntă cu refuzul la îmbarcare survenit din vina operatorului aerian au dreptul legal de a invoca dreptul la deservire.

Acest lucru înseamnă că vor primi în mod gratuit următoarele servicii:

  • mese şi băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de aşteptare;
  • cazare hotelieră, dacă este necesară o şedere de una sau mai multe nopţi ori dacă este necesară o şedere suplimentară faţă de cea prevăzută de pasager;
  • transportul dintre aeroport şi locul cazării;
  • două apeluri telefonice, mesaje prin telex, telefon sau fax.

La ce valori sunt calculate compensaţiile în cazul refuzului la îmbarcare

În funcţie de distanța dintre punctul de plecare și destinația finală, durata întârzierii, valoarea compensației în cazul unui refuz la îmbarcare poate varia între 250 și 600 euro.

Astfel, în cazul refuzului la îmbarcare, pasagerii primesc o compensaţie în valoare de:

  • 250 EUR pentru toate zborurile de 1.500 km sau mai puţin;
  • 400 EUR pentru toate zborurile; intracomunitare de peste 1.500 km şi pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 şi 3.500 km;
  • 600 EUR pentru toate celelalte zboruri.

Compensaţia se poate plăti sub formă de numerar, prin transfer bancar electronic, ordin de plată bancar sau cec bancar, la alegerea pasagerilor. Este important de reţinut că nu este prevăzut un termen maxim până la care trebuie plătită compensaţia. Totodată, dacă pasagerul îşi exprimă acordul în scris, compensaţia se poate oferi în bonuri de călătorie şi/sau alte servicii.

Ce drepturi se impun în situaţia rambursării sau redirecţionării în cazul refuzului la îmbarcare 

Pasagerilor trebuie să li se ofere posibilitatea de a alege între:

  • rambursarea, în termen de 7 zile a întregului cost al biletului, la preţul de achiziţie pentru partea sau părţile de călătorie neefectuate şi pentru partea sau părţile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie iniţial al pasagerului, împreună cu, dacă este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai repede posibil;
  • redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, cât mai repede posibil;
  • redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, la o dată ulterioară, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenţei unor locuri disponibile.

Dreptul la compensaţie este garantat chiar dacă pasagerul beneficiază de rambursare sau redirecţionare?

Da,pasagerul are dreptul la compensaţie chiar dacă beneficiază de rambursare sau redirecţionare.

Compania aeriană în cauză poate reduce cu 50% compensaţia atunci când pasagerilor li se oferă redirecţionarea spre destinaţia finală cu un zbor alternativ, a cărui oră de sosire nu depăşeşte ora de sosire a zborului rezervat iniţial, după cum urmează:

  • cu 2 ore, pentru toate zborurile de 1.500 kilometri sau mai puţin
  • cu 3 ore, pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 km şi pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1.500 şi 3.500 km
  • cu 4 ore, pentru toate celelalte zboruri.

Cum pot beneficia cel mai simplu şi rapid de compensaţie în cazul refuzului la îmbarcare

Stimate pasager, am ajuns în punctul în care trebuie să ştii că îţi poţi verifica eligibilitatea pentru a beneficia de despăgubiri în cazul refuzului la îmbarcare în cel mai facil şi rapid mod cu putinţă fără plăţi în avans sau alte complicaţii.

Tot ce ai de făcut este să-ţi rezervi 2 sau 3 minute din timpul tău şi să dai curs completării unei simple cereri prin care se va determina eligibilitatea preliminară.

După acest prim pas, vei fi contactat în cel mai scurt timp de către echipa de specialişti ai companiei AirAdvisor şi ţi se vor oferi toate informaţiile cu privire la valoarea compensaţiei pe care o vei avea de primit.

Felicitări! Tocmai ce te-ai îmbarcat în siguranţă spre finalizarea cu succes a soluţionării cererii tale!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate