Cum pot verifica cetățenii români din străinătate înscrierea în Registrul electoral

0

Ministerul Afacerilor Externe reamintește că până la 14 septembrie 2016, orele 24:00, cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate pot depune personal sau pot transmite prin poștă sau prin email la ambasada sau consulatul din statul în care locuiesc solicitarea de înscriere în Registrul electoral, optând fie pentru a-şi exercita votul prin corespondenţă, fie pentru a solicita înfiinţarea unei secții de votare în localitatea de reședință.

Alegătorii care depun cereri de înscriere în Registrul electoral pot verifica cu uşurinţă dacă solicitarea lor a fost validată accesând pagina de web a Registrului electoral: www.registrulelectoral.ro.

De asemenea, alegătorii care au depus cereri şi au inclus în formularul de înscriere şi o adresă de email vor primi un email de confirmare a validării solicitării din partea  Autorității Electorale Permanente.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă completarea formularului de înscriere cu datele corecte şi complete; în cazul în care informaţiile furnizate de alegător sunt eronate sau incomplete, acesta nu va fi înscris în Registrul Electoral. Alegătorii aflaţi în această situaţie vor putea să îşi exercite dreptul la la una din secţiile organizate în străinătate.

Informații utile privind votul la alegerile parlamentare de la sfârșitul acestui an în afara țării sunt disponibile pe site-ul MAE, în cadrul secțiunii special dedicate, precum și pe site-urile misiunilor diplomatice și ale oficiilor consulare ale României.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate