Cum pleacă ILEGAL și pe banii noștri lemnul din pădurile Neamțului

1

Cum se taie lemnul în pădurile Neamțului vă vom explica altă dată. Acum vă spunem cum se transportă ILEGAL o parte din acesta.

Situația e foarte simplă. Niște firme taie copaci prin pădurile Neamțului cu aprobarea și sub supravegherea Direcției Silvice. Încarcă lemnul în mașini de zeci de tone și îi transportă la gatere.

De multe ori extragerea lemnului din pădure și transportarea lui la destinație se face pe sectoare de drum unde limita de tonaj este chiar și de 3,5 tone. Drumurile sunt distruse cu o viteză amețitoare, iar reparațiile sunt suportate din bugetele alimentate cu banii munciți de noi toți. Dacă mai punem la calcul și cât ne costă reparația mașinilor cu care circulăm pe drumurile stricate de transportatorii de lemn vom vedea cum fiecare contribuim cu banii noștri pentru ca cineva să poată face profit din exploatarea pădurilor Neamțului ceea ce nu e de loc în regulă.

Cine este vinovat? Toată lumea și nimeni. Cei de la Direcția Silvică aprobă exploatările forestiere, chiar dacă lemnul nu poate fi extras legal din cauza limitelor rutiere de tonaj pentru că legea nu le impune să țină cont de aceste aspecte. Cei de la Garda Forestieră nu controlează decât legalitatea încărcăturii, poliția nu are cântar auto, autoritățile locale închid ochii, cele guvernamentale nu zic nimic pentru că ele ar trebui să asigure infrastructura rutieră și nu o asigură. Toată lumea arată cu degetul către toată lumea și nimeni nu este vinovat pentru drumurile distruse de transporturile ILEGALE din punct de vedere al gabaritului. Singurii care plătesc în final suntem noi, fraierii care cotizează la buget prin taxe și impozite.

Dacă s-ar respecta legea nu prea am mai vedea multe camioane cu lemne prin Neamț, deoarece la multe poduri cum e de exemplu cel de la Girov este limită de tonaj, la viaducte cum e cel de la Bicaz de asemenea, drumurile comunale pe care se iese din păduri sunt iar limitate ca tonaj, peste tot în județ avem zeci de locuri pe unde un camion cu lemne și mai ales unul cu remorcă nu ar avea ce căuta dacă s-ar respecta LEGEA, dar cum poate vedea oricine cu ochiul liber, nu se respectă.

În aceste condiții în care o parte a lemnului este transportat cu ÎNCĂLCAREA LEGILOR RUTIERE, putem spune că avem transport ILEGAL de lemn în Neamț?

Așadar se încalcă legea, multe autorități închid ochii (asta va fi altă temă), noi cu drag plătim pagubele și dacă cineva își permite să suspecteze că un transport de lemn este în neregulă este catalogat ca fiind eco-isteric, face jocul unor organizații, e pus de vreun partid și nu știe el ce e cu domeniul forestier.

Deci, ca să fie clar pentru toată lumea. Un transport ILEGAL de lemn nu se referă doar la suspiciunea că lemnul este furat. ci și la suspiciunile foarte bine întemeiate legate de legalitatea modului în care este transportat, mod care poate deteriora infrastructura rutieră și poate pune în pericol viața participanților la trafic.

Întrebarea care se poate pune la final este: De ce trebuie să plătim noi cu toții pentru ca să facă bani unii dintre cei care exploatează pădurile din Neamț?

Un posibil răspuns ar fi din cauza Direcțiilor Silvice care pentru a nu deranja factorul politic nu s-au implicat suficient și nu au impus incompetenților care proiectează infrastructura rutieră condiții pentru a asigura legal extragerea lemnului din păduri și transportul acestuia.

Orice activitate care presupune transport greu are nevoie să aibă la dispoziție o infrastructură adecvată, iar cel care prestează activitatea este obligat măcar din punct de vedere moral să facă toate presiunile necesare pe autorități pentru a i se pune la dispoziție infrastructura necesară. În caz contrar ajunge să o strice prin folosire abuzivă pe cea construită doar pentru populație și transport de mic tonaj.

Subiectul a fost supus dezbaterii și în grupul
Radarul Pădurilor Neamț (click aici)

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
1 Comentariu
  1. Bogdan spune

    De ce nu se vad si numerele de inmatriculare al camioanelor ?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate