„Copiii au dreptul la educație!” – 21 de școli din județul Neamț vor primi bani printr-un Program Național care are ca scop Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS)
„Vreau să vă dau o veste bună! 21 de școli din județul Neamț vor primi bani printr-un Program Național care are ca scop Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS). Cu alte cuvinte, toți copiii au dreptul la educație! PNRAS este cel mai mare program de sprijinire a participării la educație din istoria recentă a țării și mă bucur că iată, ajung și la noi fonduri, și nu puține!
Vă dau un exemplu: Școala Gimnazială din comuna Bahna va primi peste 900.000 de lei, o finanțare de nivel mediu. Copiii aflați în situații de risc sau vulnerabile vor putea fi aduși la școală, prin măsuri educaționale susținute cu acești bani.
Nu-i putem lăsa! Este un efort care se face împreună: familie, școală, comunitate. Dar și autorități: Guvern, Ministerul Educației, Inspectoratul Școlar Neamț.
Școala din Bahna va avea, în toamnă, două clase pregătitoare. Micuți din șapte sate vor fi în bănci. Prin acest program, ne asigurăm că vor merge zi de zi la școală, vor face primii pași spre cunoaștere, autocunoaștere și un viitor mai bun… Doamne-ajută!”, transmite Florentina Moise.
Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată” și a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență cu o valoare de 543 milioane euro. Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat și pilotat de Ministerul Educației cu sprijinul Băncii Mondiale și cu finanțare prin Instrumentul de asistență tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.
În cadrul PNRAS sunt eligibile toate unitățile de învățământ cu risc ridicat și mediu de abandon școlar. Indicatorii surprind aspecte educaționale esențiale și valorifică o bază de date de 4.627 de școli din învățământul secundar inferior care au statutul de persoană juridică în rețeaua școlară actuală.