Conflictul dintre Parking și municipalitate lasă în aer 19.000 de parcări de reședință. Ce trebuie să facă pietrenii după 28 februarie?

3

La sediul primăriei Piatra-Neamț a avut astăzi loc o conferință de presă care a abordat unul dintre cele mai importante subiecte de interes public din această perioadă: parcările de reședință. După cum se știe deja, pe 28 februarie, pe ordinea de zi a consiliului local există propunerea de preluare a parcărilor de reședință de la Parking în gestiunea directă a primăriei. Această decizie a fost luată de urgență săptămâna trecută, când s-a făcut și un regulament al parcărilor pus într-o dezbatere publică pe site-ul primăriei. Acest regulament a creat confuzie în rândul populației, deoarece unele prevederi implică anumite deplasări care înainte nu erau necesare. Primăria ne asigură că anumite nemulțumiri au fost adresate și corectate în noua formă a regulamentului propus la vot în Consiliul Local. CLICK AICI PENTRU PROIECTUL DE HOTĂRÂRE.

Momentan, până luni, când se va pronunța Consiliul Local prin vot, situația este incertă pentru aproape 19.000 de locuri de parcare, deoarece contractele în curs încheiate cu Parking expiră de drept pe 28 februarie 2022, conform unei decizii mai vechi a Consiliului Local. În cazul în care unele contracte expiră dincolo de acest termen, diferența de bani achitată pentru contractul pe 1 an va putea fi obținută printr-o cerere, de la Parking. Primăria precizează că în cazul în care acest lucru va fi îngreunat din rea credință, va asigura asistență juridică pentru cei care trebuie să își recupereze diferența din contractul cu Parking în instanță.

Mărul discordiei ar fi o decizie a Consiliului Local care nu ar fi fost semnată și asumată de Parking, despre care primăria a aflat mult prea târziu.

Suntem puși astăzi în fața unei reforme necesare și constructive pentru oraș și pietreni. O astfel de reformă presupune și decizii radicale și un ușor disconfort pentru pietreni. Vă asigur că primăria este pregătită să răspundă unei provocări uriașe și să asigure un disconfort minim pentru pietreni. Am ajuns în această situație după luni de pregătire a unei strategii în care am mizat pe principiul bunei credințe. Am constituit un grup de lucru din care au făcut parte și oameni care au gestionat și au fost implicați în gestionarea sistemului de administrare a parcărilor, însă pe parcursul acestui dialog am fost induși în eroare și am avut neplăcuta surpriză pe finalul acestor luni să aflăm că am avut parte de un partener lipsit de onestitate.

Ca un exemplu în acest sens vă aduc la cunoștință că anul trecut, printr-o HCL am prelugit contractul cu parking pe 6 luni, până la data de 28 februarie 2022, o hotărâre din 25.02.2021. Am mai dat o HCL pentru că am primit informații că există contracte care continuă să se încheie pe 1 an de zile cu depășirea de 28 februarie, inițiată în aprilie 2021, nr. 87, prin care am solicitat Parking să introducă prin act adițional respectarea acestei cerințe, să nu depășească data de 28.02.2022. Această hârtie este semnată doar de primărie, nu și de Parking. De această hârtie, eu și colegii mei am aflat mult prea târziu. Am solicitat notă explicativă colegilor care nu mi-au adus la cunoștință imediat un abuz, o nesocotire a unui act administrativ din partea unei societăți a Consiliului Local.

Am considerat că această colaborare nu mai merită încrederea noastră și că suntem capabili să gestionăm eficient, performant un sistem de management al parcărilor,

a declarat primarul Andrei Carabelea.

Cei aproximativ 19.000 de proprietari de mașini din Piatra-Neamț vor trebui în 30 de zile să depună cereri la primărie pentru un loc de parcare, chiar dacă au contract în curs cu Parking.

Nimeni nu își va pierde locul de parcare dacă își va face cerere în aceste 30 de zile. Vom oferi posibilități de a nu pierde timp pe drumuri, va fi un formular de cerere online prin care se vor putea transmite documentele celor care au drept de preempțiune pentru cei care au avut contract cu Parking care se încheie de drept pe 28 februarie 2022. Ulterior vom face licitații la fiecare 15 zile pentru locurile rămase sau nou înființate.”, a mai precizat primarul

Solicitanții pot depune documentele online sau la ghișeele de la Sediul Primăriei-Camera 20, Mall Forum Center sau Centrul de Informare Turistică. Există și niște numere dedicate acestui serviciu, pentru informații: 0758111855 și 0748146809.

Tarifele mărite vor aduce venituri la primărie, de aproximativ 4.5 milioane de lei, față de 1 milion lei redevența de la Parking, venituri care vor fi reinvestite integral în crearea de parcări noi și în amenajări în oraș.

Reprezentanții primăriei au mai declarat că prelungirea contractului prin aplicația online dedicată parcărilor va fi una simplă, pentru a se evita drumuri inutile. De precizat este faptul că nu va mai fi necesară prezentarea adeverinței de la Direcția de Taxe și Impozite, această verificare fiind făcută intern, de primărie.

Rămâne de văzut dacă Parking se va conforma și va preda primăriei baza de date a contractelor de parcare și, de asemenea, care va fi decizia Consiliului Local pe 28 februarie pe această situație tensionată care va trebui, cumva, rezolvată responsabil, pentru binele cetățenilor.

Întreaga conferință de presă poate fi urmărită mai jos pentru a înțelege tot contextul discuției. După ziua de luni, 28 februarie, și după votul dat în Consiliul Local, vor apărea instrucțiuni mai clare pentru cetățeni în vederea prelungirii contractelor sau obținerii unui nou loc de parcare.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
3 Comentarii
  1. Yo spune

    Jos Carabulea că numai c******i faci!!! În fiecare zi mă întreb, oare cine a pus ștampila de vot pe numele lui nenea, că eu sincer nu cunosc pe nimeni???!!! Dacă Consiliul aprobă doleanțele penibilului de primar, o să stăm pe la cozi pe la primărie ca să ne refacem contractele…nu va fi posibil ca într-o singură lună să se refacă peste 10.000 de contracte fără îmbulzeală…deci vai șamar de nervii noștri!!! Și să nu mai vorbim de licitații…facem credite la CAR ca să obținem un loc de parcare și ne vom bate cap în cap cu vecinu’ care ne vrea locul.

  2. Gigi spune

    Care este reforma, cresterea tarifului? Un contract nu încetează când vrea primarul! contractul este încheiat între două părti, are o durată de valabilitate, niște clauze de încetare drepturi și obligații pentru părți. De ce proprietarul nu dizolvă societatea care a rămas fără obiect de activitate? Pe proprietar nu-l interesează în ce bază mai funcționează firma și ce activitate mai prestează? Halal administrație publică!

    1. legio spune

      Contractul respectiv ia sfarsit la 28 feb 2022,asa ca Parking firma care luase in ,,arenda ” toate troruarele spatiile verzi ,tot carosabilul strazilor ,intersectiilor in totalul dispret a Codului Rutier inceteaza de asi mai bate joc de acest oras (vreti exeple de desfiintare a trotuarelor ,spatiilor verzi va dau cate vreti ,in acelasi timp vedeti daca exista vreo parcare ,,vopsita” pe strada Erou Bucur sau Subdarmanesti pe la puntea de la Carpati sau aceia nu platesc parcarile pe carosabil ,ca sant votanti siguri cu toata HETNIA) ?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate