Cine dă autorizații de taximetriști pensionarilor?

17

taxiNu am înțeles niciodata pe ce principii se acordă dreptul de a conduce taxiuri unor specimene care sunt efectiv pericole în trafic. Unul dintre fenomenele îngrijorătoare din taximetria pietreană este acela al pensionarilor care conduc taxiuri.

Cu reflexe de bunici, atenție de moșnegi și inconștiență cât cuprinde o mulțime de pensionari și-au descoperit vocația de taximetriști. Oamenii nu văd ce scrie pe telefonul mobil, nu observă semnele de circulație, abia aud când trece trenul, dar cineva le-a dat dreptul să conducă și pe deasupra să mai fie și taximetriști.

Și economic vorbind, pensionarii din taximetrie sunt o frână în această afacere. În loc să stea să își vadă liniștiți de pensie, supraaglomerează oferta de taxiuri, astfel încât cei  pentru care taximetria chiar e meseria lor de bază nu mai încap de clubul pensionarilor organizat prin mai toate parcările cu taxiuri.

Am mers mai de mult cu un moșulică taximetrist, simpatic și glumeț de altfel, dar care m-a trecut ca fulgerul printr-o intersecție din Mărăței unde el avea Stop. S-a scuzat, spunând ca la un moment dat stopul era pe sensul celălalt. Ieri am văzut un alt taximetrist mai în vârstă care zicea că ploua afară și nu a văzut prin geamul mașinii un pieton ce traversa regulamentar pe culoarea verde a semaforului.

Și poveștile cu taximetriști pensionari pot continua la infinit, motiv pentru care în mod justificat mă întreb: Cine dă autorizații de taximetriști pensionarilor? Chiar nu există niciun pic de rigurozitate și de discernământ din partea autorităților?

I.R.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
17 Comentarii
  1. un prieten spune

    Asa e , legio, asiguratorii sunt cei mai corecti si nu cauta sa mulga cat mai mult de unde pot….In fine, fiecare crede ce vrea. Eu unul iti spun ca m-as simti mai in siguranta daca dupa o anumita varsta s-ar renunta la sofat.Sa nu mai vorbim de taximetrie. Am evitat destule accidente ce puteau fi provocate de oameni „carunti”.
    Hai ca m-am distrat cu tine! Ciao!

  2. Vukovik spune

    CUM CINe ? Centrele de FOrmare , de unde se Obtine ATESTATUL ,DACa este , Dupa PRIMARIA , Deacolo i ei Autorizatia pe care o Lipesti , Fixezi pe portiera Spate a masinii ,si LEGITIMATIa la gat , am vazut ca unii POseda Asa ceva .Digrincom OARE UNDe Esti ! ?? Nu mai sunt ele Acum : TICO , MATIZ ,ca sa vedeti VOi TAXI 2 Cu ,,Daniel Morales ,, Du Piatra Neamt !

  3. Stelian Tutu spune

    Eu nu….

    1. Floro Varvara spune

      Am gresit ,nu toti ,dar majoritatea iau taximetria in batjocura ,nu exista amabilitate ,nu exista o tinuta decenta ,nu exista profesionalism…si nu ma poate contrazice nimeni

      1. Vukovik spune

        VARVARA UNDE i TODIRAS ORI POMPEI ?? I ai convocat la sedinta Si au Absentat Nemotivat ?

  4. Floro Varvara spune

    Taximetristi ? ..o lioata de oameni necivilizati ,tupeisti ,badarani !..asta este taximetristul nemtean (si poate nu numai).Sa fii taximetrist si sa joci table in centru…sa injuri la casa de cultura …

  5. legio spune

    I R scrie un articol pe genunchi ca deobicei. Vreau sa-l anunt ca unn proverb care se pliaza pe aceasta discutie si cu sustinatorii de rigoare ,,in viata mea am vazut mai multe piei de miel ,decat de oaie batrana” asa ca ar trebui IR sa-si mai revada ideile . Aaaaa ,,pensionarii ” nu conduc ,,sportiv” cum le place sa se laude taximetristii tineri si in special cei care iau in botul masinii capetele de pod. Eu cred ca cei mai in varsta sant mai responsabili in circulatie ,nu se arunca ca nebunii ,se mai gandesc ca au si alte vieti in mainile lor si pana la urma taximetria este o profesie liberala si o poate practica oricine. Cred ca cei in varsta nu mai ,,pot de bine ”’ de la pensie mai lucreaza ca sa se poata intretine, pe langa cei 6-800 lei cat este pensia . Dl I R ar trebui sa se mai uite si la statisticele politiei rutiere si sa vada varstele celor care au accidente de circulatie !

    1. un prieten spune

      Citeam intr-un articol tot aici ca in ultimele zile au fost doua persoane ranite pe trecerile de pietoni.Ciudat e ca soferii aveau ambii peste 60 de ani.Oare de ce? Scad reflexele dupa o anumita varsta? Vederea si auzul te lasa?Nu mai ai atentie distributiva si nu te mai poti concentra la fel?

      Oare de ce pensionarii nu mai conduc asa „sportiv”? Nu datorita celor enumerate mai sus?

      1. legio spune

        Daca ai reusit sa citesti numai un articol in cateva zile m-am lamurit, nu te mai sfatuiesc sa studiezi niste statistici , ca ar dura cateva luni ,ai citi pe de rost si nu ai intelege nimic ! Sa stii ca si eu stiu sa conduc ,,sportiv” dar eu vreau sa conduc si sa respect Codul Rutier ,ce zici ?

        1. un prieten spune

          Nu stiu cat de relevant e cate articole citesc eu pe zi dar te asigur ca nu este numai unul.Ca ai vrut tu sa deduci din ce am zis eu chestia asta si nu ai avut altceva de ce te lega, e alta treaba. Cat despre statistici, am vazut destule. Hai sa iti dau o parte dintr-un comunicat al politiei romane, gasit tot intr-un articol (asta asa ca sa te convingi matale ca citesc mai mult) :

          „Pe de alta parte, Politia Rutiera explica faptul ca experienta redusa a soferilor este un factor important, insa nu se traduce neaparat intr-un risc mai ridicat al acestora de a produce un accident. Mai degraba, aceste cifre indica prezenta mai numeroasa a acestora pe drumurile publice, cat si timpul petrecut efectiv de ei in masina. Nu in ultimul rand, soferii mai tineri sunt prezenti, in general in zone cu circulatie rutiera mai densa.”

          Si daca tot veni vorba de statistici, te rog sa cauti ca tot stii sa le consulti si stii asa bine sa le intelegi, cati dintre acesti soferi trecuti de o anumita varsta au si probleme cu inima sau alte probleme medicale care PUN IN PERICOL VIATA ALTORA!

          Si hai sa iti mai dau un citat si de pe facebook, postat chiar ieri de catre politistul Marian Godina:

          „Cu tot respectul pentru oamenii bătrâni, dar
          să te lauzi că eşti un foarte bun şofer pentru că sunt vreo 50 de ani de când ai permis de conducere e ca şi cum te-ai lăuda că eşti foarte viril pentru că au trecut 50 de ani de când ți-ai început viața sexuală.”

          si mai jos la acea postare, ca raspuns la un comentariu scria: „Domnule Sorin Vezeanu, îmi doresc să ajung la acea vârstă şi să am înțelepciunea să realizez că e mai sigur şi pentru mine, dar mai ales pentru ceilalți, să circul cu mijloace de transport în comun sau pe jos.”

          Asta din punctul de vedere al unui politist rutier care a vazut destule in cariera lui sunt sigur.

          1. legio spune

            Prietene ia vezi dta si ce spun societatile de asigurari,vezi cum calculeaza plata RCA si astia stiu cam cine aduce cele mai mari daune ,asa ca paaaaa !

    2. Lt. Commander Alex spune

      Nota zece pentru sinceritate și obiectivitate.

  6. mickey999 spune

    Ce noroc pe capul meu.
    Eu cind ajung pensionar am sa fac taximetrie cu avionul!
    Iaca, na! Cine se plinge ca il incurc in aer ?

    Bine, hai …nu cu avionul ca e prea rapid …cu elicopterul ca e mai incet . E bun asa??

    🙂 🙂 🙂

    1. xx spune

      Poti sa ai un accisent de avion chiar pina atunci:casti gura dupa un avion,cazi intr-o groapa din asfalt si-ti rupi gitul

  7. Rocko spune

    Raspuns: NU! Da-i naibi de cetateni!

  8. Hai sa-i impuscam spune

    Mama lor! În loc sa-si consume pensia de 350 de lei fac taximetrie! Oare de ce?

    1. Lex spune

      Eu am 28 de ani si n-am nimic de impartit cu pensionarii care lucreaza (parca acum nu mai este legal sa ai si pensie sa si muncesti, dar asta e o alta discutie). Argumentatia autorului I.R. se refera la mosnegii care nu mai sunt apti sa conduca si care pun in pericol viata lor si a altora. Eu inteleg ca sunt vremuri grele si ca omul nu poate sau nu vrea sa gandeasca, dar nu mai arunca cu rahat in ventilator daca nu esti in stare sa faci doua conexiuni simple, sau trateaza-ti complexele la un psiholog.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate