Ce trebuie să faci dacă nu ai cauciucuri de iarnă sau acestea sunt prea uzate

6

Dacă faci parte din categoria de șoferi inconștienți care ies iarna cu mașina fără cauciucuri de iarnă sau cu cauciucuri foarte uzate, există câteva lucruri pe care le poți face ca să îți mărești șansele de supraviețuire.

În primul rând, scade presiunea aerului din cauciucuri cu 20%. Adică dacă e indicat să ai 2 atmosfere în cauciuc, redu presiunea la 1,6. Aceasta scădere a presiunii în anvelope îți mărește suprafața de contact cu carosabilul alunecos sau stratul de zăpadă și crește aderența. Odată cu micșorarea presiunii, apar însă alte riscuri și inconveniente. În primul rând, crește consumul de combustibil, se uzează mai repede anvelopele, poate să îți sară cauciucul de pe roată dacă iei o curbă strânsă cu viteză și crește riscul de acvaplanare pe suprafețe acoperite cu apă. Deci, scăderea presiunii se combină cu o viteză redusă de rulare.

În al doilea rând, crește greutatea pe zona punții motoare. Adică dacă ai tracțiune față, pune cel mai greu pasager în față și dacă ai tracțiune spate e indicat să pui ceva foarte greu în portbagaj ca să mărești presiunea pusă de punte pe roți și astfel să forțezi deformarea anvelopei în zona de contact cu solul pentru mărirea suprafeței de contact și implicit a aderenței.

În al treilea rând, și cel mai important, când pleci de acasă iarna, pe zăpadă sau polei, cu cauciucuri uzate sau de vară ia-ți rămas bun de la rudele apropiate, strânge în brațe femeia, copilul și ce mai ai prin casă, că poți să fii tu cel mai bun șofer din univers și să mergi cu 10 km la oră, dacă mașina nu te ascultă, nu vei putea face niciodată o manevră de evitare bruscă sau nu vei putea frâna eficient atunci când altul își scapă autovehiculul de sub control și vine spre tine.

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
6 Comentarii
  1. Tely spune

    Sunt solutii de moment pentru drumuri scurte.Dupa parerea mea daca nu ai ceea ce-ti trebuie,nu pleca la drum.Sunt atatea situatii si pericole in trafic incat nu se merita riscul…

  2. I. S. spune

    Principala problema a reducerii presiunii in anvelope este că această metodă are rezultate doar în cazul deplasării pe suprafețe deformabile (strat de zăpadă afânată, strat de pământ și noroi, strat de nisip.
    Nu este recomandată această soluție în cazul deplasării pe suprafețe dure: strat de zăpadă bătătorită, carosabil acoperit cu polei, etc.
    In plus în acest caz riscam o amendă cuprinsă între 2500 și 4000 lei conform legii 161 / 2011.
    Mai mult, in caz de accident și avarierea vehiculului, asigurarea poate refuza plata daunelor.
    Mult mai înțelept ar fi anularea unei călătorii în condițiile amintite, daca autovehiculul nu este echipat corespunzător condițiilor meteo și de carosabil existente.
    Așa că, sună un prieten, cheamă un taxi, etc, dar nu risca.

  3. Anvelopescu din Bothowosh spune

    Gresit!Singura posibilitate in aceasta situatie este sa-ti pui lanturile antiderapante!! Fara discutie aderenta va fi mult mai mare decat brasoavele cu anvelopele de iarna care sunt frectie la un picior de lemn!!!

  4. George spune

    Cine nu are mașina pregătită pentru a circula în condiții de catosabil acoperit, NU ARE CE CĂUTA CU EA ÎN TRAFIC. PUNCT

  5. Catalin spune

    Foarte încurajator paragraful de la sfârșit !!!

  6. Ioan B. spune

    Bine ar fi daca toata lumea ar citi articolele tale.Nimeni nu le spune mai bine, esti prietenul nostru.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate