Ce se mai discuta la CJ Neamt?

0

Astazi a avut loc la CJ Neamt o conferinta de presa sustinuta de presedintele CJ Neamt, Vasile Pruteanu, care a expus cateva detalii despre proiectele desfasurate la initiativa CJ Neamt.

Presedintele Vasile Pruteanu: “Primul proiect european cu cofinantare din partea CJ Neamt (2.8 milioane lei) <<Modernizarea pavilioanelor de cazare si centrala termica pentru centrele de ingrijire si asistenta Tg. Neamt>> este un proiect de peste 3.4 milioane de lei care urmareste reabilitarea termica a cladirilor, recompartimentarea interioara etc. Se urmareste sporirea calitatii conditiilor de viata a celor internati in centru. Foarte important este faptul ca s-au creat locuri de munca, firme din judetul Neamt care lucreaza la acest proiect derulat la initiativa CJ Neamt.”

În data de 10.02.2010 Consiliul Judeţean Neamţ a semnat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, contractul de finanţare pentru proiectul Modernizare pavilioane de cazare şi centrala termică pentru Centrul de Îngrijire şi Asistenţă Târgu Neamţ, cu o durată de implementare de 22 luni.

Prin proiect vor fi realizate următoarele lucrări de reabilitare, modernizare şi extindere:

–     Reabilitarea termică  a clădirilor în scopul creşterii eficienţei energetice;

–     Recompartimentări interioare ale corpurilor de clădire C2 şi C4 în vederea amenajării de grupuri sanitare conform normelor de igienă impuse de legislaţia în vigoare;

–     Extinderea pe latura sudică a Pavilionului 2 în vederea asigurării confortului necesar persoanelor internate;

–     Refacerea finisajelor interioare, înlocuirea totală a învelitorii cu învelitoare metalică, montarea de jgheaburi şi burlane.

Până în prezent au fost semnate următoarele contracte de achiziţie publică: lucrări, dirigenţie de şantier, publicitate şi audit, urmând ca în luna aprilie să fie lansată procedura privind achiziţia de dotări.

Presedintele Vasile Pruteanu:  “Un alt proiect foarte important este <<Sistemul informatic integrat pentru eficientizarea comunicarii cu cetatenii si a fluxurilor de activitati din administratia publica locala>>. Un proiect de peste 1 milion de euro. Ne numaram printre cei care au reusit si reusesc sa creeze la nivelul CJ Neamt acel flux de informatii prin care cetatenii sa poata intra online cand au anumite probelem de rezolvat. Acest proiect urmareste si cresterea gradului de informare a publicului si a vizibilitatii actiunilor CJ si in acelasi timp as vrea sa mentionez si anumite probleme tehnice. Saptamanal sunt informat de colegul din CJ Neamt care s-a ocupat de acest proiect daca sunt anumite sincope in proiect.

Subsistemul Management de Documente (DMS) a fost implementat  în scopul rezolvării în mod unitar a problemelor legate de managementul documentelor în cadrul institutiei. Aplicaţia permite înregistrarea tuturor documentelor, monitorizarea circulaţiei acestora, stocarea şi regăsirea documentelor înregistrate. Orice document care se înregistrează în registratură poate fi trimis spre rezolvare/consultare/aprobare persoanelor abilitate; după soluţionare acestea pot fi expediate după cum este cazul. Aceasta permite înregistrarea documentelor într-un registru unic, având un control riguros a circulaţiei acestora. Se simplifică modul în care utilizatorii găsesc şi partajează informaţii. Aplicaţia cuprinde pe langă registratură şi circulaţie şi alte module adiacente precum: Urbanism, Audinţe Hotărâri, Dispoziţii, Juridic, Statistici şi rapoarte, Registre speciale.

Prin implementarea Portalului instituţiei se va realiza accesul cetăţenilor la informaţiile gestionate prin intermediul aplicaţiilor informatice din cadrul institutiei. Portalul facilitează legătura între sistemele interne ale institutiei şi interfaţa cu cetăţenii.

Plata electronica nu necesită deplasarea cetătenilor la Consiliul Judetean pentru plata serviciilor, fiind un câstig atât pentru cetăteni, care pot plăti direct de acasă, de la serviciu, din altă localitate sau tară, cât si pentru Consiliu, pentru că reduce încărcarea personalului. Permite deschiderea unui nou canal de interactiune între cetăteni si Consiliul judetean, aplicabil si serviciilor cu plată.

Mihai Popa, echipa de implementare: ”Sistemul integrat are un impact bun asupra cetatenilor. Partea de internet este publica, se pot oferi si cere informatii. CJ colaboreaza atat cu institutii partenere, subordonate, cat si cu primarii, firme etc. Exista mai multe sectiuni dedicate fiecarui element in parte, cu conturi separate. In portal exista si servicii electronice precum depunerea de petitii. Beneficiile sunt o mai buna comunicare cu cetatenii, reducerea timpului de comunicare, crearea unei mai bune imagini a institutiei. Pe viitor exista si posibiliatatea unor dezbateri online. Conducerea are si un meniu separat unde poate verifica situatia activitatilor, rapoarte etc.”

Conferinta de presa la CJ Neamt – 14 martie

Emilian Zaharia&Robert Iosub

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate