Cauzele accidentelor din România. Ia și bagă la cap!

4

În România au loc foarte multe accidente rutiere. Dincolo de statisticile care spun de viteză sau alcool, există cauze mult mai românești.

Prima cauză este lipsa de educație. Din lipsă de educație și dorință de afirmare socială, foarte mulți își cumpără mașini pe care nu le pot întreține. Mașini ale căror costuri de întreținere în stare perfectă de funcționare sunt mai mari decât își permite proprietarul. Astfel, avem în trafic mașini care arată bine la exterior, dar sunt cu suspensiile foarte uzate, cu plăcuțe de frână de cea mai proastă calitate și cu anvelopele cele mai ieftine. Aceste lucruri sunt principalele cauze ale pierderii controlului autovehiculelor si producere a accidentelor. Peste 90% din mașinile implicate în accidente au anvelope de la clasa B în jos, adică de calitate medie si slabă care au aderența mult redusă. Deci, un parc auto cu prea multe rable deținute de proprietari needucați.

A doua cauză este lipsa de experiență a șoferilor. Numărul redus de kilometri rulați la viteze superioare corelat cu numărul redus de situații limită în timpul șofatului reprezintă un alt factor de risc major. Șoferii neexperimentați nu înțeleg că mașinile lor frânează si se manevrează într-un fel când asfaltul are 25 de grade și altfel când asfaltul are 2 grade. De asemenea, șoferii neexperimentați nu înțeleg că la viteză într-un fel reacționează o mașină doar cu șoferul în ea și în alt fel, aceeași mașină, cu pasageri în ea. Foarte multe aspecte care fac ca o mașină să se comporte diferit pe același sector de drum la aceeași viteză duc la tragedii. Deci, momentul în care șoferii se cred zmei, dar lor deabia le iese puful, este un moment care naște tragedii

O a treia cauză principală a accidentelor sunt hoții. Bandiții care fac drumuri în România și folosesc niște rețete de preparare a asfaltului parcă speciale pentru producerea de accidente. Cu agregate de râu în loc de agregate de carieră și cu multe alte compromisuri necesare pentru a se scade costurile ca să aibă de unde da mita celor care alocă banii pentru drumuri. Acești bandiți sunt cei care scapă de fiecare dată atunci când pui frână și simți că în loc de asfalt ai mozaic sub roți. Diferența între frânarea pe un drum unde s-a făcut asfaltul ca lumea și un drum unde s-a furat și s-a pus asfalt de proastă calitate e de mulți metri.

Deci, dacă vrei să reduci riscul de a te plimba cu sacul de la medicina legală, nu fi needucat și nu îți lua o mașină pe care să nu îți permiți să o întreții și să o dotezi cu consumabile (frâne/anvelope) de calitate, nu fi zmeu la volan dacă nu ai măcar câteva sute de mii de kilometri parcurși și fii destul de deștept să înțelegi că sub roțile tale poate să fie la un moment dat asfaltul din care s-a furat să se dea parandărătul.

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
4 Comentarii
  1. Leo Taxil spune

    Nu acestea sînt principalele cauze; vina este a instructorilor (care nu-i învatã pe cursanti nici mãcar ce-i aceea „frînã de motor”), a scolilor de soferi care scot absolventi pe bandã rulantã, desi multi dintre ei ar trebui respinsi chiar de la examenul psihologic, si în aceeasi mãsurã a politistilor examinatori care dau permis fãrã o extremã exigentã unor candidati care nu au, si nu vor avea vreodatã, aptitudini de conducãtor auto.

  2. Tudor spune

    A ți omis și aspectul ,că Vor să meargă pe GPL ca și când ,ar avea Cherosen Nu prea se poate ! din păcate asta și pe lângă faptul că Multe. din Auto de Azi ,sunt in 3 pistoane. și cu o capacitate cilindrica. , Deosebită !

  3. Yoo spune

    Oare cine a adus și încă aduce în țară toate gunoaiele pe roți?

  4. Min spune

    “ Deci, momentul în care șoferii se cred zmei, dar lor deabia le iese puful, este un moment care naște tragedii” Total de acord!!! Anvelopele pot fi cele mai premium dintre premium ca daca nu stii ce ai de facut in trafic,degeaba.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate