Către o traiectorie de creștere accelerată

0

Bibek Debroy, renumitul economist și președinte al Consiliului Consultativ Economic al prim-ministrului Narendra Modi, explică modul în care India pășește pe calea cea bună pentru a deveni o economie de 5 trilioane de dolari.

În ultimii ani, India a fost etichetată ca fiind una dintre economiile mondiale cu cea mai rapidă creștere, scenariu care arată chiar mai promițător, atunci când luăm în considerare încetinirea economică globală. Guvernul indian a anunțat un obiectiv aspirațional de a face India o economie de 5 trilioane USD până în 2024-2025. În timp ce unii au considerat că acest lucru este de irealizabil, majoritatea ignoră dimensiunea masivă a economiei indiene atunci când face predicții. Chiar dacă va crește într-un ritm mai lent, contribuția Indiei la economia mondială va fi mai mare datorită volumelor sale.

Este necesară o rată de creștere a PIB-ului de opt procente pentru a îndeplini obiectivul de 5 trilioane USD, iar inițiativele Guvernului cu privire la cheltuieli publice eficiente, terenuri, muncă, piața de capital, antreprenoriat și productivitate stimulantă au scopul de a declanșa acest lucru. Aceasta fără a pune la socoteală întârzierea statelor indiene în a adăuga excedentul de 8% . Un PIB mai mare nu reprezintă doar un număr. Acesta se traduce prin venituri mai mari, mai multe locuri de muncă, condiții de trai mai bune, mai puțină sărăcie și indicatori socio-economici îmbunătățiți. Deși a fost observată o încetinire în ultimul trimestru, stimularea monetară și fiscală a Indiei a început să ia avânt, iar efectele se vor vedea curând. Dacă luăm în considerare starea actuală, se poate presupune că India va avea o creștere reală a PIB-ului de aproximativ cinci la sută în 2019-2020. Anul viitor, în 2020-2021, rata de creștere va ajunge la cel puțin 6% și, încet, se va încerca adăugarea unei alte jumătăți de procent.

Unul dintre succesele managementului macroeconomic din 2014 a fost controlul inflației. Inflația este unimpozit regresiv. Îi afectează mai mult pe cei relativ săraci decât pe cei relativ bogați. O creștere reală de 6% și o inflație de 4% produc o creștere nominală de 10%, în timp ce o creșterea reală de 6% și o inflație de 9% produc o creștere nominală de 15%. În timp ce o creștere nominală de 15% îi poate face pe unii să se simtă mai bine, este de preferat o creștere nominală de 10% pentru că are o inflație mai scăzută. Cu toate acestea, scopul este de a pune India pe o traiectorie de creștere mai mare. Începând cu 2014, politicile celui de-al doilea guvern Narendra Modi sunt o continuare logică a primului, punându-se pietrele de temelie pentru a asigura acest lucru. În primul rând, mediul extern este neprietenos, incertitudinea globală afectează exporturile Indiei și perspectivele de creștere, de asemenea. În al doilea rând, există o încetinire internă în cadrul sistemului și surse de creștere endogene. 

Chiar dacă am avut de-a face cu probleme temporare, vom reuși să trecem peste ele cu ajutorul conducerii pe care Ministerul Finațelor ne-a oferit-o”.

Mukesh Ambani, Președinte și Director, Reliance Industries

„Economia indiană trece printr-un proces de detoxifiere. Impactul negativ s-a încheiat și se așteaptă ca economia să treacă printr-o schimbare în anul fiscal 2021.

Anand Mahindra, Președinte executiv, Mahindra & Mahindra Ltd

Mergând înainte, creșterea reală ar trebui să fie mai mare de 6-6.5 % în următorul an fiscal. Ne-am concentrat foarte mult pe consumul rural”.

Krishnamurthy V Subramanian, Consilier economic șef, Guvernul Indiei

Istoric, guvernarea Indiei a fost excesiv de centralizată. Din 2014, au avut loc schimbări instituționale, determinând decentralizarea guvernării. Un exemplu ar fi modul în care funcționează Consiliul pentru Impozitul pe Bunuri și Servicii. Guvernarea decentralizată este mai mult decât o simplă delegare fiscală, deși acest lucru a avut loc la recomandarea celei de-a paisprezecelea Comisii Financiare. (Sunt așteptate recomandările celei de-a cincisprezecelea Comisii Financiare în anul 2020.)

În al treilea rând, includerea trebuie interpretată în sensul de asigurare a accesului public a infrastructurii fizice și sociale. Tablouri de bord, disponibile în domeniul public, ilustrează îmbunătățiri în disponibilitatea drumurilor (și alte forme de transport), electricitate, conectări la gaz, toalete, salubritate, construire de locuințe, școli (învățământ superior), abilități, tratament medical, asigurare, pensii, conturi bancare și credite. Veridicitatea a ceea ce arată tablourile de bord a fost confirmată de terți. Această îmbunătățire este evidentă în special în India rurală. De aceea, recentul Raport pentru Dezvoltare Umană a UNDP evidențiază o scădere bruscă  a sărăciei multidimensionale. Includerea presupune și scăderea celor care sunt privați. Acest lucru este realizat prin intermediul identificării decentralizate (un recensământ, nu un sondaj), folosind Recensământul Castelor Socio-Economice. Acest sondaj este folosit pentru identificarea de beneficiari, atat pentru schemele Uniunii, cât și pentru cele de la nivelul statului, eliminând pierderile și multiplicitatea. Subvențiile sunt direcționate către conturile bancare și conectate la Aadhaar (Aadhaar este un număr de identificare emis de Autoritatea de Identificare Unică a Indiei și alocat fiecărui rezident al țării). Productivitatea are de căștigat de pe urma  inițiativelor de includere, iar îmbunătățirea nu poate fi cuantificată  imediat in termeni economici. Dar ele sunt palpabile (și confirmat anecdotic prin trecerea de la lemne de foc la LPG, asigurarea accesului la toalete sau împrumuturile Mudra) și vor permite Indiei să culeagă contribuția la creștere a profitului demografic.

Ministrul Finanțelor și Afacerilor Corporative al Uniunii, Nirmala Sitharaman, ajungând la Casa Parlamentului pentru a prezenta Bugetul General 2020-2021, în data de 1 februarie, la New Delhi, împreună cu Anurag Singh Thakur, Ministrul de stat al Finanțelor și Afacerilor Corporative

În al patrulea rând, acea includere și planul de dezvoltare economică se opune unui cadru în care este ușurat atât traiul cetățenilor, cât și procesul de a face afaceri al antreprenorilor. Un antreprenor nu înseamnă neapărat un antreprenor corporatist. De asemenea, nici ușurința de a face afaceri nu se rezumă doar la indicatorii Băncii Mondiale, unde poziția Indiei a înaintat, de asemenea. Inițiativa referitoare la ușurința de a face afaceri din cadrul Departamentului Politicii și Promovării Industriale sau Departamentul pentru Promovarea Industriei și a Comerțului Intern a îmbunătățit climatul de afaceri și investiții în toate statele. Modernizarea registrului funciar și clarificarea cărților funciare sunt, de asemenea, în desfășurare. Cifrele investițiilor (inclusiv investițiile directe străine) au crescut.

În al cincilea rând, reorganizarea instituțională va avea consecințe negative pentru creștere pe termen scurt. Un exemplu de astfel de reorganizare este reprezentat de Legea privind Bunurile Imobiliare (dezvoltare și reglementare), inspecția tranzacțiilor financiare ilegale, combaterea firmelor fantomă, codul pentru faliment și insolvență și conformitate fiscală îmbunătățită. Acestea vor duce la costuri de creștere imediate în detrimentul câștigurilor eficiente în viitor. În linii mari, India este în proces de a face pieța terenurilor (și a resurselor naturale), piața muncii și piața de capital mai eficientă și competitivă, atât cea de intrare, cât și cea de ieșire.

CE SPUNE SONDAJUL ECONOMIC DESPRE VIITOR

Proiecții

Potrivit Sondajului Economic 2019-2020 realizat de Krishnamurthy Subramanian (Consilier economic șef în Guvernul Indiei), se așteaptă ca PIB-ul Indiei să crească între 6.0% și 6.5% în 2020-2021. Sondajul a prezis o creștere de 6% până la 6.5% în următorul an fiscal, începând cu 1 aprilie. Creșterea din 2020-2021 este comparabilă cu creșterea de 5% prezisă în 2019-2020.

Urmează o creștere

Creșterea economică urmează să fie reluată în 2021 și se va putea observa o schimbare bruscă.

Simplificarea politicii monetare de către Banca de Rezervă a Indiei și măsurile guvernamentale luate în ultimul an reprezintă lastarii verzi ai creșterii.

Alimentarea creșterii

Exporturile Indiei au crescut cu 13.4% pentru produsele fabricate și 10.9% pentru exporturile totale.

India a obținut o creștere de 0.7% pe an a surplusului generat de comerț pentru produsele fabricate și 2.3% pe an pentru exporturile totale.

Soluții verzi

India încearcă să obțină o creștere economică sustenabilă.

Suprafața acoperită de păduri și copaci a crescut și a ajuns la 80.73 milioane de hectare, acoperind 25.56% din zona heografică a țării.

Spațiu pentru cei noi

India se poziționează pe locul trei în ceea ce privește numărul de firme nou create.

Potrivit sondajului, numărul companiilor noi a crescut cu 80%, de la 70,000 în 2014 la 1,24,000 în 2020.

Finanțele Uniunii guvernamentale au fost gestionate bine, fără abateri de la obiectivul consolidării fiscale. Reforma taxelor este în curs de desfășurare, iar rata impozitului pe profit a fost redusă deja. Atât pentru impozitele directe, cât și pentru cele indirecte, planul este de a simplifica și elimina scutirile, ceea ce va duce la scăderea costurilor de conformare. Astfel, mesajul larg este că un PIB de 5% în 2019-2020 nu ar trebui să ducă la îngrijorare; se întrevede o traiectorie de creștere mai mare.

Bibek Debroy

Bibek Debroy este în prezent Președintele Consiliului Consultativ Economic pentru al prim-ministrului. Membru al  NITI Aayog, el a fost Președintele comitetului de restructurare a Căilor Ferate Indiene. A fost autorul și traducătorul a numeroase cărți din domeniul economiei, politicii, indologiei și sanscritei.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate