Cand eu nu pot sa vorbesc

0

În luna octombrie a.c., Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Institutul de Cercetare si Prevenire a Criminalităţii si Asociaţia Telefonul Copilului, a lansat Campania “Când eu nu pot să vorbesc…”. Campania urmăreste cresterea gradului de implicare a populaţiei prin semnalarea cazurilor de încălcare a drepturilor copilului la telefonul 116.111. Acesta este un serviciu gratuit gestionat de Asociaţia Telefonul Copilului! Campania, dedicată prevenirii victimizării minorilor, intitulată sugestiv “Când eu nu pot să vorbesc….” îsi propune informarea publicului despre problemele cu care se confruntă minorii abuzaţi, precum si cresterea gradului de implicare a cetăţenilor în identificarea si semnalarea unor astfel de cazuri sunt copii pentru care abuzul poate înceta, copii care pot fi salvaţi, cu condiţia ca situaţia limită în care se află ei să fie semnalată la timp, iar cei care au cunostinţă despre astfel de cazuri să apeleze, în numele copiilor, numărul de telefon 116.111. Campania se derulează, la nivel naţional, mesajul “Când eu nu pot să vorbesc….Sună tu la 116.111 si vorbeste despre suferinţa mea” urmând a fi transmis prin intermediul unor spoturi video difuzate de posturile centrale si locale de televiziune. Trebuie menţionat faptul că numărul de telefon 116.111 nu se substituie apelului de urgenţă 112, ci vine în sprijinul cetăţenilor care pot primi astfel, în plus, informaţii si consiliere în domeniul drepturilor copilului. Prin această campanie, publicul larg va fi informat despre importanţa demersului de a reclama orice abuz, înţelegând, totodată, necesitatea prevenirii comportamentelor violente.
Serviciile oferite de către asociaţia Telefonul Copilului 116111 sunt următoarele:
-Informare cu privire la promovarea si respectarea drepturilor copiilor;
– Consiliere cu privire la promovarea si respectarea drepturilor copiilor;
– Îndrumare către instituţiile în măsură să acorde asistenţa necesară;
-Urmărirea modului de soluţionare a cazurilor;
– Monitorizarea respectării drepturilor copilului în urma cazurilor înregistrate si informarea instituţiilor abilitate cu privire la problemele întâmpinate de copii.
Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, al cărei scop este acela de a proteja copiii împotriva oricărei încercări de încălcare a drepturilor lor, împotriva oricărei forme de abuz. Este activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00 răspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116 111, www.telefonulcopilului.ro.

I.P.

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate