Campania “Şi eu votez”

0

Pe 5 noiembrie 2012, Asociatia Sens Civic, a demarat printr-o conferinţă de presă, campania de responsabilizare civica “Şi eu votez” pentru motivarea cetăţenilor şi în special a tinerilor, în scopul exercitării dreptului de vot. Scopul campaniei este de a scoate cât mai multi tineri şi nu numai la vot şi de a propune alegatorilor un vot raţional, bazat pe informaţii corecte şi pe argumente, realizând şi promovând în acest sens un site echidistant care să le ofere cetăţenilor posibilitatea de a se informa asupra candidatilor: www.sieuvotez.ro. Obiectivul pe care ni l-am propus este ca, în urma alegerilor din 9 decembrie, judeţul Neamţ să se claseze între primele 5 judeţe ca participare la vot a populaţiei tinere.
În acest sens, am încheiat un parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ, cu sprijinul căruia am organizat întalniri şi discuţii pe tema importanţei participării la vot, cu elevii de clasa a XII-a de la liceele de pe raza judeţului Neamţ. Cu acest prilej ne-am adresat direct unui număr de peste 1600 de elevi, faţă de care am avut rugămintea de a transmite mesajul mai departe prietenilor, rudelor, cunoscuţilor. Am avut astfel de acţiuni la următoarele licee din Piatra Neamţ:
– Colegiul Naţional Gheorghe Asachi
– Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida
– Colegiul Naţional de Informatică
– Colegiul Naţional Calistrat Hogaş
– Colegiul Tehnic
– Colegiul Naţional Petru Rareş
– Liceul Economic-Administrativ


Adresăm public mulţumiri ISJ Neamţ şi conducerilor liceelor unde am desfăşurat acţiunile, apreciind în mod special implicarea doamnelor Daniela Neamţu şi Constanţa Chelaru, de la Colegiul Naţional de Informatică şi, respectiv, Colegiul Naţional Gheorghe Asachi.
Am constatat că dezinteresul, dezinformarea, dezamăgirea care caracterizează marea majoritate a adulţilor se propagă cu aceeaşi intensitate şi în rândul tinerilor, iar tema participării la vot a părut să fie, în mare măsură, lipsită de interes.
Pe lângă discuţiile directe cu elevii şi distribuirea celor 1600 de fleyere de informare, campania “Şi eu votez” dispune de o promovare intensă atât în mediile on-line, pe reţelele de socializare, cât şi în presă. Am încheiat acorduri de parteneriat cu televiziunile locale din Piatra Neamţ, pentru promovarea campaniei, realizând un spot publicitar şi sondaje de opinie în rândul tinerilor:


Începând de ieri, 5 decembrie, şi până sâmbătă, 8 decembrie, vom organiza acţiuni stradale, împărţind 3400 de fleyere şi discutând cu trecătorii în sensul încurajării participării la vot.
Pentru că la începutul campaniei “Şi eu votez” anunţam intenţia de a desfăşura acţiuni la liceele din întreg judeţul, am căutat numeroase soluţii de finanţare, apelând, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind sponsorizarea, la peste 30 de companii. Am constatat ca temele democratice sunt neproductive şi neinteresante pentru mediul de afaceri.

Concluzie:
Cu toţii dorim să ne comparăm cu statele puternic dezvoltate din punct de vedere economic, dar evităm să aruncăm o privire asupra nivelului de implicare a cetăţenilor. Exemplele preferate atât ale politicienilor cât şi ale românilor, în general, sunt Franţa şi Germania. Pentru a le respecta etaloanele vom preciza că media participării la vot în ambele state este de peste 70%. În Franţa la ultimele alegeri (prezidenţiale 2012) prezenţa la vot a fost de 82%, iar în Germania, prezenţa la vot de 67%, de la ultimele alegeri (legislative 2009) este considerată una slabă.

made in neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate