Campania pre-electorala in Colegiul 6 Neamt

0

Din sondajele facute empiric de ziarul nostru, cei doi candidati detin procente aproximativ apropiate, chiar daca exista comune unde unul are peste 90%. Se compenseaza cu alte comune unde este majoritar celalalt. Momentan am facut o analiza obiectiva asupra materialelor de promovare folosite de cei doi candidati, deoarece metodele de promovare spun foarte multe si se poate anticipa modul in care vor fi pacaliti votantii.
Ca materiale de promovare, echipa lui Adrian Radulescu a gasit cateva metodeCampanie colegiul 6 Neamt ingenioase, chiar neasteptat de corecte tehnic, dar mult prea amplificate. Total neasteptat, s-a renuntat la culoarea portocalie care agresa psihologic populatia si s-a optat pentru combinatii de verde si alb-negru, iar elementul tehnic foarte bine gandit, dar si foarte periculos de folosit este renuntarea la orice simboluri de partid in unele materiale publicitare.
Aceasta lepadare de sigla de la partid si de culoarea acestuia vor aduce un plus de simpatie si vor evita o parte din voturile negative, dar este prost folosita, prost pusa in pagina si se poate intoarce oricand inpotriva candidatului.
Este de apreciat si laudat la A. Radulescu promovarea pe care o face in teritoriu, unde, cu exceptia a catorva mici greseli, sta calitativ mult mai bine decat candidatul sau.
Ca materiale de promovare, cele pe care am putut noi sa le vizionam pe surse, Liviu Harbuz ia tot. Nu am reusit sa aflam cine e in spatele campaniei, dar din ce am vazut noi va garantam ca este o echipa care e insurata cu promovarea si are ca amanta imaginea. Suntem aproape siguri ca cei care pregatesc materialele pentru promovarea electorala a domnului L. Harbuz nu sunt din Neamt, deoarece elementele grafice sunt mult peste capacitatea de gandire a PR-ilor locali. Am vazut dimensiuni calculate, combinatii de culori studiate si mesaje subliminale ca la carte.
Opinia noastra este ca in Colegiul 6 va fi o batalie intre PR-i si nu intre candidati, iar noi dam sanse deosebite echipei domnului Harbuz in cazul in care aceeasi echipa care se ocupa de materialele promo se ocupa si de restul campaniei. Aparent inactiva fata de echipa domnului Radulescu, echipa domnului Harbuz puncteaza unde trebuie si depaseste gradul de bun simt acceptabil social, folosind metode de manipulare vizuala la standarde similare terapiilor de manipulare de grup.


Desigur ca pentru omul de rand e posibil ca materialele publicitare ale candidatului Radulescu sa fie mai frumoase ca ale domnului Harbuz, dar, in realitate, mesajul subliminal transmis subconstientului alegatorului de catre o simpla carte de vizita a lui Harbuz este de 10 ori mai bun decat 5 bannere ale lui Radulescu.
Candidatii nu vor conta foarte mult, va conta modul in care vor fi prezentati si mai mult de atat modul inconstient in care alegatorii vor receptiona mesajele .
Din punctul nostru de vedere, amandoua echipele cauta cai sa prosteasca alegatorii, dar tehnic vorbind, echipa domnului Harbuz are sanse mai mari, deoarece avem convingerea ca are cel putin un psiholog foarte calificat sau un PR de profesie si cu un CV foarte bun.
Acum depide si de incapatanarea candidatilor, pentru ca in situatia de fata nu au loc orgoliile si parerile lor. Ei trebuie sa asculte de echipele de promovare si sa nu se creada mai destepti decat sunt, ca sa nu strice totul.
Vom vedea ce va fi. Avem de gand sa facem si noi un sondaj si va vom spune cu exactitate cine va iesi si de ce va iesi castigator. Va trebui intai sa mergem acolo sa vorbim cu oamenii.

Iosub Robert

telegram ziar piatra neamt
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate