Camioane ucigașe pe șoselele Neamțului

2

Un banal accident rutier petrecut vineri seara la câțiva kilometri înainte de intrarea în Bicaz a deschis o cutie a Pandorei în ceea ce privește starea tehnică a mașinilor mari care circulă pe șoselele Neamțului.
Două camioane s-au ciocnit în timp ce unul a frânat iar cel din spate nu a putut să evite impactul lovindu-se violent de colegul său din față. Accidentul a dus la blocarea drumului și accidentarea ușoară a șoferului din mașina din spate. Cele două camioane se pare că sunt  în administrarea firmei BUSINESS CHAIRS AC SRL condusă de cel care pe data de 15 Aprilie 2014 a lovit cu un Audi TT o fetiță de 9 ani ce traversa strada pe trecerea din apropierea Spitalului Judetean.
Până aici nimic ieșit din comun. La fața locului s-au strâns curioși cum se întâmplă de fiecare dată când se produce un accident care blochează un drum. Un  martor ne-a relatat că unul dintre șoferi a sunat la cineva și a început să se plângă la telefon că ce se face el dacă se află că mașina nu are frâne. Întâmplarea a făcut ca a doua zi, același martor să alimenteze de la stația peco din Bicaz și să vadă parcat acolo camionul avariat. Cum curiozitatea este caracteristică românului, a mers la mașina avariată să se uite și a observat stupefiat că sistemul de frânare al mașinii lipsea cu desăvârșire. Adica prin găurile jantei camionului nu se vedea discul de frânare sau etrierul care ar fi trebuit sa înglobeze plăcuțele de frână.
Auzind așa o minunăție, inițial am crezut că martorul nu știe ce spune, dar în momentul în care ne-a explicat că este mecanic auto, nu am mai stat pe gânduri și ne-am deplasat la fața locului să vedem minunea, pentru că, să mergi pe drumuri publice cu un camion la care s-a înlăturat sistemul de frânare, depășește imaginația oricui.
Ei bine, martorul care ne-a chemat să vedem minunea avea dreptate. Sistemul de frânare a roților din față lipsea cu desăvârșire. Doar la roata din dreapta exista un disc de frână total inutil pentru că etrierele sau conductele de frână fuseseră demontate demult.
Este foarte interesant de văzut cine a facut ITP-ul la această mașină unde sistemul de frânare pe față nu există fizic, asta daca are ITP, cum la fel de curios este ce va spune cel care va expertiza mașina implicată în accident și desigur șoferul care nu are cum să declare că nu știa că frânează cu remorca, ce la randul ei avea cauciucuri din care ieșea sârma.
Nici nu vreau să mă gândesc că în fața camionului ucigaș putea fi mașina oricăruia dintre noi și ne puteam trezi cu un camion care să treacă efectiv peste noi, neputâd opri. Dacă punem la calcul că cele două camioane transportau ciment de la Bicaz, nici nu vreau să mă gândesc ce inerție ar avea un asemenea mastodont la care s-a îndepărtat o parte esențială a sistemului de frânare.

Deci, avem implicate în accident 2 auto și 2 remorci :

– La data de 04-07-2014, autovehiculul cu numărul de înmatriculare NT84BOJ este asigurat la: CARPATICA ASIG S.A.   Filiala / Branch: PIATRA NEAMT

– Autovehiculul având numarul de înmatriculare B76BAD nu este asigurat pentru data de 04/07/2014.

– Autovehiculul având numarul de înmatriculare BC12ROY nu este asigurat pentru data de 04/07/2014.

– Autovehiculul având numarul de înmatriculare SV85BMM este inexistent sau nu figureaza în baza de date.

În speranța că nu apar peste noapte sistemul de frânare sau asigurările, așteptăm reacții oficiale la acest articol, din partea organelor abilitate și în special din partea RAR care supraveghează firmele ce fac Inspecțiile Tehnice Periodice ( în cazul în care acest camion avea ITP ).

Ion Ion

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
2 Comentarii
  1. Andrei spune

    Rabla cu remorca B 76 BAD si fara parbriz era la ora 11:30 pe varianta. Se deplasa catre Piata Mare.

  2. feraru marcel spune

    Daca e sa cautam vinovatul, atunci cu siguranta ca el este SOFERUL ! Ma gandesc ca la multe firme mai este inca valabila reteta veche, care spune ca atat timp cat functioneaza, masina-i a firmei iar atunci cand se strica i-a soferului. In acest caz sefii mai inchid ochii la „gainariile”pe care le fac soferii cu masina firmei pentru a scoate un ban in plus fata de salariu. Din acesti bani, conducatorul auto, ar trebui sa-si plateasca eventualele reparatii. Transportand ciment, mai mult ca sigur ca soferul „se descurca”. Oarece transporturi intrau in buzunarul lui. Pe principiul..Bai Ghio,mai faci si tu un ban sa-l duci la copii acasa, da’mie sa-mi mearga masina. TE DESCURCI si suntem multumiti cu totii. De f. multe ori INCONSTIENTA omului de la volan, dorinta de castig, lacomia, il fac pe sofer sa circule cu astfel de adevarate masini ucigase. Sa mai luam in considerare si unele statii ITP, in care te poti „descurca” daca intri cu dreptu’. Eu, dau vina numai si numai pe sofer. Sa-mi fie cu iertare, da’ asta-i opinia mea.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate