Autostradă și drum expres în Neamț, proiecte rutiere planificate pentru perioada 2014 – 2020
Guvernul a aprobat miercuri, 14 septembrie, Master Planul General de Transport al României, document strategic care stabileşte principalele direcții de dezvoltare a infrastructurii de transport din România în următorii 15 ani, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian şi multimodal.
Pentru zona Neamț există două mari proiecte incluse în master plan:
Autostrada Tg. Mureș – Tg. Neamț – Iași – Ungheni
Proiectul va fi implementat în două faze, Târgu Mureș – Târgu Neamț și Târgu Neamț- Pașcani – Iași pe baza evaluării traficului rezultat din Modelul Național de Transport. În cadrul acestui proiect a fost prevăzută proiectarea și construcția unui nou pod rutier transfrontalier la profil de autostradă 2×2 peste râul Purt în zona Ungheni, care să facă legătura între autostrada Tg. Mureș – Tg. Neamț – Iași – Ungheni și un viitor drum rapid din Republica Moldova.
Drum expres Bacău – Piatra Neamț
Obiectivul general al proiectului este de a spori eficiența economică a rețelei de transport din România. Obiectivul operațional specific este de a aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie între Bacău și Piatra Neamț, îmbunătățind astfel și conectivitatea la nivel regional. Traseul asigură legătura între reședințele de județ Piatra Neamț și Bacău și cu sudul și centrul țării și principalele porturi din România. Analiza Modelului Național de Transport arată că standardul potrivit este cel de drum expres.
Documentul prezintă cadrul general de dezvoltare a infrastructurii de transport, sursele de finanţare, strategia de implementare a proiectelor, precum şi asigurarea activităţii de întreţinere şi reparaţii curente până în anul 2030. Totodată, stabilește obiectivele strategice, coridoarele de transport, intervențiile specifice și scenariile de implementare pentru dezvoltarea echilibrată, sustenabilă și armonizată cu obiectivele strategice transeuropene a infrastructurii de transport de pe teritoriul țării noastre.
Master Planul General de Transport al României va contribui semnificativ la dezvoltarea sustenabilă a României pe termen lung, prin creșterea conectivității intermodale (legături create prin combinarea tuturor modurilor de transport) între regiuni, accesul populației și al mediului de afaceri la rețeaua de transport și susținerea dezvoltării regiunilor cu potențial de creștere economică.
Nu în ultimul rând, adoptarea Mater Planului reprezintă și o condiționalitate a finanțărilor pentru România în domeniul transporturilor, prin Programul Operațional Infrastructura Mare.
Sinteza Strategiei Master Planului General de Transport al României poate fi accesată pe pagina Ministerului Transporturilor, aici.
bai fratilor, n-au reuscit sa termine tronsonul tg mures – oradea find intro zone de campie, dar aici fratilor unde sunt carpazi , credeti ca resultatul o sa fie mai bun ??? ieu nu prea cred.. vom trai si vom vedea..
Mult discutata ,,autostrada” Ungheni- Tg Mures aceiasi minciuna ,trebuie sa excavezi milioane de m3 de pamant numai pe Petru Voda , dupa care urmeaza lucrari masive la un viaduct de mari dimensiuni si urmeaza urmeaza un drum spre Toplita cu curbe si excavari masive . Ar fi mai eficient prin executare tunel (dar nu terminat in 30 de ani ca cel spre Lacul Rosu)ptr a ajunge in zona Tarcau,iar inca un tunel ptr iesirea spre Balan si jonctiunea cu autostrada Tg Mures. Nu stiu de ce ne este asa frica sa executam tuneluri ,pana la urma vom fi nevoiti sa facem tuneluri ,ptr ca asa este relieful Romaniei.
Asa zisul drum expres P N -Bacau nu are nici o eficienta economica, si nici timpul de parcurgere a acestei distante nu se micsoreaza ,sant aceleasi localitati ,aceleasi restrictii de viteza ,deci efect 0.
O noua megagogorita si cam atat.Dezastruos.
e ok ! mai trebuie vreo 20 de studii de fezabilitate si poate prin 5005 vor incepe si lucrarile !!! (sa fim seriosi! cine mai crede in asa ceva ?!?)
Nu cred in asa ceva. Nu au facut nimic, de la schimbarea regimului, in Moldova. Ne duc cu minciuna pina la viitoarele alegeri. Rusine.
Din Piatra Neamt cum se va ajunge pe autostrada? Pe drumul existent Piatra Neamt -Targu Neamt?
Cum e stire de ultima ora daca raportul de pe site-ul Ministerului Transp e din 2015 ?
Guvernul a aprobat miercuri, 14 septembrie 2016, Master Planul General de Transport al României, document strategic care stabileşte principalele direcții de dezvoltare a infrastructurii de transport din România în următorii 15 ani, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian şi multimodal.
SINGURA SPERANTA O AVEM IN ARSENE, CARE ESTE PRETIN CU DRAGNEA SI VA FACE UN DRUM EXPRES ALEXANDRIA-TG. NEAMT!!!
Nu pot sa cred cat sunteti de naiv/naiva
Sa Dea Dumnezeu ! Sa se apuce de Ea , tinand cont ca de la Poiana Largului spre Borsec drumul , soseaua este Buna , ar necesita numai largirea si gasirea unei solutii ptr Pietoni si Auto parcate pe banda de circulatie ,asta si pe un sens si pe altu , ar mai fi de la Borsec spre Toplita , intrarea in oras o bucata de remediat si de acolo spre Sancraieni , Problema si ce e mai GREU e la Noi de la Tg Neamt Petru Voda Poiana Largului , asta in conditile in care este Singurul Drum din acea zona pe care au voie si auto cu Tonaj de 20 T , celalalalt de la Bicaz spre Poiana Fiind asa cum Este , SA Prezentat de Nenumarate ori ! DE aceea sunt in asentimentul Lui TERENTE si la Fel , Cred ca a ramas vreunul ratacit prin M T care crede ori cred Ei ca Romania lui 2016 ,mai este cea din 1951 54 , cand se Formau ,existau Echipe de BRIGADIERI , Santiere Studentesti , care realizau constructii precum C. Ferata : SALVA VISEU , BUMBESTI LIVEZENI ,etc . Asa ca pana una ,alta sa DEFILAM Cu ce Avem , respectiv sa Intretinem Ce Avem .IN REST STATi sa vedeti ca mai trebuie : PUZ , Studii de Fezabilitate , Exproprieri daca e cazul pe undeva , o Intreaga Birocratie ,
rusine pt deputatii si senatorii de neamt care nu lupta si nu vor sa lupte pt scoaterea moldovei si respectiv a orasului piatra neamt din amortirea in care se afla plus mortii de pe soselele nemtene care li se pot imputa
AUTOSTRADA nici nu trece prin piatra ea trece prin tg neamt si sa vedem când va fi gata din moment ce nici o lopata nu sa miscat si e prevazuta directia spre republica moldova prima data deci trageti concluziile
DRUM EXPRES piatra-bacau este prevazut in 2033 deci rusine rusine rusine
Ştiţi şi dumeaoastră că cele mai multe minciuni se spun în campaniile electorale şi după o vânătoare !!!
cred ca a trecut perioada prostelii.sa fim seriosi nimeni nu va scoate moldova din hazna.a mai fost un mincinos pe nume ioan rus care ne-a ametit cu planse si desene.fraierii au crezut.nu dau doi bani pe asemenea anunturi.nu suntem in stare sa facem lucruri importante.pana la a construi drumuri noi sa le imbunatatim pe cele existente.