Atentie la campaniile publicitare expirate

0


In perioada 2 – 4 august 2010, secretarul de stat Constantin Cerbulescu, presedinte al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, a dispus verificarea existentei la comercializare a produselor care au facut obiectul campaniilor publicitare si care inca se comercializeaza desi perioada de desfasurare a campanilor publicitare a expirat. Cu aceasta ocazie s-a verificat si modul de desfasurare a ofertelor promotionale.
La nivelul CJPC Neamt au fost verificati un numar de 7 operatori economici constatandu-se abateri la toti cei 7 operatori economici. S-a dispus oprirea temporara de la comercializare a produselor vandute sub sigla unor campanii publicitare expirate, pana la informarea corecta a consumatorilor. Au fost aplicate 5 amenzi contraventionale in valoare totala de   13 000 lei si 2 avertismente pentru incalcarea reglementarilor privind protectia consumatorilor

Abaterile constatate se concretizeaza in  comercializarea de produse sub sigla publicitara a unor campanii promotionale expirate, cu efectul inducerii in eroare a consumatorilor, astfel:

– vinuri si bauturi spirtoase Campania  “Sticla cu 1000000 RON”/ data expirarii 15.01.2010 si “Sticla cu report” /data expirarii 30.05..2010;

-bautura racoritoare cu inscrisul „Sarbatoreste Finala Mondialului cu mii de premii” desi campania expirase la 11.07.2010,;

– seminte de floarea soarelui cu inscrisul „Castiga 100 Euro pe ora, la tine acasa”, campania fiind expirata 21.05.2010,

-produse de cofetarie ce purtau sigla unei promotii din perioada sarbatorilor pascale, expirata din 04.04.2010;

– vin traditional demidulce 0,75 l cu inscrisul „Ne place sa castigi! Cumpara vinurile Vinexport si poti castiga 3xiPhone si 2000 sticle de vin”, desi data limita de revendicare a premiilor expirase la 20.01.2010;

– bere comercializata prin campania „Castiga garantat la sticla de 2 litri. Cumpara 2x Golden Brau PET 2 litri, deschide lozul si castiga pe loc gratare sau doze de Golden Brau”, expirata la data de 31.07.2010,;

-tigarete comercializate prin campania publicitara „Feel the rush, feel the Red Rush” ce s-a desfasurat in perioada 7.06 – 25.07.2010;

-bautura spirtoasa comercializata prin promotia „Ora d’ora castiga Euro d’Euro” expirata la 31.07.2010).

Sfaturi pentru consumatori

La cumpararea produselor vandute sub sigla unor campanii publicitare prin care se promit diverse avantaje la achizitionare (reduceri de pret, premii, participari la tombole etc.) verificati daca oferta mai este valabila la momentul respectiv;

In cazul ofertelor cu reduceri de pret, verificati la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casa daca pretul afisat este si cel ce va fi facturat;

La achizitionarea pachetelor de produse „3 la pret de 2” sau „al doilea produs la jumatate din pret” verificati pretul produselor individuale care trebuie sa existe in mod obligatoriu la vanzare pentru a-l putea compara cu pretul pachetului promotional;

Nu ezitati sa solicitati informatii suplimentare ori de cate ori sunteti nelamurit sau aveti dubii privind o campanie publicitara facuta prin orice mijloace (afise, pliante, anunturi pe site sau chiar in cadrul magazinului);

Nu achizitionati produse oferite la promotie daca nu exista toate informatiile referitoare la acea promotie: perioada de desfasurare a promotiei, informatii despre produsele oferite la promotie (denumirea, cantitatea, pretul pachetului promotional, pretul produselor comercializate individual pentru a putea calcula diferenta dintre pretul individual si cel al pachetului promotional).

N.N.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate