Apple va lansa o nouă aplicație Apple News

Din toamna acestui an, Apple va introduce o nouă aplicație pe iPhone-uri și iPad-uri denumită News (Știri). Este vorba despre un nou serviciu care furnizează povestiri și noutăți de la diferite organizații de știri, prezentate într-o frumoasă interfață stil revistă

Nu este o idee revoluționară, deoarece o mulțime de alte aplicații, cum ar fi Flipboard, oferă aceleași servicii de mai mult timp. Dar pentru editori și organizațiile de știri este ceva mai mult decât o altă aplicație de știri.

Este un alt semn că industria media începe să se îndrepte înspre o direcție în care ei vor avea mai puțin control asupra modului în care este distribuit și vizualizat conținutul lor.

Cei din industria media știu că utilizatorii accesează site-urile lor din diferite locuri, cum ar fi Facebook, Twitter și prin căutări pe Google. Dar pe aceste platforme, link-urile sunt postate și distribuite astfel încât cititorul poate să facă click pe el și să fie redirecționat către site-ul respectiv pentr a citi întreaga știre.

Aplicația News de la Apple nu funcționează așa. Când deschizi aplicația, poți citi știrile prin intermediul acesteia. De exemplu, dacă deschizi un articol de pe New York Times sau CNN cu aplicația News de la Apple, vei putea citi articolul fără să mai fii direcționat către site-urile The New York Times sau CNN.

Un asemenea pas a făcut și Facebook în luna mai când a lansat Facebook Instant, un mod prin care editorii pot publica articole direct la Newsfeed în aplicația iOS Facebook.

Noile aplicații și funcții, cum ar fi Facebook Instant si Apple News sunt îngrijorătoare pentru editori, deoarece plasează mingea în curte la Facebook și Apple – dacă poți citi toate articolele de pe CNN direct pe aplicația Facebook sau Apple, de ce te-ai deranja vreodată să mai accesezi site-ul CNN?

Apple și Facebook încearcă să ușureze utilizatorilor lor accesul la știri. În plus, încearcă să mulțumească și canalele de știri, atunci când vine vorba de publicitate – Apple afirmă că publicațiile online vor putea păstra 100% din veniturile provenite din anunțurile pe care le vând pe conținutul care apare în Apple News. Și dacă platforma de publicitate proprie Apple, IAD, vinde un anunț pentru tine, vă păstrați 70% din venituri.

La fel procedează și Facebook: primești 100% din venitul pe anunțurile pe care le vinzi, și 70% din venitul pe anunțurile pe care Facebook le vinde pentru tine.

Noile aplicații și platforme, cum ar fi Apple News și Facebook Instant, ridică întrebări legate de etică jurnalistică. Dacă Apple este responsabil de selectarea știrilor, asta înseamnă că Apple alege ce știri să excludă. Ce se întâmplă dacă există un articol negativ despre Apple sau Facebook? Le-ar scoate sau aleg să nu-l includă? Acestea sunt tipurile de întrebări la care nu avem răspunsuri încă.

- Apreciază pagina -

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate