Am comparat statistica accidentelor cu cea a drumurilor pe care polițiștii nemțeni stau la pândă
Am comparat, pentru prima jumătate a anului 2019, statistica accidentelor cu cea a drumurilor pe care polițiști nemțeni stau la pândă și a ieșit bine pentru polițiști. Cele mai multe sancțiuni pentru încălcarea regimului de viteză au fost date pe drumurile unde au fost cele mai multe accidente deci justificarea vânătorii de vietezomani are o bază reală și se face în special unde sunt accidente din cauza vitezei
- În perioada 01.01.2019-01.06.2019, pe raza județului Neamț, primele 5 sectoare de drum pe care s-au produs cele mai multe accidente rutiere sunt următoarele:
DN 15 – 19 accidente rutiere;
DN 15 C- 15 accidente rutiere;
DN 15 D – 14 accidente rutiere;
DN 2 – 11 accidente rutiere;
DN 15 B – 11 accidente rutiere. - În perioada 01.01 .2019-01.06.2019, pe raza județului Neamț, primele 5 sectoare de drum pe care s-au aplicat cele mai multe sancțiuni pentru încălcarea regimului legal de viteză sunt următoarele:
DN 15 – 3422 sancțiuni;
DN 2 -2150 sancțiuni;
DN 15 C – 649 sancțiuni;
DN 15 B – 445 sancțiuni;
DN 15 D – 423 sancțiuni.
De acum rămâne să așteptăm să vedem dacă miile de sancțiuni date vor duce la diminuarea numărului de accidente pe aceste drumuri.
Nu cred că-i în regulă această statistică.
De exemplu DN15 intră în județ la Bradu traversează tot județul și iese la Costișa.
Lungimea acestui sector este de aproximativ 150 km. Poliția stă cu radarul în anumite locuri, iar punctele negre se află în altele.
Concluzia: praf în ochi. Accentul se pune tot pe japcă nu pe prevenție.
Costin are dreptate!Trebuie optimizat traficul, trecerile de pietoni trebuie semaforizate, s-ar putea face si pasaje pietonale…
Nicicum nu vor duce la scaderea numarului de accidente. Intotdeauna vor fi soferi care au nevoie sa ajunga mai repede undeva. Chiar daca majoritatea vor merge cu viteza legala, cei care se grabesc vor risca si vor depasi masinile care merg mai lent. Daca limita de viteza in localitatile de pe DN15 ar fi crescuta la 70 Km/h, atunci toti se vor deplasa mai repede, lucru care-i va pondera pe cei care „se grabesc” in a se hazarda.
Hai sa facem acest experiment pentru o perioada limitata de timp si dupa aceasta vom analiza daca e bine sa marim viteza concomitent cu aplicarea sanctiunilor prevazute de lege sau daca aceasta trebuie mentinuta sau micsorata.
Pentru siguranta pietonilor, consider ca e necesar ca numarul de treceri de pietoni semaforizate (cu comanda) pe aceste sectoare de drum sa fie mai mare.
Costi ai dreptate ,timpul ptr unii care vor sa faca ceva costa bani dar asi vrea sa specific ceva ; despre situatia drumurilor ,capacitatea lor de a prelua nr mare de automobile nimeni nu scrie nimic ! Autoritatile au in vedere numai sanctionarea celor ce conduc automobile ,autoritatile care se ocupa de infrastructura nu pot fi sanctionate ?