Ai mașină? Noi reguli privind ITP în 2018

3

În luna mai a acestui an vor intra în vigoare mai multe modificări la legislația privind inspecțiile tehnice periodice (ITP) ale mașinilor: se vor schimba condițiile în care pot trece mașinile de inspecție și regimul sancționatoriu, în principal.

Mașinile înmatriculate sau înregistrate în România pot circula și pot fi utilizate pe drumurile publice din România numai dacă starea lor tehnică este conformă cu prevederile legale în materie, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 81/2000. Mai multe modificări au fost adoptate anul trecut pentru acest act (prin Legea nr. 260/2017), ele urmând să intre în vigoare de la 20 mai 2018, dar există și chestiuni care se aplică deja, de la 1 ianuarie.

Începând cu ianuarie 2018, șoferii cu mașini mai vechi de 12 ani sunt obligați să le ducă anual în inspecție, iar cei cu mașini noi fac prima inspecție la trei ani de la înmatriculare. Mașinile la care se vor găsi probleme majore sau periculoase nu vor trece de ITP și vor reveni în inspecție peste 30 de zile pentru a se verifica dacă problemele s-au remediat. Excepție de la verificarea anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani fac autovehiculele istorice, care sunt certificate ca atare și au mai mult de 30 de ani de la data fabricației.

Autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de opt locuri pe scaune, autovehiculele utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi şi în regim de închiriere se supun primei inspecţii tehnice periodice la un an, dacă la data primei înmatriculări în România au fost noi.

 Aceste modificări afectează circa 60% din parcul auto al României și vor genera cheltuieli suplimentare de circa 492 milioane lei pe an (circa 100 milioane euro) pentru proprietarii acestor mașini, fără ca toți acești bani să ajungă la stat, ci mai degrabă la proprietarii de stații ITP.

Se introduc reguli și pentru descurajarea eliberării ITP pe șpagă, altele decât cele prin care se prevede sancționarea stației care efectuează inspecția. Astfel, personalul RAR cu atribuții în verificarea inspecției poate modifica rezultatul ITP dacă constată că nu s-a respectat procedura stabilită sau poate anula un ITP emis de o stație. De asemenea, are atribuții de control în trafic pentru verificarea veridicității inspecției.

Din 20 mai, în Codul rutier va fi trecută sancțiunea suspendării automate a înmatriculării mașinilor care circulă fără ITP (chestiunea a fost introdusă prin Ordonanța Guvernului nr. 14/2017). Așadar, cine va circula fără ITP se va trezi că are înmatricularea suspendată, ceea ce va însemna o dublă sancționare pentru șoferul care va circula în astfel de condiții: una pentru lipsa ITP-ului și una pentru că circulă cu înmatricularea suspendată. Prin urmare, șoferul va primi două astfel de amenzi dacă circulă cu ITP-ul expirat, totalul situându-se între 2.610 și 5.800 de lei.

Mai multe detalii aici.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
3 Comentarii
  1. FLORIN spune

    PAI in Romania din 89 incoace daca unii au avut initiative , proiecte de legi , toate au fost pe Domeniul Circulatiei publice , rutiere : Taxa de drum , acciza la carburant , amenda ptr centuri , Taxa , timbru de mediu , Acum urmand un Impozit Chipurile si chestia asta cu ITp ul , o Gaselnita : o masina Noua o poti face ,, Atleta ,, in o ora ba si mai putin , din una veche poti face una NOUA ! Ce astea care sunt din 2010 incoace , cu scandalu Diesel , nu ar trebui verificate , NUMAI ca ei , APIA si altii stiu ce masini se fac in ziua de azi , cat de fiabile sunt si atunci ce zic ,lasa 3 ani , dealtfel cat e si perioada de garantie : 3 ani sau 100mii KM ,ce se implineste prima , dupa care incepi sa bagi banuti in masina , Considerand ca in astia 3 ani Tu ar fi trebuit sa ti amortizezi banii dati pe autoturism , DA daca am fi cu toti firme de Distributie , Curierat , interventii rapide Si nici acolo ,ptr ca poti avea ghinionul sa ti faca unul din angajati masina armonica , ceea ce dupa numai masina noua nu mai e , Mai poate fi si faptul ca cele mai multe masini la noi in tara sunt cu motoare DIESEL , care motor AZi nu mai e privit de unii din U E cu ochi buni , vrand sa le interzica , DAR de ce au ei pretentia sa fie peste tot la fel , asta e ceva Absurd , e ca si cu gusturile unui Om , Nu i place , dar trebuie sa i impui . Prea Blegi am ajuns noi in tara asta , Pai Iaht sa fi avut si nu platesti atatea taxe , platesti alea portuare , impozitul pe el , brevetul de navigatie si cam atata .

  2. Nu contează spune

    Să fie clar.De cine sănt făcute aceste legi?De cei care nu se mai satură de furat din buzunarul oamenilor,bineânțeles cu legile bine ticluite de ei.Eu nu zic că nu tr.făcută ordine pe şosele dar să tai cu sabia până la os doar ptr.a strânge bani ,bani pe care aceşti hoți care țin pe ei haina de legiuitor şii înşusesc în mare parte prin diferite forme este strigător la cer.

  3. Bara cristian angel spune

    Mda, foamea de lovele e mare. Numai niste BOI pot propune asa ceva. Fac cam 5 – 6 mii km pe an. De ce sa platesc dublu de acum?! Trazniar Dumnezo de hoti.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate