Adevarul despre turismul din Neamt

2

De la inceputul articolului este important sa mentionam in ce calitate ne permitem sa emitem judecati de valoare despre turism:
1.Conform statisticilor cel putin 80% din turisti se documenteaza de pe internet;
2.Cel mai folosit motor de cautare in Romania este Google.ro.


Din punctele 1 si 2 rezulta ca google.ro este cel care stabileste, complet independent, valorile in turism, iar acest arbitru incoruptibil a hotarat ca pentru cautare pe cuvinte de genul “Turism Neamt” , “Cetatea Neamtului” , “obiective istorice” , “telegondola Piatra Neamt” etc. , locul 1 sa fie detinut de noi, dupa care urmeaza alte zeci de cuvinte pentru care ocupam pozitii in primele 3 locuri , cum ar fi de exemplu “cazare Piatra Neamt” ,“foto Neamt”, “restaurante Piatra Neamt” etc. si mai detinem cateva mii de pozitii in prima pagina din Google.ro , pe cuvinte de genul “cazare Romania” , “cazare in Brasov”, “cazare in Timisoara” etc.
Concluzionand doar la nivel zonal , in materie de turism local detinem monopolul in ceea ce priveste informarea turistilor , astfel cateva mii de oameni viziteaza zilnic informatii turistice puse la dispozitie de site-urile facute de noi. Raportand numarul de turisti din Neamt la traficul generat de site-urile turistice pe care le administram, putem estima, fara falsa modestie, ca detinem o majoritate informationala detasata .
Faptul ca noi detinem acest monopol in informarea turistica este cel mai rau lucru posibil care se poate intampla unei zone dornice sa dezvolte turismul. De ce lucrul cel mai rau ? Deoarece noi facem site-uri turistice non-profit sau unele in scopuri comerciale pentru a castiga din reclamele ce le postam . Este de neacceptat ca turismul nemtean sa fie reprezentat pe internet de noi , este inacceptabil ca nicio autoritate , agetie turistica locala sau organizatie turistica sa nu poata sa ne concureze . Noi nu traim din turism si,cu toate eforturile noastre de a informa corect turistii, si cu toata bunavointa noastra de a face lucrurile cat mai bine, suntem departe de a fi profesionisti in turism .
Ne intrebam de multe ori : daca noi nu suntem profesionisti in turism, dar detinem monopolul asupra imaginii turistice a Neamtului pe internet , unde sunt profesionistii, ce fac ei, cum cheltuie banii, pe ce ?
Admitem faptul ca poate cei care au ganduri de promovare a turismului in Neamt nu se pricep la internet , cu toate ca fara internet nu se poate face turism. Atunci ne intrebam : de ce nu ne contacteaza sa le spunem cum se face , sa-i ajutam , sa le dam sfaturi, de ce nu angajeaza pe cineva sa le faca treaba, de ce nu se inspira de la noi sau de la altii ?
Poate sunt prea revoltat cand scriu acest articol, dar in decursul anilor au fost doar doi oameni in judetul nostru care ne-au solicitat ajutorul si i-am vazut interesati de dezvoltarea turismului : city-manager-ul, Bogdan Puscasu si consilierul local, Adrian Baciu.In rest, am avut ocazia sa vedem doar oameni prea orgoliosi sa observe mai departe de ideile lor invechite sau atat de plafonati incat sa creada ca totul trebuie sa fie dupa “chipul si asemanarea” lor .
E de mentionat faptul ca intotdeauna am sprijinit non-profit orice activitate sau initiativa menita a promova judetul Neamt si, de multe ori, am fost noi la unele institutii implicate direct in dezvoltarea turismului si ne-am rugat sa le ajutam , sa le facem site-uri si promovare, totul gratis, iar eu au intrebat daca “muieti is posmetii?”
Revenind la dezvoltarea turismului local este cert un lucru . Nimic nu se face profesionist , totul se face ca sa fie facut , banii se cheltuie pe promovari “misterioase” si multi din cei care ar trebui sa se ocupe de promovarea zonala o fac dupa principii de mult apuse sau dupa strategii turistice care nu au la baza niciun studiu sociologic sau macar un sondaj de opinie.
Dragi “specialisti in turism” , promovarea turistica nu se face la cafele , nu se face cu strategii interstelare, concepte si paradigme zonale . Promovarea turistica se face prin studii, sondaje de opinii si se discuta cu exemple concrete,iar la final trebuie sa se obtina rezultate care sa poata fi masurabile . Un specialist in turism trebuie sa formuleze propozitii de genul : “ Ca exemplu, in trecut , am facut …… a crescut cu ……aici o sa facem …….. si va creste cu …….. si garantez pentru ceea ce zic cu……… “ Orice alta formulare inseamna ca se “vorbesc discutii” .
Ar trebui ca acest articol sa nu supere pe nimeni ci din contra sa ambitioneze toate partile implicate , sa intre in concurenta cu noi si sa ne depaseasca sau macar sa ne ceara ajutorul si noi vom face gratis tot ce ne sta in putinta sa-i sprijinim in promovarea turismului in Neamt .

I.R.

2 Comentarii
  1. Tudor spune

    Priceputii nostri conducatori locali se intrec in tot felul de proiecte bombastice dovedite a fi creatoare de mari gauri in bugetul public – vezi telegondola – si nu inteleg ca au alaturi o zestre de o reala valoare. Trebuie sters praful de pe ea, mai trebuie remediate unele probleme si ai baza cea mai solida pentru a promova un turism de calitate. Aceasta este oferta convingatoare si pe care nu stiu de ce o cam ignora omanasii nostri. Mai bine faci un monstru din betoane ori alte produse ale nalucirilor proprii decat sa repari si intretii ceea ce in alte tari civilizate constituie averea publica cea mai de pret si profitabila, pe de asupra.
    Este adevarat ca nu stim multe despre majoritatea dar nu cumva avem specialisti care trebuie pusi la treaba? Daca nu ai nostri, sa vina experti din alte judete – contra cost desigur – sa ne scoata „din negura” ignorantei noastre propria istorie locala. Rezultatele, va sigur, nu vor intarzia sa apara…

  2. Mihaela spune

    Multe adevaruri in acest articol. Un ex. recent – bannerul cu programul spectacolelor pentru zilele orasului a fost postat pe situl Primarie Piatra Neamt joi seara, la cateva ore dupa inceperea festivitatilor. Ati putea spune de ce nu l-am citit de pe viziteazapiatraneamt.ro – pt ca acel site nu iese la cautari prea bine.
    Iar programul, in ziua de 7 iunie, era doar o schita ( a se vedea art de la mine primit de la Primarie).

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate