A ajuns funia la par cu transportul de persoane din Piatra Neamț

7

Acum aproximativ 10 ani de zile a început scandalul pe tema microbuzelor care funcționau în Piatra-Neamț și făceau concurență neloaială firmei Troleibuzul. La acea vreme spiritele s-au încins și s-au demarat ceva cercetări cu caracter penal care au fost repede suprimate de puterea portocalie care deținea controlul absolut.
Să ne amintim din presa vremii:

nicaieri-transport

Deși scandalul era cât casa și lucrurile foarte evidente, băieții deștepți din sistemul de transport din Piatra-Neamț au reușit să mențină debandada pe trasee și să își facă în continuare nestingheriți treaba cu microbuzele ducând societatea Troleibuzul în pragul falimentului, aceasta fiind nevoită să concedieze peste 100 de oameni pentru a nu se închide.

concedieri-la-troleibuzul
Lucrurile au continuat în aceeași manieră cu trasee acordate clientelei politice, ca în 2010 să se facă una dintre cele mai dubioase licitații de trasee, licitație care a fost refăcută ulterior cu foarte multe șmecherii, care au și devenit tema unui dosar la DNA, dosar de care nu a mai auzit nimeni nimic.
Sursele noastre ne spun că pe lângă cercetarea legată de licitațiile suspecte din perioada 2010 a mai apărut ceva legat de la un alt simulacru de alocare de traseu din 2012 când ceva curse de pe zona Roznov au fost luate cu ordin politic de la Troleibuzul și date la un transportator privat.
Nimeni nu ar mai fi ”dezgropat morții” dacă cei de la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Urbtrans” nu ar fi trimis la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene un anunţ de informare prealabilă privind un contract de servicii publice în care apare discret o chestie care schimbă radical toată treaba în serviciile de transport rutier public din Piatra Neamț.
da

După câte scandaluri au fost atunci, când Troleibuzul a încercat să subcontracteze la Transmoldavia câteva trasee, este inutil să vă mai spunem că treaba cu subcontractatul de trasee nu miroase bine și că într-o piață concurențială adevărată toată lumea ar trebui să meargă corect și direct la o licitație de trasee unde să câștige cei mai buni.
Din păcate, de acum încolo putem considera deschis sezonul de ”presiuni” asupra AGA și CA de la Troleibuzul în vederea subcontractării unor trasee. De fapt, deși amănuntul cu subcontractatul s-a făcut teoretic pentru cazul în care Troleibuzul nu va face față pe traseele alocate, printr-o minune, unii transportatorii privați au aflat și au început să dea târcoale, fiind doar o chestiune de timp până ce să găsească ”cheia” spre succesul în transportul în comun din Piatra Neamț și ușa pe care trebuie să o ”ungă” pentru ca, la fel cum a fost în 2012, Troleibuzul să ”renunțe forțat” la câteva trasee.
Vom urmări îndeaproape acest subiect și, deși de acum este legal ca Troleibuzul să subînchirieze trasee, e de observat cui și mai ales cum se va realiza acest lucru și mai ales cine din Consiliul de Administrație de la Troleibuzul va avea curajul să semneze pentru eventuale subcontractări.
La fel de interesant este de văzut dacă nu cumva unele trasee vor fi luate de la unii privați pentru a fi acordate fără licitație Troleibuzului ca ulterior să ajungă la alți privați.
Dacă se dorește sau nu să se facă șmecherii, asta se va vedea în curând, deoarece C.A. și conducerea de la Troleibuzul, după cazul Transmoldavia, nu mai vor sub nicio formă să facă așa ceva, deci, pe cale de consecință, dacă se dorește realizarea unei scheme dubioase va trebui înlocuită conducerea Troleibuzului și majoritatea Consiliului de Administrație cu personal mai ”supus” și mai ”dispus” la compromisuri.

I.R.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
7 Comentarii
  1. Constantin-Florin Roca spune

    Transportul cu Microbuzele nu va avea un viitor la Piatra-Neamt,pentruca nu este adecvat la perioada in care traim,anul 2016.Cu tot respectul pentru investitorii privati, care detin aceste firme.Cred ca le trebuie un termen acoradat ,in care sa-si achizitioneze mijloace de transport moderne ,tip autobuze cu 40 locuri, care sunt adecvate perioadei acuale,2016.Viitorul Consiliul Local va trebuie sa aiba in vedere si acest lucru.Troleibuzele sunt mijloacele de transport in comun cele mai ecologice si trebuie sa sprijinim acesta companie ,deoarece este de viitor.

  2. FLORIN spune

    Voi, distinsi aparatori ai troleibuzelor, ati circulat vreodata cu aceste mizerii,,,stiti cu ce viteza circula si ce frig e in aceste „dughene???Ultima data cand am circulat cu unul am facut 35 min de la 1Mai pana la Scoala 4….o fi normal???sa nu mai spun ca locuri pentru achizitiona bilete sunt putine si daca cumperi de la soferi trebuie sa platesti unul cu doua calatorii ,desi a doua poate nu o mai folosesti niciodata, ajungand sa te coste un drum in interiorul orasului 5lei…cu vreo 2lei mai ieftin ca la TAXI….si ne intrebam de ce au aparut microbuzele???

    ADMIN: Cel puțin lunar circul cu troleibuzul și microbuzele … așa e in fișa postului trebuie să ținem contactul cu oamenii de rând … cele mai împuțite autobuze și microbuze sunt cele care merg in zona Speranța … Sunt de parere că ar trebui trași la răspundere cei care doar au muls societatea Troleibuzul si nu au pus autobuze noi și sa știți că sunt dosare penale pe aceste teme …așteptăm să vedem că se mai și soluționează …

  3. me spune

    prima remarca care vreau sa o fac este ca societatea Trolebuzul nu exista ca sa aiba cineva de lucru, ci pentru a presta un serviciu pentru acest oras in conditii de profit (mic sau mare).
    a doua remarca personala e ca transportul in comun realizat in acest oras este de tot jegul si asta in mare parte acestor microatelaje si intr-o mai mica parte datorita celor de la Trolebuzul.
    La final am si un aspect pozitiv , in anii anteriori s-a incercat amenajarea statiilor folosite in principal de cei de la Trolebuzul, dar in spiritul tipic acestei mahalale su fost unii care au simtit nevoia de distrugere, de lipsa de respect pentru bunul public prin transformarea acesto amenajari in spatii de puclicitate si exemplele de proasta educatie pot continua.

    O posibila solutie pentru problema cu microatelajele este boicotarea lor de catre cei care le folosesc (eu nu ma numar printre ei).

    1. ANA spune

      Cuuuum? Cand micro….cumleziceti, se opresc la toati portili, cand ti ia si cand n-ai nevoie, dumnevoastra vreti boicot?

  4. MARCEL spune

    DECI : microbuzu nu au alveole , la trolee sar de pe sarme si la fel raman in mijloc drumului , tramvaie nu se poate CE ar mai FI :SA se achizitioneze niste turisme HINDUSTAN Ambasador ,trimis un email lui MIKE de la WHELL DEALEAR s ,sa achizitioneze la un pret bun , dupa cautat niste remorci ,semiremorci ,ptr modificare ,cum se face si la microbuze , ptr o transformare in Trenuletu Veseliei ! cu asta sa rezolvat si problema Transportului in comun , 3 trenulete acopera tot orasul , la un pret de 1 leu calatoria , asta ptr ca daca se doreste ED CHINA poate face HINDUSTANU sa mearga pe ULEI alimentar ,care se poate achizitiona cu 2 ,5 grivca din ukraina , rezultand un cost scazut al CALATORIEI .

  5. nae spune

    Microbuzele sunt f bune dar nu au alveole in statii si incurca rau de tot pe acest considerent , e si impotriva legislatiei in circulatie cred sa opresti in mijlocul drumului si sa iei pasageri .

    1. AndraS spune

      BUNE PENTRU CEI CARE SCOT BANI CU ELE! In tarile civilizate nici transportul scolar nu se face cu microbuze ci cu autobuze in toata regula, dotate cu centuri de siguranta pt fiecare scaun, dotate cu aer conditionat, etc.De ce? pentru ca un autobuz (de 40 de locuri) arunca in atmosfera mai putine noxe decat cateva microbuze care pot transporta tot atatia pasageri si in coditii cu mult mai proaste. Ma rog, daca pietrenilor le e lene sa-si miste fizicul putin mai mult , pana la o statie de troleibuz sa zicem, si prefera sa-i imbogateasca pe altii calatorind cu nasu-n fundul altor pasageri, inseamna ca asta merita!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate