CENTRU PENTRU INFORMARE SI PROMOVARE TURISTICA IN MUNICIPIUL PIATRA NEAMT
- PROGRAMUL OPERAŢIONAL REGIONAL
- AXA PRIORITARĂ
- Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului
- DOMENIUL DE INTERVENŢIE
Domeniul de intervenţie 5.3 – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică
Operaţiunea – Crearea Centrelor Naţionale de Informare şi Promovare Turistică (CNIPT) şi dotarea acestora
Proiectul constă în crearea unui centru modern pentru informare şi promovare turistică în Piatra Neamţ ce va fi amplasat în Piaţa Petrodava (vis-a-vis de Casa de Cultură).
Obiectivul proiectului
Obiectivul general – Promovarea potenţialului turistic românesc prin îmbunătăţirea imaginii de ţară, cu scopul de a promova România în străinătate şi de a creşte atractivitatea sa pentru turism şi afaceri;
Obiectivul specific- Crearea „CENTRU PENTRU INFORMARE SI PROMOVARE TURISTICA IN MUNICIPIUL PIATRA NEAMT” în scopul creşterii numărului turiştilor si instituirea unui sistem integrat şi informatizat a ofertei turistice:
- Constructia centrului pentru informare si promovare turistica
- Amenajarea si valorificarea spatiului urban din zona in care este amplasata constructi
- Dotarea centrului cu mobilier si echipamente specifice care sa respecte principiile eficientei energetice
- Constructia unui sistem integrat si informatizat pentru prezentarea ofertei turistice prin intermediul unui website
Proiectul de investitii, prin obiectivul sau specific – CENTRU PENTRU INFORMARE SI PROMOVARE TURISTICA IN MUNICIPIUL PIATRA NEAMT” – contribuie la:
- Crearea de noi locuri de munca, respectand principiile dezvoltarii durabile si ale protectiei mediului;
- Sprijina valorificarea resurselor turistice culturale in conditiile in care turismul cultural – istoric este unul dintre cele mai importante domenii ale turismului
- Creste importanta turismului si a culturii, ca factori care stimuleaza cresterea economica in regiune;
- Contribuie la realizarea unei complementaritati pentru obiectivele deja consacrate din regiune asigurand o continuitate a fluxului de turisti pe intreaga perioada a anului si implicit o dezvoltare economica a zonei.
- Determina cresterea calitativa, la standarde europene, a ansamblului conditiilor de practicare a turismului cultural – istoric, cu impact direct asupra cererii de turism pentru Romania, ca destinatie turistica europeana, prin valorificarea potentialului turistic si a patrimoniului cultural local si regional;
- Contribuie la imbunatatirea conditiilor de acces la cultura al populatiei atat la nivelul municipiului Piatra Neamt, cat si la nivel judetean, regional, national;
- Contribuie la pastrarea si conservarea in bune conditii a patrimoniului cultural local si national;
- Ajuta la cresterea atractivitatii municipiului Piatra Neamt, din punct de vedere turistic.
Centrul de informare turistica este necesar deoarece municipiul Piatra Neamţ este mentionat în Planul de amenajare a teritoriului national, Secţiunea a VI-a – Zone Turistice, ca Unitate administrativ teritoriala cu concentrare foarte mare a resurselor turistice; se va exploata din punct de vedere turistic zone care nu au fost accesibile, exista o ofertă culturală şi de recreere : festivaluri, spectacole de teatru, concerte, expoziţii, concursuri sportive, obiceiuri etc si transformarea zonei centrale a oraşului, cu valoare istorică şi de patrimoniu, într-o zonă turistică.
Crearea centrului de informare si promovare turistica va fi cadrul logistic necesar facilitării schimbului de informaţii în sectorul turistic între instituţii şi centrele de informare din alte zone turistice. Introducerea serviciilor moderne de informaţii şi dezvoltarea unui sistem unitar de informare turistică va crea condiţii mai bune pentru stocarea informaţiilor şi va permite schimbul de date privind activitatea turistică pentru turiştii autohtoni şi străini. Un astfel de sistem poate fi extins şi interconectat cu alte sisteme de informare, cum ar fi de exemplu sistemul de rezervare on-line, programe de conferinţe/evenimente culturale internaţionale, etc. Mai mult, va sprijini infrastructura turistică de informare şi promovare în ţară şi furnizarea de informaţii turistice către şi de la turişti şi tour operatori.
Rezultatul final al proiectului pe termen mediu si lung va fi :
Imbunatatirea infrastructurii zonei turistice a judetului Neamt, a serviciilor de turism cultural-istoric |
Cresterea standardelor de calitate a spatiilor de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă la situri arheologice, spatii verzi amenajate in zona limitrofa a monumentelor si cladiri monumente cultural- istorice |
Diversificarea ofertei turistice oferite |
20 locuri de munca create in faza de operare |
Locuri de munca permanente 3 la finalul implementarii proiectului |
Cresterea eficientei activitatilor economice atat in municipiul Piatra Neamt, cat si in Regiunea de dezvoltare Nord – Est |
Cresterea economica a municipiului Piatra Neamt |
Cresterea cererii pentru o gama larga de bunuri si servicii in municipiul Piatra Neamt in special, si in judetul Neamt in general, achizitionate ulterior de turisti si companii de turism, inclusiv bunuri si servicii produse de alte sectoare economice |
Reducerea utilizarii resurselor naturale epuizabile |
Îmbunătăţirea calităţii transmiterii informatiilor, a dotării cu echipamente pentru protecţia obiectivelor de patrimoniu – echipamente de climatizare, echipamente de protecţie împotriva incendiilor, sisteme antiefracţie |
Valorificarea potentialului turistic si a patrimoniului cultural-istoric din municipiul Piatra Neamt si din judetul Neamt, in special si din Regiunea de Nord Est in general |
Prin implementarea şi asigurarea sustenabilităţii proiectului se preconizează o creştere a gradului de informare a turiştilor care vizitează zona şi a operatorilor din domeniul turism cu peste 25%. |
2.5 DURATA PROIECTULUI
Durata de implementare a proiectului este de 15 LUNI
Durata de implementare a proiectului nu va depasi data de 31.12.2015, iar implementarea proiectului va incepe in ziua urmatoare semnarii contractului de finantare.
2.11 SUSTENABILITATEA PROIECTULUI
ACTIVITATEA CENTRULUI DE INFORMARE SI PROMOVARE TURISTICA care va avea ca obiectiv central promovarea orasului Piatra-Neamt
- campanii de publicitate in mass media locala – la nivel local, regional si national;
- promovare BTL: pliante, afise, mape de prezentare, pagina web
- campanii de relatii publicecatre publicul extern
- implementarea sistemelor de comunicare-promovare pe Internet.
4.2 SURSE DE FINANŢARE A PROIECTULUI
Prezentaţi detalierea surselor de finanţare ale proiectului, conform tabelului:
NR. CRT. |
SURSE DE FINANŢARE |
VALOARE |
I |
Valoarea totală a proiectului, d.c.: |
622.262,79 |
Valoarea neeligibilă a proiectului |
79.779,00 |
|
Valoarea eligibilă a proiectului |
423.525,70 |
|
c. |
TVA |
118.958,09 |
II |
Contribuţia proprie în proiect, d.c.: |
88.249,51
|
a. |
Contribuţia solicitantului la chelt eligibile |
8.470,51
|
b. |
Contribuţia solicitantului la chelt neeligibile |
79.779,00 |
c. |
Autofinantarea proiectului* |
0,00 |
III |
TVA |
118.958,09 |
IV |
ASISTENŢĂ FINANCIARĂ NERAMBURSABILĂ SOLICITATĂ |
415.055,19 (I b -II a- II c) |