Ecologia ar putea nenoroci orașul
Niște incompetenți care nu înțeleg nici ecologia și nici economia vor să facă din Piatra-Neamț un oraș mai ecologic și cu mai puține noxe. Ideea nu este una rea, doar că la cum a început să fie aplicată va distruge orașul.
În primul rând, toate ideile cu mașini electrice, centrale termice pe energie și nu pe gaz nu încep de la a descuraja folosirea mașinilor sau centralelor poluante, ci de la a crea întâi o infrastructură pentru a permite oamenilor să treacă la tehnologiile ecologice.
La ora actuala, în Piatra-Neamț, dacă într-o scară de bloc se hotărăsc toți locatarii să renunțe la centralele pe gaz și să pună centrale pe curent, ia foc instalația electrică care nu e concepută să suporte așa ceva. Dacă vor mai multe blocuri să se încălzească ecologic, atunci ia foc instalația electrică a cartierului.
La fel este și în cazul autoturismelor electrice. Dacă apar câteva mii de astfel de mașini în Piatra-Neamț, rețeaua electrică a orașului nu ar suporta câteva zeci de stații de încărcare rapidă. S-ar face scrum magistralele și ar cădea curentul în tot orașul pentru săptămâni de zile.
Mai mult decât probleme de infrastructură, apar problemele de costuri. Dacă un pietrean vrea mâine să își pună o centrală termică electrică de apartament trebuie să își tragă instalație de 380V în casă, ceea ce poate costa mai mult decât centrala însăși. De stațiile de încărcare rapidă nici nu mai vorbim. Dacă un pietrean ar dori să aibă în curte o încărcare rapidă pentru o mașină electrică ca să nu stea să o încarce 10 ore, stația de încărcare îl va costa mai mult decât mașina.
Stimularea folosirii energiei electrice fără a se schimba mai întâi infrastructura de transport a curentului electric poate lăsa un oraș și chiar o țară fără curent zile întregi. Nu este ceva cu care să te joci. Dacă vreun ecologist incompetent ajunge să încurajeze energia verde fără a face mai întâi o infrastructură care să suporte transportul energiei, poate trimite o comunitate sau un popor în epoca de piatră.
Daca tot vorbim de ecologie, de ce au dispărut troleele din oraș, de ce s au devalizat cablurile de cupru care asigurau infrastructura acestor mijloace de transport eco, nu cred că sunt la păstrare, cred că au fost date la Renata, deși au fost plătite din bugetul nemțenilor, de ce nu spune presa nimic de acest lucru, de ce justiția nu se implica când e ceva așa de flagrant, merg copii la școli îngrămădiți printre pensionari in niste microbuze poluante fara distanțare sanitară și noi vorbim despre ce? Hai sa lăsăm propaganda pentru a spala alti bani, daca a pus primăria vreun ban la centrala termica a vreunui nemțean , atunci sa o de a jos….. înjurături
Toți cei care ați comentat aici sînteți înafara problemei. Dacă veți întreba un inginer electro, veți afla că I.R. are perfectă dreptate.
Cateva mici precizari, nu costa o statie de incarcare mai mult decat masina. Persoanele care stau la casa pot sa isi instaleze panouri solare iar acum exista si legea prosumatorului. Poate sa investeasca si primaria in asa ceva dar habar nu au despre ce e vorba.
Exista centrale de apartament electrice care merg pe 230V.
In rest aveti dreptate, nu ar duce reteaua dar nu toata lumea va trece pe masini electrice, sunt si masini hibride. Iar cel mai important aspect, mersul pe jos face piciorul frumos “peace”.
P.S. Chiar sunt curios daca se aproba comentariul ;).
Ai dreptate, și încă ceva nu toți pietrenii se vor decide simultan „de mâine toți ne vom pune centrale electrice și vom cumpara fiecare câte o Tesla” totul va decurge în mod natural și în funcție de puterea de cumpărare , în legătură cu infrastructura de alimentare cu energie electrică asta e în curtea „investitoriilor strategici” din energie ce ne tin captivi de atât de mult timp și nu investesc nimic în infrastructura pe care au primit-o și o folosesc pana cade.
Noi „muncim”, noi nu gândim….. 😂
Transportul energiei electrice la locuințe se face prin linii de înaltă tensiune. Apoi se folosesc transformatoare ce transformă tensiune in medie tensiune și apoi alte transformatoare in joasa tensiune ce ajunge in apartamente. Nu e nevoie de mari investiții pentru a-ți monta o priza de alimentare autoturism, nu trebuie modificate radical rețelele de transport și distributie a energiei.
In principiu, de acord. Puteti insa obtine un punct de vedere oficial de la distribuitorul de energie electrica asupra capacitatii retelei ? Au fost contactati la elaborarea planurilor ? Ce planuri de investitii au ? Care sunt previziunile lor ? Cum vin in intampinarea cererii pe fondul acestei tendinte (trend) de utilizare intensiva a energiei electrice ? Ce face statul roman (legi, reglementari) pentru a pregati aceasta tendinta ?