5 sfaturi pentru bunăstarea angajaților

0

În medie, angajatul de rând petrece cam 8 ore în fiecare zi la muncă. Asta înseamnă cam jumătate din timpul în care e treaz. 5 zile din 7, în fiecare săptămână. E vorba de o bucată enormă de timp din viața noastră, și este motivul pentru care din ce în ce mai mulți angajatori pun accentul pe satisfacția și bunăstarea angajaților.

De ce contează?

Contează deoarece în momentul în care angajații tăi sunt nefericiți, calitatea de lucru are de suferit, și odată cu aceasta, și nivelul de satisfacție al clienților.

Ce poți face tu, ca angajator, pentru a asigura bunăstarea angajaților?

Impune pauze. 

S-ar putea să ți se pară că pauzele dese ar putea scădea productivitatea. Ba din contră. E necesar ca omul să se ridice de la birou cel puțin câteva minute pe oră. Asta îi permite să-și întindă picioarele și să se deconecteze, cum ar veni. O pauză scurtă de reîncărcat bateriile, în care își ia o cafea, sau îi spune o glumă colegului, poate face minuni din punct de vedere moral. 

Mai mult, e de dorit să iei câte o pauză din când în când, pentru a putea privi problema dintr-o nouă perspectivă. 

Încurajează relațiile pozitive cu angajații.

Desigur, există niște delimitări între tine, angajatorul, și ei, angajații. Dar asta poate cultiva diverse nemulțumiri în inimile angajaților. Aceștia trebuie să simtă că sunt apreciați și ascultați la locul de muncă, deoarece asta îi va face să vină cu drag la birou. O relație pozitivă angajator-angajat elimină frustrările și sporește productivitatea, așa că încurajează-ți angajații să vină la tine cu o problemă, când e cazul.

Arată-le că ești și tu un om. Fă efortul de a cultiva o relație personală cu fiecare. Salută-i, întreabă-i de familie. Arată-le că-ți pasă, ca și lor să le poată păsa de companie.

Promovează sănătatea în spațiul de lucru.

Nu e niciun secret că un stil de viață sedentar afectează în mod negativ sănătatea angajaților. De aceea, trebuie să iei în considerare un spațiu de lucru ergonomic și avantajos angajaților. Asta poate însemna un standing desk, o minge de yoga în locul scaunului, și așa mai departe.

Pe cât se poate, încurajează-ți angajații să ducă o viață activă pentru un nivel de productivitate sporit.

Conform Ergoliv„Succesul unei companii este direct proporțional cu fericirea fiecărui angajat.”

Cultivă relațiile între angajați. 

Omul este un animal social, se spune. De aceea, nu este de-ajuns să cultivi doar relația ta cu fiecare angajat în parte, ci să încurajezi de-asemenea relația de grup. Vrei să le amintești că nu sunt doar niște străini care vin să lucreze în același spațiu în fiecare zi. Încurajează ideea de echipă. 

Asta poate include activități de team-building, cum ar fi un atelier creativ sau un weekend petrecut împreună la munte. Poate, de asemenea, să însemne că ieșiți la grătar o dată pe lună sau mergeți la o bere după program. 

Oferă-le șansă să crească și să avanseze.

Nimic nu e mai frustrant decât să fii blocat în același punct timp de 5 ani. Nu o spunem doar noi, o spun și studiile – cel mai mare motiv de nemulțumire în rândurile angajaților este impresia că nu au unde să avanseze. Omul are nevoie de un stimulent care să-l împingă să vrea să facă mai mult, iar tu trebuie să-i oferi asta. În acest scop, poți organiza întâlniri individuale cu angajații periodice care să analizeze oportunitățile de avansare pe plan profesional. Caută să-ți menții angajații motivați și antrenați constant pentru a nu le pierde atenția! 

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate