Unii ar vrea să uităm: 500.000 euro promovarea unui proiect derulat prin Consiliul Județean Neamț

1

Se vorbește în ultima perioadă despre câte mii de lei a încasat pe an câte un ziar sau vreo televiziune de la Consiliul Județean Neamt. Haideți să reluam un subiect despre care am vorbit ultima oară la finele anului 2015 și de care nimeni nu vrea să vorbească nici acum prea mult.

Proiectul „Sistem de management integrat al deșeurilor ” derulat în județul Neamț prin intermediul Consiliului Județean Neamț a fost finanțat cu 33.412.188 euro și a avut și o componentă de publicitate – promovare, adică bani care au ajuns la ziare și televiziuni, bannere, obiecte promoționale, deplasări de promovare etc.
Timp de aproape un an de zile am scormonit să aflăm care au fost sumele alocate pentru partea de publicitate și promovare. Într-un sfârșit, am găsit această secțiune introdusă ”discret” în contractul de asistență tehnică a proiectului.
După alte investigații am aflat și care a fost suma – 506.000 EURO adica 2.250.000 lei noi sau 22.500.000.000 lei vechi.

După investigații jurnalistice extrem de serioase am reușit să identificăm unde au ajuns banii:
În județul Neamț au ajuns:
– La o televiziune din Roman, City Net SRL 400.000 lei
– La ziarele Monitorul și Realitatea, suma de 10.000 lei

La București au mers:
– 1.591.488 lei la două firme de apartament: EUROGRAFIX SRL , care are sediul într-un apartament dintr-un bloc de pe strada Gazarului și are ZERO angajați, și AFIX DESIGN SRL, cu sediul tot într-un apartament și cu un singur angajat;
– 520.200 lei la Firma SC Direct Media Services SRL, cu ZERO angajați, care a organizat, teoretic, 90 de excursii intitulate sugestiv ”evenimente destinate publicului țintă principal – vizite la obiectivele de investiții construite în cadrul proiectului din Neamț”.

Deci 2 milioane de lei din promovarea unui proiect derulat de Consiliul Județean Neamț au mers la niște firme de apartament din București și de acolo ne-a fost efectiv imposibil să mai luăm urma banilor. Dacă e să ne uităm că anul trecut bugetul de promovare al CJ Neamț a fost de maxim 100.000 lei, înseamnă că vorbim de suspiciuni de sifonare dintr-o mișcare a echivalentului banilor pe care-i dă Consiliul Județean Neamț la toată presa din județ timp de 20 de ani.

E bună și situația asta cu „să vedem cine papă banii de presă de la CJ Neamț”, că poate așa se hotărăște și CJ Neamț să impună un algoritm matematic bazat pe rating și performanță media, dar haideți să nu uităm că cineva a păpat dintr-un foc, pentru promovarea unui proiect, cât papă toată presa din județ la un loc un 20 de ani.

Iosub Robert

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
1 Comentariu
  1. Dan spune

    Pai de ce nu puteti afla cui apartin firmele respective? Sunt informatii secrete sau ce?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate