În viitor bancomatele vor fi înlocuite de serviciile bancare digitale

0

Comportamentul şi preferinţele celor mai tineri vor avea un efect profund asupra viitorului industriei bancare, în special în ceea ce priveşte modul în care băncile interacţionează cu clienţii lor. Ultimele generaţii se îndreaptă spre servicii bancare digitale şi merg tot mai rar până la sucursalele tradiţionale ale băncilor.

Pentru a avea o imagine mai clară în ce priveşte viitorul industriei bancare, John Heggestuen, analist de cercetare la Business Insider Intelligence, a chestionat 1.500 de persoane cu vârsta curprinsă între 18-34 de ani în privinţa preferinţelor şi comportamentului bancar – de la serviciile bancare preferate, la ce fel de acţiuni efectuează pe aceste servicii, la cât de des apelează la ele.

Pe baza chestionarelor a fost întocmit un raport, care intră adânc în detaliile industriei şi prezintă cum va arăta viitorul. Iată câteva dintre cele mai importante idei din raport:

– Sucursala unei bănci va deveni depăşită. Va fi ceva timp înainte de sfârşitul ei fizic, dar îmbunătăţirea canalelor online, în paralel cu scăderea vizitelor la filială şi creşterea costurilor per tranzacţie la sucursale duc în mod colectiv la închideri de sucursale.

– Băncile care nu acţionează rapid vor pierde relaţia cu clienţii. Consumatorii optează din ce în ce mai mult pentru serviciile bancare digitale oferite de firmele de tehnologie terţe. Acest lucru întrerupe relaţiile dintre bănci şi clienţii lor, iar instituţiile bancare pierd pe branding si oportunităţile de cross-selling.

– ATM-ul va călca pe urmele cabinelor telefonice. Costurile operaţionale relativ scăzute în comparaţie cu sucursalele bancare, asociate cu preferinţa clienţilor pentru reţelele de ATM-uri, face bancomatul un susbstitut atractiv pentru ghiseele bancare. Dar, în timp ce numerarul şi cecurile intră în declin, ATM-ul va deveni neesenţial şi în cele din urmă va avea aceeaşi soartă ca şi sucursala.

– Smartphone-ul va deveni canalul bancar fundamental. Ca dispozitiv de calcul primar, smartphone-ul are potenţialul de a şti mai multe despre clienţii băncilor decât consilierii bancari. Smartphone-ul merge peste tot unde merge utilizatorul său, are capacitatea de a colecta date de la utilizator şi este deja folosit pentru a face achiziţii. Prin urmare, băncile care vor rezista vor fi cele care oferă servicii bancare optimizate pentru smartphone.

Sursa: www.capital.ro.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate