Search
marți 25 iulie 2017
  • :
  • :

În sfârșit, bani pentru presă împărțiți în baza unui algoritm matematic

Primăria Piatra-Neamț organizează în această perioadă o licitație pentru acordarea unui contract de publicitate online pe o perioadă de 11 luni.

Caietul de sarcini are multe hibe, semn că încă nu e foarte clar pentru unii cu ce se mănâncă online-ul, dar este de notat, apreciat si lăudat că pentru prima oară în istoria acestui județ, o instituție publică are curajul să iasă cu o licitație în care să ceară un minim de cititori pe anunțurile pe care le dă și, mai mult de atât, câștigătorul va fi desemnat cu o formulă matematică, adică cel mai mic preț pentru cel mai mare număr de vizitatori unici.

O asfel de abordare taie total accesul presei ”favorite” sau ”deștepte” la banii publici si favorizează accesul celor care au rating. Poți să fii prieten sau dușman cu primarul sau cu toată primăria, dacă ai vizitatori pe publicație și preț bun iei banii de publicitate. Dacă nu, nu.

În sfârșit, o instituție publică care dă niște bani în funcție de un algoritm matematic. Bravo, Primăria Piatra-Neamț!

Iosub Robert

P.S.: Așteptăm cu interes ca și alte instituții sau UAT-uri să aibă curajul să implementeze un astfel de algoritm. Cel de la primărie nu este nici pe departe unul fericit, deoarece minimul de 1.000 cititori pe un anunț este foarte greu de obținut și inseamna multă muncă și resurse consumate, iar dacă nu ești atent e posibil să ieși chiar în pagubă, dar este un început care trebuie salutat și încurajat. Așa trebuie să se întample lucrurile. Să nu conteze ce partid te simpatizează sau cu cine te ai bine. Algoritm matematic. PUNCT.

I.R.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *