Search
marți 21 noiembrie 2017
  • :
  • :

Școlile și elevii din Piatra-Neamț nu mai sunt ce au fost

Începe școala și ne punem din nou mâinile în cap când vedem ce a ajuns învățământul la Piatra-Neamț.

În primul rând vedem cum autoritățile permit să se facă discriminări între copiii cu părinți bogați și copiii cu părinți săraci. Copiii din familii fără resurse financiare învață întotdeauna la școlile unde le este arondată locuința. Celor care provin din familii cu stare li se fac mutații pe lângă școli mai bune, cu cadre didactice mai performante. Acest aspect total ilegal, imoral și discriminatoriu se vede cu ochiul liber în Piatra-Neamț dimineața când părinții care nu locuiesc în jurul școlilor de prestigiu își duc copiii la școală cu mașinile.

În al doilea rând, ne punem mâinile în cap când trecem pe lângă orice școala și elevii aflați în pauză au gurile pline de p**i, m*i, morți și alte cuvinte obscene, dar poate așa o fi generația și o judecăm noi greșit, cu toate că dacă de mic înveți să vorbești așa, cu certitudine vocabularul obscen va fi des utilizat în viața de adult.

În al treilea rând, ne declarăm depășiți total de modul în care se face școala acum, deoarece 90% dintre elevi nu au cunoștințe elementare de cultură generală la terminarea școlii, ca să nu mai spunem că tot în aceeași proporție nu știu să facă lucruri practice. Paradoxul vine din faptul că această generație, față de cele crescute în comunism, are acces de 100 de ori mai ușor la informație și are de 1000 de ori mai multă informație și cu toate acestea cultura generală este un dezastru.

Nu în ultimul rând, profesorii, în proporție de peste 50%, sunt orice se poate pe această lume, dar în niciun caz modele pentru elevii lor. De conducerile școlilor nici nu mai vorbim. Dacă 10% dintre directori ocupă posturile pe merit e mult.

Acesta este învățământul pietrean care va reporni mâine cu surle și trâmbițe, flori și discursuri, farisei și ipocriți și mult festivism ieftin.

Mergem înainte că înainte era mai bine.

Iosub Robert

P.S.: Acest articol nu este despre părinții responsabili, profesorii implicați și elevii conștiincioși, ci despre ceilalți.

 

banner



16 comentarii la “Școlile și elevii din Piatra-Neamț nu mai sunt ce au fost

  1. XX

    Reformarea invatamintului ar trebui inceputa cu redarea scolii elevilor,toate eforturile sociatatii sa se exeze pe elevi,ei trebuie sa fie centrul universului scolar.Ce este acum? Pretentii nemasurate a unor parinti multi semianalfabeti care au facut foarte multi bani asa cum iau facut,societatea care ierarhizeaza oamenii dupa ce au in punga si mai putin in cap, interesele cadrelor didactice care vor tot mai multi bani(nu auzim decit de proteste si greve),lucru de mintuiala la catedra ca elevii sa mearga la ore de pregatire( stiu chiar invatatori care nu fac nimic la ore si cheama copii la pregetire),curicula se stabileste dupa disponibilitatea de cadre nu dupa interesul elevului(profesorii trebuie sa aiba acoperite nr de ore iar in manuale sa fie lucrari pentru care se iau bani frumosi) Chiar numarul de ore e o problema 16-18 ore o catedra? si 3 luni de concediu pa an?Se spune ca restul timpului e necesar pantru pregatire ,dar in facultate ce a facut? Un medic ,un inginer nu are nevoie de pregatire? Cine ii reduce programul?Ce se mai cere acum? Cine are doctorat sa aiba si mai putine ore la catedra,atunci la ce sa-i foloseasca pregatirea?.Ar mai fi problema caietelor si materialelor auxiliare pe care parintii trebuie sa la cumpere pentru comisionul cadrului didactic.Pe drept cuvint invatamintul este gratuit pentru elevi dar nu si pentru parinti

    Raspunde
  2. Cristian Livezeanu

    … da, dar marea problema sunt si parintii copiilor care ii incurajeaza fara sa le faca educatie, sa respecte munca , sa respecte omul ca om , nu sa vina in scoala si sa ameninte ca vine cu televiziunea , o alta cloaca de nesimtiti care nu stiu sa faca o stire completa . Tot timpul prof. e de vina , elevul are dreptate , elevii sa conduca tara asta de hoti. ELEVILOR, fiti atenti : guvernul vrea sa faca adunatura de cretini care sa fie condusi ca oile fara sa spuna nimeni nimic . Cat de curand veti invata ca Ardealul nu a fost al nostru si nu v-a fi si Moldova a fost a Rusiei. Cat de curand ve-ti fi sclavi in tara voastra. INVATATI SI RESPECTATI DASCALII ! Inspectoratele scolare admit profesori neinstruiti care au finalizat cu nota 2,3,4, sau 5. Tocmai ca sa se diatruga invatamantul romanesc. ..SALVATI SCOALA , SALVATI ROMANIA.

    Raspunde
    1. xx

      Si pentru ca totusi unii dintre cei cu note jenante trebuie si cu pile sa traiasca si ei sint trimisi sa faca „voluntariat” prin gradinite unde in prima sedinta se sugereaza ca parintii trebuie sa contribuie cu bani sa faca un salar voluntarului,asa ca apar cite 3 educatori la o grupa,si ca tot tacimul sa fie complet in jurul gradinitelor colcaie puzderie de indivizi,care preiau din timpul educatoarelor ,pe banii parintilor ore de :dans,dans de societate,teatru,muzica,limbi straine si alte gaselnite profitabile (4 lei /elev/ora x25-30 de copii in grupa,ajunge peste 100 lei/ora de prezenta la grupa)

      Raspunde
  3. Valentina Amariei

    Imi amintesc cu mare respect pt profesori ca : prin anul2000 parca pe listele de admitere la ASEBucuresti nu mai terminai de citit cati admisi erau de la lic .Petru Rares Piatra Neamt …cine a vrut sa invete …a invatat ….multumim ..

    Raspunde
  4. spiruharet

    edu.ro, 2017-2018. „Rinocerii”, captivi dement in propriul corn

    E limpede ca lumina zilei: niciun om normal la cap – profesionist integru al educaţiei, ori suflet onest de pe stradă – n-ar spune în ruptul capului că şcoala, aşa cum e ea acum,e bună, e fix ce trebuie copiilor noştri. Nimeni! Nimeni!… Şi atunci de ce perseverăm dement, ca societate, în a perpetua răul adânc? Când şi cum ne-a luat Dumnezeu minţile în aşa hal?

    Că sunt „nebuni frumoşi“ (apud Fănuş Neagu) în multe şcoli – ne-striviţi încă de turma „rinocerilor“ (apud E. Ionesco); ba, dimpotrviă, hărăziţi, curajoşi, perseverenţi, neclintiţi în a-şi împlini menirea de profesori adevăraţi oricând şi oricum – e, de asemenea, fără putinţă de tăgadă. Câţi să fie ei, pe bune, din sfertul de milion activ pe întreg cuprinsul ţării? Cinci la sută? Zece? Cincisprezece? Hai, douăzeci? Din cei care, cu niciun chip, nu fac meditaţii pe bani ori pe săpunuri de fiţe, ori pe parfumuri de fiţe ori pe ţigări de fiţe, cu copii de la clasele la care predau, nu vorbesc la whatsapp-uri în ore, şi tot aşa. Cinci la sută? Zece?…

    Răul adânc este răul Şcolii ca sistem, rinocerizate instituţional până în măduva oaselor.

    Răul adânc e răul pseudo-concursurilor (inspectori, directori) mânărite la sânge politico-sindical. Răul adânc e răul tabelului-plan cadru unic, al manulului unic, al editurii unice, al „fermei animalelor“ endemice, instituite perfid, insidios, cu fiecare nou regulament, nouă metodologie, nouă comisie, nou biblioraft. Răul adânc e porcăria fără margini a formei fără fond ei-se-fac-că-ne-plătesc-noi-ne-facem-că-facem-ore-pe-bune, peste care decartăm calp-festivist simpozioane, seminarii, diplome, certificate, pseudo-excelenţe golite de sens, furându-ne căciula cu încrâncenare de ani şi ani buni, în cel mai feroce stil de sorginte comunistoidă. Dă-i în mă-sa cu şcoala lor cu tot, important e ca biblioraftul meu să fie mai gros decât bibliorafturile tuturor celorlalţi, nu contează că pun în el adeverinţe false, făcute pe genunchi, doar ca să dea bine în punctaje. E mai gros? E! Sunt pe tabelul de merit? Sunt! Haştagatât. Haştagpuiimei. Haştagdupăminepotopul…

    Şcoala necomunistă e din cu totul alt film decât şcoala comunistă. Valorile cultivate de fiecare sunt din lumi paralele, reciproc incompatibile. Libertatea de gândire şi acţiune, deschiderea, încrederea, integritatea, curajul de a opta şi a învăţa asumarea conştientă a opţiunilor n-au cum rezona cu frica, delaţiunea, obedienţa, meschinăria şi centralizarea dictatorială dementă. Competenţa şi caracterul n-au cum face casă bună cu incompetenţa şi impostura.

    Schimbarea de paradigmă în absenţa conversaţiei despre VALORILE cultivate autentic în şcoală este imposibilă – atât conceptual, cât şi structural, fie că vorbim de curaj, integritate, patriotism, respect faţă de sine şi de cei din jur, asumare a învăţării la nivel individual etc. La fel, schimbarea de paradigmă este imposibilă tehnic, în absenţa proiectelor transformaţionale ce dau viaţă valorilor, odată acestea definite şi acceptate de societate. Trei sunt proiectele menite să schimbe comportamentele din şcoală şi, pe această bază, să schimbe deprinderile şi apoi să genereze atitudini noi, respectiv noi mentalităţi: o ARHITECTURĂ CURRICULARĂ nouă; o ARHITECTURĂ DE RESURSE UMANE nouă; şi o ARHITECTURĂ INSTITUŢIONALĂ nouă.

    În spaţiul şi timpul şcolii, testul acid al paradigmei sale comuniste sau necomuniste este, fără putinţă de tăgadă, testul arhitecturii curriculare al şcolii ca sistem. Logica aserţiunii vine dintr-o lecţie fundamentală pentru noi, oamenii: comportamente de un fel sau altul, repetate suficient de mult, devin deprinderi de un fel sau altul; acestea, la rându-le, consolidează atitudini de un fel sau altul – comuniste sau necomuniste. În orice sistem educaţional, modelul curricular determină, prin definiţie, comportamentele de fond ale elevilor şi profesorilor în raport cu ariile învăţării. Una e să studiezi 17, 18, 19 discipline obligatorii în fiecare semestru, cu câte 1, 2, 3, 4, 5, 6 ore pe săptămână, şi cu totul altceva să studiezi urmând un model curricular deschis, flexibil, din care tu, elev, să poţi alege în funcţie de preferinţe şi aspiraţii. Una e ca mii de şcoli şi sute de mii de elevi şi profesori să execute un tabel unic-cămaşă de forţă-pat al lui Procust, şi cu totul altceva ca şcolile să înveţe curajul de a-şi deschide oferta curriculară în funcţie de nevoile specifice ale comunităţilor cărora aparţin.

    Iată câteva arii necesare în care 6% PIB au a fi investiţi cu succes, de o clasă politică responsabilă, căreia îi pasă de cei care au trimis-o în Parlament, prin vot, şi nu sfertodoct-impostoare, nesimţită până la cer, ca acum:

    Modele curriculare noi pentru învăţământul preuniversitar (inclusiv modele noi de evaluare-absolvire), în locul imposibilei stări de fapt curente
    Programe adevărate de licenţă şi masterale pentru profesia didactică, în locul păguboasei filosofii DPPD curente
    Modele de carieră didactică moderne pentru profesori, cu opţi­uni orizontale multiple, în locul stării curente, meschine, pră­fuite, depăşite Programe de formare şi învăţare pe întreg parcursul vieţii pentru personalul din sistem
    Modele instituţionale centrate pe subsidiaritate, în locul centralismului comunist de acum (deschiderea pieţei reglementate de inspecţie şcolară, redefinirea din temelii a inspectoratelor şcolare actuale etc.)

    Somnul raţiunii naşte monştri, iar starea curentă a sistemului public al Educaţiei în România continuă să ameninţe, perfid şi endemic, securitatea naţională a României, cu arhitecturile curriculare depăşite de timp pe post de letal vârf de lance în acest joc smintit cu fibra profundă a naţiei. Acum, starea curriculară a învăţământului preuniversitar este subminare pe faţă a interesului naţional al României. Elefantul curricular comunistoid continuă să rânjească în încăpere, iar împăratul ministerial continuă să gireze grozăvia, gol-puşcă. Tot establishment-ul tace, laş, vinovat, complice. E linişte… E bine… Viaţa merge mai departe…

    Ieşirea şcolii din comunism înseamnă ieşirea arhitecturii sale curriculare din comunism. Este trecerea din întuneric spre lumină. Este, asumată de noi toţi, ieşirea ireversibilă din frica de trecut, care, acum, a luat minţile şcolii ca sistem. Este, asumat de noi toţi, curajul de a da copiilor noştri o şcoală pentru secolul XXI, clădită pe valorile veacului pe care îl trăim acum.

    România mediocră începe cu şcoala mediocră.

    Şi România pe bune începe cu Şcoala pe bune.

    Tertium non datur.

    „Nebunilor frumoşi“, ne-rinocerizaţi, hărăziţi, curajoşi, perseverenţi, neclintiţi în a vă împlini menirea de profesori adevăraţi oricând şi oricum, îngăduiţi-mi să vă transmit gândul meu bun, cu mult respect – vouă, celor mai iubiţi dintre pământeni. Zburaţi în cerul vostru cel mai înalt cu putinţă!

    Raspunde
  5. Cristian Livezeanu

    In primul rand presa adistrus invatamantul distribuind toate tampeniile posibile. Elevii au drepturi , parintii isi aleg profesorii si asa mai departe pana la crime in scoli si profesori batuti si scuipati. Acum elevii sa predea , elevii sa ia salarii caci acestia vor conduce tara si au invatat destula istorie si geografie. Acum va plangeti de invatamant ?

    Raspunde
  6. Nicoleta Orza

    Un articol tendențios, urât, în care semnatarul, fără să vrea evident, îi atacă pe părinți! Iar P.S.-ul final denotă lașitate. Ceva de genul ”v-am înjurat, așa…în general, că dă bine să înjuram învățământul! Dar în rest nu prea vă cunosc ” !!

    Raspunde
  7. andrei

    Liceul forestier..azi.DEZASTRU….copii, parinti, umblau debusolati nestiind unde le e clasa, ..invalmaseala, nervi intinsi la maxim, ….Dezinteres,sictireala….un hai sictir spus fara cuvinte!….asta ne-a transmis conducerea scolii in prima zi a anului scolar……Cat de greu era sa se puna pe usi o eticheta sa identificam clasele????Ganduri de inceput de an??hhhmmm….deja de plecare..

    Raspunde
  8. Mira

    Da, flori si mesaje „emotionante”, sperante, urari, intr-un cuvant, baliverne ! Aceleasi… an de an…Cei care pierd, indiferent ca realizeaza (sau recunosc) acum sau mai tarziu, peste ani, sunt copiii = societatea de maine ! Parintii lasa in grija cadrelor didactice nu doar formarea profesionala ci si pe cea a caracterului odraslei lor iar profesorii asteapta din partea familiei implicare si responsabilitate…Si unii si altii ..mimeaza…se fofileaza…gasesc tot felul de scuze, de vinovati…important este sa „dea bine in poze” ..azi…maine?…duca-se.. PS: e vorba desigur despre „ceilalti”.

    Raspunde
  9. Mariana Amihaesei

    Nu se aminteste de cel mai grav aspect din care rezutla tooot ceea ce ati enumerat ca a ajuns invatamantul nemtean :
    Aroganta parintilor, stilul intimidat pe care il abordeaza, faptul ca elevului i sau acordat numai DREPTURI dar nu i sau atribuit si OBLIGATII, . Ccum puteti spune ca profesorul nu este exemplu pentru elevi??
    Un profesor cu principii , cu valori , care doreste ca elevul sa respecte aceste lucruri este desfiintat de un parinte care vine la scoala calare pe BMW reclamand faptul ca , copilul lui este terorizat de respectarea regulamentului de elev!!!
    Heeei…..un profesor nu poate educa 25 de caractere mizerabile daca TU PARINTE, nu o poti face la un singur copil!!!
    Sr dac discriminari pe etnie sau clase sociale??
    Cine le facee?? Scoala?? Pardon….parintele care emite si lanseaza ideea ca al lui copil nu poate sta in aceeasi clasa de 70 metri patrati cu un copil care este imbracat de la second – hand sau ajutoare!! Totul in invatamant s-a schimbat de la atitudinea, pretentiile , aroganta si diferentele de clase sociale ale parintilor!!! Niste parinti care spun unei mame cu 5 copii ca daca nu are sa dea 3oo ron pentru mobilier de ce ii mai aduce la scoala mi se pare sugestiv!!

    Raspunde
  10. marius

    Nici jurnalistii nu mai sunt ce au fost. Inainte se mai documentau, mergeau pe teren, nu scriau dupa starea de spirit si din fata calculatorului, publicau si parerile celor care nu erau in consens cu ei.Aveti dreptate intr o proportie foarte mica si va sustin doar cateva cazuti particulare. Cum ramane cu olimpicii pe care i ati prezentat in atatea articole, sefii de promotie de pe la toate scolile din judet cu care i ati prezentat intr un serial, cu profesorii care au fost premiati de autoritatile judetului? Daca procentul de 90 pe care il mentionati ar fi adevarat s ar regasi in promovabilitatea de la ex nat dar nu e asa. Sunt deacord ca s au schimbat multe, si nu in bine, dar asta inseamna evolutie. Nici noi cand eram in scoala nu corespundeam cu profilul cerut de adultii din jurul nostru dar ne am gasit drumul. Este firesc.Ati vrut ca acel ps de la final sa va scuteasca de critici dar nu stiu daca cei 90% vor sterge cu buretele restul articolului. In ideea ca acest comentariu nu va fi publicat( cum ati facut cu alte comentarii in care nu v am dat dreptate) ma mutumesc sa stiu ca l ati citit macar dv.

    Raspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *