Informarea şi publicitatea, activitate obligatorie a proiectului „Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Neamţ”

0

sigle

Una din activităţile ce se vor derula în cadrul Proiectului Major „Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Neamţ” – Proiect cofinanţat din Fondul de Coeziune prin POS Mediu este informarea şi publicitatea, activitate ce se va derula pe întreg parcursul proiectului

apaservO investiţie record în judeţul Neamţ – 107 milioane de euro
Prin proiectul major „Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Neamţ” se va executa un nou tronson al aducţiunii Vaduri – Piatra Neamţ, pe o lungime de 7 km, iar reţelele de canalizare şi de apă vor fi extinse cu 160 km, respectiv 35 km, în municipiile Piatra Neamţ şi Roman, oraşele Bicaz şi Roznov şi comunele Săvineşti, Podoleni, Săbăoani şi Vînători. De asemenea, în Podoleni se va construi o staţie de epurare modernă, care va deservi localităţile Săvineşti, Roznov, Zăneşti şi Podoleni şi se vor reabilita staţiile de epurare a apelor uzate din Roman, Târgu Neamţ şi Bicaz.

Informarea şi publicitatea proiectului – activitate obligatorie
Activitatea de informare şi publicitate privind asistenţa financiară oferită prin Fondurile Structurale are ca scop fundamental creşterea nivelului de informare, conştientizare şi transparenţă în ceea ce priveşte activităţile Uniunii Europene.
Compania Judeţeană APA SERV S.A., prin semnarea Contractului de Finanţare, şi-a asumat angajamentul de a realiza publicitatea tuturor activităţilor din proiect, respectând Manualul de Identitate Vizuală aferent.
C.J. APA SERV S.A. este responsabilă pentru implementarea tuturor măsurilor de informare şi publicitate în legătură cu asistenţa financiară nerambursabilă.

Cum se va derula această activitate?
În vederea realizării activităţii de informare şi publicitate într-un mod cât mai fidel, pornind de la situaţia existentă, Compania Judeţeană APA SERV S.A., a realizat, prin intermediul Consultantului, la finele anului trecut, un sondaj de opinie. Astfel, s-au putut stabili nivelul de cunoaştere a proiectului şi cele mai bune căi de comunicare.
982 persoane au fost intervievate în perioada 03-06 noiembrie 2012, metoda aleasă fiind „faţă în faţă”, respectiv la domiciliu, prin intermediul operatorilor de interviu. Grupul ţintă a fost ales pornind de la aria de derulare a proiectului, respectiv Vînători Neamţ – 3,5%, Săbăoani – 5,20%, Săvineşti – 4,80%, Dumbrava Roşie – 7,60%, Roznov – 4,60%, Bicaz – 2,60%, Tg. Neamţ – 13,10%, Roman – 27,10% şi Piatra Neamţ – 31,50%.
În ceea ce priveşte tipul respondenţilor, procentele sunt următoarele: 90,40% persoane fizice, 7,80% agenţi economici şi 1,80% administratori asociaţii de proprietari.
Din cele 982 de chestionare, au fost validate 944, iar marja de eroare este ±3,1%.
Considerăm că rezultatul chestionarului este relevant întrucât 95,60% din respondenţi sunt branşaţi la sistemul public de alimentare cu apă potabilă.
Identitatea furnizorului de apă este cunoscută de către respondenţi. 88,60% dintre aceştia cunosc numele corect al companiei. Totuşi, 7,90% declară că nu ştiu care este denumirea societăţii în cauză.
În ceea ce priveşte relaţia de comunicare dintre Companie şi utilizator, 55,20% consideră că informaţiile oferite sunt complete sau suficient de complete, iar 21,60% că informaţiile sunt limitate cantitativ. Informaţiile se obţin cu precădere prin contacte telefonice sau directe – 43,90% sună la Apa Serv şi 31,90% merg la Apa Serv. Alte surse de informare sunt site-ul companiei – 5,80%, primărie – 6,10%, emisiuni locale – 19,20%, vecini, prieteni – 21,70% (o parte din întrebări permit răspunsuri multiple, de unde rezultă că însumarea procentelor depăşeşte 100).
46,80% din respondenţi consideră că cea mai bună metodă de comunicare este prin intermediul asociaţiilor de proprietari, acolo unde ele există. Alte metode preferate ar fi ştiri, emisiuni televizate – 24,20%, comunicate de presă – 11,7% şi actualizarea periodică a site-ului – 7,80%.
Îmbunătăţirea activităţii companiei se poate realiza prin extinderea reţelelor – 13,60%, investiţii în staţiile de tratare – 15,40%, înlocuirea conductelor vechi – 29% şi reducerea pierderilor- 32,20%
La oricare din cele trei întrebări ce vizează proiectul major „Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în Neamţ”, cota celor ce declară că nu au cunoştinţe despre acesta este de peste 50%, lucru care confirmă necesitatea activităţii de informare şi publicitate. Existenţa în sine a proiectului este cunoscută de 28,7% din întreaga populaţie intervievată, iar sursele de finanţare de către un sfert de eşantion. Aici apare ca cea mai frecventă finanţarea europeană, urmată de cea guvernamentală şi, în foarte puţine cazuri, contribuţia autorităţilor publice locale. Cu toate acestea, 47,3% din respondenţi consideră că serviciile se vor îmbunătăţi în mare sau foarte mare măsură, pe când doar 12% consideră că serviciile se vor îmbunătăţi în mică măsură, foarte mică măsură sau deloc – 12%, rezultând un raport al balanţei de 3,94%. Raportul este supraunitar, cu un excedent de 2,94%, ceea ce indică o stare accentuat pozitivă în evaluarea îmbunătăţirii serviciilor.
În aceste condiţii, pentru a putea îndeplini obiectivul activităţii de informare şi publicitate – acela de a informa constant şi corect toate grupurile ţintă pe tema implementării proiectului POS Mediu, precum şi asupra beneficiilor acestuia, s-au stabilit o serie de activităţi ce urmează să se desfăşoare pe tot parcursul derulării proiectului:
– emitere de comunicate de presă, cu ocazia semnării contractelor de lucrări aferente proiectului, inițierii lucrărilor de construcții pe șantier, recepției finale a lucrărilor sau cu ocazia altor evenimente şi etape importante din proiect, care prezintă interes pentru public sau au impact asupra acestuia;
– actualizarea site-ului web al C.J. APA SERV S.A., incluzând pagina dedicată proiectului, ar trebui sa fie unul dintre cele mai utile instrumente de informare asupra proiectului;
– conferințe de presă sau briefinguri de presă, în vederea asigurării unei politici transparente de comunicare: cu ocazia unor evenimente sau anunțuri de importanță majoră şi de larg interes public cu privire la proiect, cum ar fi semnarea de contracte aferente proiectului, demararea unor lucrări de construcție care pot afecta confortul vieţii cotidiene a locuitorilor, finalizarea şi recepționarea oficială a lucrărilor, creșterea de tarife la serviciile furnizate de operator;
-anunțuri publice – media va fi utilizată şi pentru a face anunțuri în timp util despre începerea lucrărilor în anumite zone şi despre perturbările pe care acestea le pot aduce asupra activităţilor de zi cu zi ale populației. Anunțurile în presă vor fi, de asemenea, luate în considerare şi pentru a înștiința locuitorii asupra oricăror incidente bruște, care ar putea apărea în timpul lucrărilor (de exemplu, întreruperea programului de alimentare cu apă) şi despre eventualele creșteri tarifare necesare pentru a acoperi costurile investiției din FC;
– știri TV şi radio: stațiile TV şi radio locale vor putea fi folosite pentru a-i anunța pe oameni despre stadiul lucrărilor: început, durată, zone afectate, restricționare trafic rutier şi pietonal, întreruperi ale serviciului de alimentare cu apă etc.;
– distribuire de fluturaşi informativi – cuprinzând informaţii despre începerea lucrărilor în anumite zone şi despre perturbările pe care acestea le pot aduce asupra activităţilor de zi cu zi ale populației.

apaserv
Date de contact

 

Compania Judeţeană APA SERV S.A.
Piatra Neamţ, str. Lt. Drăghiescu, nr. 20, 610125
Tel: 0233/233340; Fax: 0233/218937; E-mail: [email protected]
Persoană de contact: Alina Asavinei – Ofiţer Publicitate, Risc

Art.Pub.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate