Drumul Piatra-Neamț – Bacău: Inconștiența șoferilor, în cifre

23

 

t

Unul din subiectele pe care le-am discutat astăzi în cadrul Comisiei rutiere, a fost legat de principala „zonă roşie” a municipiului Piatra-Neamţ, unde sunt cele mai frecvente accidente de circulaţie cu victimă şi mă refer la ieşirea din oraş spre Bacău, str. G-ral Dăscălescu.”, menționează consilierul local Romel Bîrjoveanu într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, în luna noiembrie 2016, pe baza unui protocol între Poliţia Mun. P.Neamţ şi Katel Grup, au fost montate echipamente radar care monitorizau în timp real viteza de deplasare a autovehiculelor. După 5 luni, în intervalul nov. 2016 – martie 2017, s-au centralizat măsurătorile, iar cifrele sunt alarmante!
• Ieşiri din Piatra Neamţ: 153.556 autovehicule
• Intrări în Piatra Neamţ: 204.709 autovehicule
• Viteza minimă înregistrată: 48km/h
• Viteza maximă înregistrată: 196m/h
•49,13% din autovehicule au depăşit viteza legală
Atenţie!! Cifrele de mai sus au fost centralizate pentru o perioadă în care s-a circulat în condiţii de iarnăÎn ultimii ani, pe acel sector de drum au existat 42 accidente rutiere, cu 6 persoane decedate, 15 rănite grav şi 33 rănite uşor. Cauza accidentelor: 35% din autoturisme nu au acordat prioritate la trecerea de pietoni iar 55% din cauza vitezei excesive.
În perioada următoare, consilierul local Romel Bîrjoveanu și colegii din Comisia Rutieră vor căuta soluţii ca pe acel sector de drum să nu mai fie accidente cu victime sau persoane decedate. De asemenea, se va lua în calcul și amenajarea a două sensuri giratorii care, prin amplasamentul lor, să reducă viteza autoturismelor şi să faciliteze accesul spre unităţile economice din zonă.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
23 Comentarii
  1. Mihai Mihaita spune

    Da de varianta spre Bicaz nu vorbește nimeni ? Ca se surpa in apropiere de intersecția cu strada Arcului. Au pus niste crengi prima dată si acum au pus un separator de sensuri din plastic. Politia rutiera pândește la sensul giratoriu dar nu trage pe nimeni de maneca sa astupe groapa aia sau pe aia de la Publiserv sa peticeasca mai repede.,decoperteaza si mai durează 1 săptămâna pana asfalteaza la loc. Pentru asta plătesc pietrenii taxe….

  2. pompiliu spune

    Apreciez toate comentariile făcute, articolul este incitant și ar trebui o dezbatere mai larga, inclusiv cu cei care trebuie sa decidă.
    Punctual, toate accidentele sunt de nedorit si cauzele reale țin de infrastructura, nu din vina șoferilor,
    De ce șoferul este surprins permanent și provoaca accident ?
    Din cauza vitezei ?
    Statistica sumbra, pe acest drum si pe altele) ar fi impus soluții definitive și nu tot felul de încercări provizorii care s-au dovedit ineficace și chiar periculoase (cocoașe, sensuri giratorii, etc.)
    Aduceți specialiști nemți, francezi, … si vor rezolva problema.
    Ai noștri, deși se plimba pe afara în tot felul de delegații au rămas cu aceeași gândire medievala
    Se vede peste tot în oraș, pe toate drumurile, aceleași soluții, de cârpeală și de proasta calitate (vedeți porțiunile reabilitate de curând, sunt o bătaie de joc pe banii noștri)
    Nu am văzut nimic reabilitat occidental !
    Toate sunt făcute cu forte locale, cu calitate locala și gândire locala !
    Trebuie sa bați jumătate de țara ca sa intri pe o porțiune de autostrada și sa te simți bine și în siguranță ca șofer
    Iașul, Bacăul, Suceava, Harghita, toate sunt mult înaintea noastră dpdv al infrastructurii rutiere. De ce ?

  3. Radu cel destept spune

    Daca asa gandesc oamenii cu studii superioare, e grav! Radule…
    – cate treceri de pietoni sunt pe autostrazi?
    – cate accidente au provocat rablele alea ruginite si vechi?
    – cate ambulante nu au ajuns la timp din cauza asta?
    – cati isi permit masini noi, frumoase si bune ca ale tale?
    – daca jumatate din accidente sunt din cauza vitezei, cum ai ajuns la concluzia ca viteza NU ucide?
    – cum sa propui sa se mareasca limita de viteza, in zonele cu risc mare de accidente?
    – Cand ai iesit ultima data din tara si pe unde ai fost de n-ai vazut cum toate tarile civilizate au treceri suprainaltate?
    – Cum vrei sa largesti banda la trecerea din Darmanesti? Tai din scoala?

    Stii ceva, nu raspunde ca ma doare sa vad iar prostii de la oameni cu facultate si cu buletin de oras!

    1. Radu Nastasa spune

      Punctual:
      – cand nu ai argumente, poti sa introduci un element nou care nu are legatura cu argumentatia initiala. Eu argumentam cu exemplul vitezei pe autostrada din Germania faptul ca nu viteza ucide. Nu era o referire la zonele cu treceri de pietoni. Pentru trecerile de pietoni din respectivele zone de viteza, se pot face pasarele (cum fac nemtii si pentru animale, nu mai vorbim de oameni), sau pasaje subterane.
      – rablele alea ruginile sunt responsabile pentru majoritatea accidentelor produse ca urmare a defectiunilor tehnice.
      – ambulantele au nevoie de o linie verde, de situatii in care soferii sa se poata feri. Cred ca sunt destule ambulante intarziate de blocajele din trafic. Congestionarea traficului va duce la inmultirea acestor cazuri. Prezenta pe un traseu a 2-3 cocoase + cateva giratorii cu treceri de pietoni in buza nu va face decat sa intarzie orice automobil de interventie.
      – toti cei care muncesc cat mine isi permit masinile pe care le am eu sau chiar mai bune. Masinile pe care le conduc apartin firmei a carui administrator sunt, firma care nu are niciun contract cu statul roman si care o duce destul de bine in mediul concurential nemtean. Nu sunt eu vinovat daca nu am o concurenta reala pe domeniul meu si nu am de gand sa-mi cer scuze ca aduc un plus de valoare clientilor mei si sunt recompensat pentru asta. Aici, in privat, nu merge cu pile, stimabile!
      – accidentele sunt clasate ca fiind „din cauza vitezei” in lipsa de alte investigatii. De fapt sunt accidente din cauza „neadaptarii vitezei la conditiile….” ceea ce ascunde mai intotdeauna o infrastructura tampita, sunt accidente din cauza inconstientei celor care apasa pedala (aici vina fiind a celor care le-au pus volanul in mana inaptilor), etc.
      – un trafic fluid, cu sensuri de mers despartite, cu trotuare protejate si cu treceri de pietoni inteligent construite si semnalizate, se poate desfasura in deplina siguranta la 70 km/h. Zona respectiva are risc de accidente din cauza infrastructurii, daca ar fi facute lucrarile pomenite de mine, se poate chiar creste viteza. Citeste tot ce am scris, nu afirmatii scoase din context.
      – ies din tara anual. Nu stiu unde ai vazut tu atatea treceri suprainaltate. E drept ca am intalnit cateva, insa niciuna realizata atat de tembel ca cea de la noi. Poate in Bulgaria.
      – in zona respectiva, daca se vroia, se putea muta trecerea de pietoni cativa metri mai jos, in fata alimentarei, unde este destul spatiu pentru largit strada. Oricum masinile alea, parcate de multe ori aiurea acolo, nu fac decat sa incurce.

      Cat despre „prostiile” de care ma acuzi, eu zic sa-ti cumperi vreo 2 kg de curaj si sa-ti semnezi comentariile cu nume si prenume. Asuma-ti afirmatiile in special cand contrazici pe cineva si ai pretentia ca argumentele tale sunt mai puternice. Dialogul cu anonimi/trolli/postaci este oricum sortit esecului. O zi frumoasa!

  4. Florin spune

    Hai sa facem drumurile, sa acoperim toate gropile ca sa putem circula pe cate 2 benzi, nu doar pe banda2 ( banda 1 fiind plina de canalizari neaduse la acelasi nivel cu partea carosabila). Poate asa nu vom mai apasa pedala peste 30 km/h ori de cate ori gasim o ocazie. Nu cred ca e normal ca pe iesirea/ intrarea din/spre Piatra Neamt sa se circule pe o singura banda!
    Si asemeni unui alt cititor ma intreb: care e procentul de accidente in Germania pe autostrazile fara limita de viteza?
    Intotdeauna ne e mai simplu sa gasim cele mai simple solutii: giratorii, „cocoase”.
    De ce nu facem prevenire atat pentru pietoni cat si pentru conducatorii auto?

    1. Radu Nastasa spune

      E reconfortant sa citesti comentariul unui cititor care mai si gandeste! Merci!

  5. petronel spune

    nu este inconștiența șoferilor, este inconștiența autorităților județene incapabile sa rezolve problema !
    Numai promisiuni, atât !

  6. petre spune

    este vina celor care au promis de atâtea ori și nu s-au ținut de cuvânt,
    alta este soluția: faceți acel drum expres de mare viteza, necesar si obligatoriu si descongestionați traficul .
    Peste tot sunt numai limitări (exagerate) de viteza !
    Spre Bacău ești obligat sa mergi cu 50 Km/ora, spre Bicaz, ai șansa sa stai în spatele unui camion pana la destinație, mergi cu viteza acestuia, spre Tg Neamț și spre Roman sunt, la fel, o grămadă de limitări datorita comunelor si altor „zone cu risc”.
    Faceți drumuri de viteza si dați drumul la circulație !
    Reanalizați toate limitările de viteza si eliminați pe cele non-necesare !
    Numărul mașinilor a crescut, traficul a crescut, nevoia de viteza este mai mare și noi ne gândim la cocoașe ?
    Găsiți soluții occidentale, definitive, compatibile cu timpurile pe care le trăim și pentru viitor !

  7. Tibi spune

    Cand s a facut celebra cocoasa a d lui romel l am intrebat prin intermediul fecebook ului care i scopul si mi a raspuns foarte ofensat ca pentru binele copiilor,se formeaza uneori de la intersectia cu scolile normale coada de masini si pierzi 10 min ,politistul local tot acolo era si fara cocoasa si se circula mai fluid.eu nu mai pot cu strazile care apartin de primarie si sunt reparate de publiserv,oamenii decapeaza si lasa cate 2 saptamani pana pun asfaltul care la prima ploaie sare,varianta orasului de la 1 mai pana la ultimul sens giratoriu spre alexandru cel bun e varza de cand fostul sef al d lui chitic a dat lucrarile de canalizare strabagului.ultima oara varianta a fost asfaltata de umbrarescu intr o saptamana inainte de alegeri acum nu se poate face nimic,d l primar e la meci ,la mall cu romel da nu poate face nimic ca bani nu sunt ,fonduri nu atrage nimeni,oamenii vor kaufland ca strazile sunt ok ,piata o vor iar la urban,strandul la d l roca ,toate bune.mi e sila de toti in frunte cu d l primar,cat despre romel abia ma abtin cand il vad sa nu i zic ceva de dulce !!!

  8. Ion spune

    Știi ca o astfel de ambulanta pe „umerii” căreia plângi acum că nu se poate deplasa cu viteză a omorât 2 persoane și a schilodit pe viata alte 2 pe acest sector de drum??? Știi că în 2014, 3 tineri au murit după ce un autoturism condus de unul care nu iubește ” cocoasele” i-a spulberat în timp ce traversau pe trecerea pentru pietoni, tot pe acest sector de drum???? Știi că acum 2 săptămâni a mai murit un tânăr și alți 3 sunt neoameni după ce au ” retezat” un stâlp la Remat??? Vrei sa-i intrebi pe parintii lor daca viteza ucide??? Bravo domnule consilier….faceți ceva până nu VOR MURI DIN NOU OAMENI!!!

    1. Radu Nastasa spune

      Persoanele respective au iesit in fata ambulantei fara sa se asigure. Putea fi orice alta masina. Eu propuneam despartirea sensurilor de mers si asigurarea trotuarelor cu elemente de protectie. Atunci nici parintii aia care i-au dat unui tanar (cu creier infierbantat de viteza) bani sa-si ia o masina cu care sa omoare inca trei oameni poate nu si-ar mai blestema zilele pentru alegerea facuta. Daca trotuarul ar fi fost protejat, cum ar fi normal intr-o zona in care se stie ca lumea merge tare, tanarul de care spui nu s-ar fi infipt in stalp.

  9. Florin spune

    Iesirea de la mecanica ceahlau neaparat sens giratoriu e un cosmar sa iesi de acolo

    1. Radu Nastasa spune

      Nu stiu daca ar fi destul de mult spatiu pentru tirurile care ar trebui sa invarta acolo. Poate un semafor inteligent pentru cei care ies de la Mecanica Ceahlau si trebuie sa faca stanga? Sau, ma rog, o pasarela dar varianta asta este deja SF pentru bugetul facut praf de Stefan, Chitic & urmasii…

  10. George Bucataru Bucataru spune

    La pasaje pentru trecerile de pietoni s-a gandit cnv?

    1. Radu Nastasa spune

      Alea costa. Sunt o solutie care asigura trafersarea pietonilor in deplina siguranta insa domnii consilieri sunt mai interesati de ieftineli, nu de solutii reale. O cocoasa e mai ieftina decat un pasaj.

  11. Tina Maria spune

    Doamne ce natie proasta putem sa fim e oke sa facem cat mai multe sensuri giratorii si cocoase…ca sigur asta e problema. Drumul e intr-o stare perfecta…trecerile pentru pietoni sunt foarte bine luminate noaptea, si nici betivi si carute nu sunt la tot pasul , noi restu suntem niste imbecili tampiti si frustrati. La ce mai faceti cocoase? La cate gropi sunt chiar nu mai este nevoie. Da oare chiar e asa dificil sa puneti niste treceri supraetajate pentru pietoni pe drumurile cu 2 benzi pe sens?!?! Oare chiar va place sa va luati toate gropile si cocoasele in spate si sa injuarti de toate neamurile ori de cate ori aveti de iesit din oras?!?! Va invartiti in jurul cozii, veniti cu cele mai cretine solutii si vi se par Dumnezeiesti….am mai spus, va doresc un drum in viata plin de cocoase si de gropi ..exact asa cum ni-l faceti noua si spuneti ca e in favoarea noastra

    1. Radu Nastasa spune

      Felicitari pentru atitudine!

  12. Romel Alexandru Birjoveanu spune

    Am auzit multe tâmpenii, dar asta cu pacienții care mor pentru că ambulanța trebuie să ocolească un sens giratoriu sau sa încetinească la o trecere supraînălțată le întrece pe toate. Nu vrei sa desființăm toate semafoarele și sensurile giratorii ca sa nu te mai târăști matale ca melcul prin intersecții și să-i poți da viteză cat te țin caii putere?

    1. Radu Nastasa spune

      Eu zic sa mai pui „matale” vreo cateva treceri de pietoni la iesirile din giratorii, eventual semaforizate, sa-ti dai corijenta pe rabdarea soferilor din Piatra. Atat va duce capul, ati demonstrat deja nivelul.
      In toata lumea se vorbeste despre fluenta circulatiei si in orasele cu infrastructura depasita se cauta solutii pentru decongestionare, nu pentru blocarea strazilor. Vrei sa reduci accidentele la 4 benzi? Mareste viteza la 70km/h, desparte sensurile de mers si protejeaza trotuarele cu elemente de siguranta specifice.
      Cat despre tampeniile mele, nu esti tu in masura sa-mi judeci afirmatiile. Inca imi aduc aminte de prima varianta a cocoasei pe care ai tuflit-o in Piatra si despre efectul pe care il avea asupra masinilor de gen ambulanta sau, de ce nu, autoutilitara de pompieri la 40-50km/h. Tu si colegii tai din comisie ati demonstrat deja nivelul de profesionalism cu trecerile de la ierire din giratorii, „cocoasa” care-ti poarta numele, etc.
      Mai apoi, se presupune ca ai un statut si incearca sa discuti cu argumente, nu cu judecati de valoare. Cum e cu viteza prin Germania si cu incidenta accidetelor? De fapt, te rog sa nu-mi raspunzi. Nu merit ca augusta-ti sinapsa sa se oboseasca demontand elucubratiile mele. Pune si piroane in asfalt, redu viteza la 5km/h si te vor vota toate babele si pensionarii. Bravos!

      1. Cristina spune

        Un comentariu foarte pertinent, daca ar sti omu de rand, care nu a avut ocazia sa vada cum sta treaba cu circulatia prin capitalele tarilor civilizate si chiar prin satele lor, si-ar da seama cata bataie de joc e la noi si ca se poate dar nu se vrea….

    2. Celentano spune

      Eu zic sa va zbateți un pic mai mult ca nu ați făcut-o deloc,pentru acel drum expres.Propunerile astea sunt frectie la picior de lemn.Carute pe drum național in 2017?De ce nu se confisca?Betivani pe partea carosabila!!!Savinesti si D-va Roșie nu au nici măcar trotuar la drumul național!!!

      1. IOAN spune

        CARUTE PE D.N. LA NOI ESTE CEVA NORMAL .
        DAR DESPRE CARUTELE CARE CIRCULA PRIN ORASUL „TURISTIC” PIATRA NEAMT SI FAC O HALTA IN STATIEA DE LA TIC TAC PENTRU CATEVA BERI LA ALIMENTARA NON STOP , CE ZICETI ?
        ACEST ASPECT A FOST SESIZAT AUTORITATILOR LOCALE LA CEL MAI INALT ESALON , DAR NU S-A LUAT ABSOLUT NICI O MASURA DEOARECE PATRONUL DE LA ALIMENTARA „CARPINIS” NON STOP DIN STATIE ESTE MAI TARE DECAT EDILII ORASULUI .

  13. Radu Nastas spune

    De unde ati scos imbecilitatea asta cu „viteza ucide”? Daca ar fi adevarat, nu cumva cele mai multe accidente ar fi pe autostrazile din Germania unde nu exista limita de viteza? Soferii de duminica ucid, alcoolul ucide, cadavrele SH cu care s-a umplut orasul de cand cu taxa scoasa ucid si ele, rablele inmatriculate pe Bulgaria ucid si restul masinilor care nu corespund din punct de vedere tehnic… De fapt, cel mai mult ucide infrastructura proasta iar „cocoasa” lui Romel nu e decat o dovada ca e mai ieftin sa faci un damb decat sa largesti o sosea si sa semnalizezi trecerea de pietoni. Repet intrebarea mea pentru mintile luminate care ne fac sa ne taram ca melcul: cu cat incetiniti ambulantele cu ideile voastre aberante? Tovarase Romel, raspunzi penal pentru urmatorul pacient care moare la cateva zeci de metri de UPU pentru ca ambulanta incetineste la cocoasele tale si la giratoriile/semafoarele/trecerile de pietoni amplasate aiurea?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate