Cu transportul în comun prin Piatra-Neamț

10

De ceva vreme s-au înmulțit sesizările care vin la redacția noastră în legătură cu transportul în comun din Piatra-Neamț, reclamații atât din partea transportatorilor, cât și din partea călătorilor.
Pentru a vedea la fața locului care este adevărul, am mers cu transportul în comun pe majoritatea rutelor din oraș, cu ce mijloace de transport s-au nimerit în stațiile unde ajungeam.
Pe scurt, concluzia noastră este că microbuzele care circulă prin Piatra-Neamț, cu in-troleibuzunele mici excepții, sunt o catastrofă. Singurele mijloace de transport în comun cât dcontrol-troleibuze cât acceptabile sunt troleibuzele în care ai spațiu să călătorești civilizat, șoferii sunt supravegheați video și nu taie bilete din mers, nu vorbesc la celulare și nu se îmbracă în boschetari cum fac unii șoferi de microbuze. Sâmbată chiar am prins și un control pe un troleibuz cu o doamnă cu ecuson la gât care vorbea extrem de politicos cu toată lumea și mai și zâmbea.
Revenind la microbuze. Dezastru. Dacă peste mizerie, miros și sentimentul că se dezmembrează în orice moment am putea trece, peste comportamentul șoferilor nu. Majoritatea se îmbracă de zici că șoferul a coborât puțin și s-a urcat un boschetar care a deturnat microbuzul, au un comportament de maneliști care au renunțat la școală în clasa a 6-a și vorbesc ca descreierații la telefon, de parcă ar vrea sa termine minutele nelimitate pe care le au.
De asemenea, orele la care ar trebui să fie microbuzele în stații nu se respectă în proporție de 90%, ba chiar am avut impresia că unii vin intenționat mai repede ca să meargă în fața troleibuzelor sau a altor colegi să le fure clienții, iar de oprit opresc în cele mai ciudate locuri, încurcând circulația și desigur înjurând șoferii care-i claxoneaza pe bună dreptate. Nu suntem cunoscători ai traseelor ca să ne dăm o părere avizată, dar avem suspiciuni întemeiate că microbuzele nu merg întotdeauna pe traseele pe care ar trebui să meargă, dar aceasta e de cercetat. Pentru exemplificare, am realizat o filmare cu unul dintre şoferi vorbind la telefon în timpul conducerii microbuzului…

Ar mai fi de discutat și despre stațiile de autobuz, deoarece unele arată jalnic și poate nu ar fi rău ca cei care le folosesc să le mai și repare, cum, de asemenea, poate nu ar fi rău să se mai și investească ceva în ele, să se mai pună o bancă, un bec în plus și neapărat să se facă ceva cu panourile pe care sunt trecute orele la care vin mijloacele de transport în comun că dacă nu ai vederea foarte bună te uiți inutil la ele.

Problemele cu transportul în comun din Piatra-Neamț ar fi multe. Vom reveni pe acest subiect.

I.R.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
10 Comentarii
  1. Pirateria spune

    Piratii vor exista atat timp cat omul va apela la ei, personal am mers de 2 ori in viata luat la ocazie pentru ca era o ora tarzie si programul curselor regulate luase sfarsit, prefer mersul melcului in detrimentul zborului pe care-l practica piratii. Nu sunt Nostradamus dar orasul va ajunge o bomba cu actualul primar, felicitari votantilor, acesta se screme sa repare o teava de apa. Harbuz nu era bun, injura :), mai conteaza fondurile pe care le-a adus pentru urbea noastra? Mai trebe o pogorare a lui Hristos pe Pamant ca sa nu se mai voteze partidul ci individul.

  2. Vlad I spune

    2000 de euro spaga pe bucata de microbuz pentru castigarea traseului (acum depinde si de traseu, suma poate varia).
    Cu incarcatu’ pana la refuz e discutabil: 1.) in transportul care se desfasoara in interiorul unei localitati este legal sa aiba aoameni in picioare microbuz/autobuz/troleu. 2.) Cei care prin locuri la orele de varf urla ca este aglomerat, cei care nu prin loc injura ca nu mai este loc si vor intarzia la serviciu ( trezeste-te mai devreme, ia taxi, ia-ti masina personala)
    P.S. Merg des cu transportul in comun, vad zilnic oameni care au ochelari de cal si nu vad dincolo de aburi, habar nu au cate urechi detin dar comenteaza, la noi e sport sa critici aiurea+ ca prea besinosi si prea pretentiosi.

  3. nae spune

    Alveole ca incurca rau la oprire .

  4. Mihai Mihaita spune

    Faceti o ancheta si despre piraterie. Cum l-ati filmat pe nenea de la firma cu microbuze galbene,filmati si in masinile piratilor sau v-au dat spaga si voua?

    ADMIN: urmeaza …

  5. maria spune

    Nu trebuie sa primeasca licenta de la primarie decit microbuzele dotate cu tot ce trebuie pentru transport persoane. Soferii le incarca pina la refuz ,scot barele de sustinere din fata sa fie locuri multe ,la urcare trebuie sa fii alpinist sa poti sa intri cu un bagaj.Batrinii,cum sint majoritatea care merg cu aceste mijloace de transport efectiv nu se pot catara la urcare.

  6. stefan spune

    Statiile nu costa 10.000 de lei , ci vreo 30.000 de lei .Bineinteles, pretul e umflat cu largul concurs al conducerii Urbtrans sub obladuirea d-lui Chitic …Transportul in comun nu se poate face in mod civilizat cu tot felul de firmulite ale „invartitilor” de prin administratie si politie, ci de o societate de transport a Consiliului local care trebie sa aiba exclusivitatea pe traseele din oras.Numai asa se pot asigura mijloace de transport decente si se poate organiza o circulatie eficienta.

  7. Ioan Taranu spune

    Firmele care fac astfel de statii le fac asa in mod intentionat ca sa poata fi distruse pentru ca mai apoi sa incaseze iar bani pentru reparatii.
    2/Sa zicem ca o astfel de statie costa 10.000 de lei cum sa faca treaba buna firma daca Consilierul local ii cere paraindarat jumatate din bani firmei care face lucrarea??.
    3/Dar ei sant mana in mana fura impreuna din banii nostri lucrarile le fac asa ca sa le poata face din nou la fiecare 2-3 ani .
    3/ Vezi cosurile de gunoi.
    4/Vezi bancile din parcuri si de pe strada.
    5/Vezi locurile de joaca pentru copii.
    Rezista ele mai mult de ceva timp? Nu.
    Si atunci alti bani alta cheltuiala alti bani intrati in buzunarele propii ale consilierilor si patronilor de firme .

    1. xx spune

      Vezi si copacii plantati an de an in oras,unii sint uscati de la plantare(cei viabili au fost scosi imediat si plantati prin cine stie ce curti) iar ceilalti in conditiile secetei din acest an si altii nu le-a pus nimeni nici o cana de apa,si asa este cimp de lucru de cumparat si plantat an de an alti copacei

  8. Gherghin Nicu spune

    Politia trebuie sa-si ia rolul in serios si sa pedepseasca pe cei ce distrug bunurile orasului.Daca nu eliminam cauza,efectul revine de fiecare data iar noi ne invartim in cerc si apoi ne intrebam de ce nu evoluam.

  9. Terenteac Manuela spune

    În stație pe Fagetului-Unic unde așteptăm troleul va rugam sa faceți un acoperiș de ploaie,cum au toate stațiile de troleu,mulțumesc

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate