Crowdfunding – metoda de obținere a fondurilor necesare pentru lansarea pe piață a startup-urilor din Occident

0

Crowdfunding este o metodă foarte des utilizată pentru obținerea de fonduri necesare lansării pe piață a startup-urilor din Occident și care a început să prindă contur și pe piața locală. În ultimii ani, în România, multe proiecte listate pe platformele românești de crowdfundig au reușit să strângă și peste 40.000 de lei.

Strângerea de fonduri prin crowdfunding se face online, pe platforme speciale, acreditate. Aici antreprenorii își listează proiectele, care sunt finanțate de utilizatori, perosane fizice sau juridice.

Platformele de crowdfunding care există în România sunt: Crestemidei.ro, Multifinantare.ro, Wearehere.ro, Bursabinelui.ro, Sprijina.ro și o plaformă lansată de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj (crowdfunding.alumni.ubbcluj.ro).

Principala problemă a crowdfunding-ului este lipsa reglementării acestuia în România. În 2014, Departamentul pentru IMM-uri a elaborat un proiect de lege pentru a reglementa acest domeniu, proiect ce prevedea ca suma maximă de fonduri colectate pentru un proiect prin crowdfunding să fie de 1 milion de euro, echivalent in lei, la cursul BNR, din ziua postării proiectului. Suma maximă pe care o poate oferi un singur finanțator pentru același proiect să fie de 1.000 de euro, pe aceeași platformă de crowdfunding. Un singur finanțator pe platformele de crowdfuning nu poate investi mai mult de 5.000 de euro în toate proiectele publicate de aceeași platformă pentru finanțare pentru o perioadă de 12 luni.

Mai multe detalii puteți afla aici: www.startupcafe.ro.

whatsapp

aplicatie android ziar neamt

disclaimer ziarpiatraneamt.ro

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies. Navigarea în site presupune acceptarea implicită a politicii de confidențialitate. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate